Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IUT 575REKREASYONEL AKTİVİTE EĞİTİMİ3 + 22. Yarıyıl7

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı İş ve uğraşı tedavisinde rekreasyonel aktivite eğitiminin önemi, farklı rekreasyonel aktivitelerin incelenmesi, çocuklarda rekreasyonel aktivite eğitimi, farklı özür gruplarında rekreasyonel aktivite eğitimi, yaşlılarda rekreasyonel aktivite eğitimi.
Ders İçeriği İş ve uğraşı tedavisinde rekreasyonel aktivite eğitiminin önemi, farklı rekreasyonel aktivitelerin incelenmesi, çocuklarda rekreasyonel aktivite eğitimi, farklı özür gruplarında rekreasyonel aktivite eğitimi, yaşlılarda rekreasyonel aktivite eğitimi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İş ve uğraşı tedavisinde rekreasyonel aktivite eğitiminin önemini öğreneceklerdir.
2Farklı rekreasyonel aktiviteleri inceleyeceklerdir.
3Çocuklarda rekreasyonel aktivite eğitimini inceleyeceklerdir.
4Farklı özür gruplarında rekreasyonel aktivite eğitimini inceleyeceklerdir.
5Yaşlılarda rekreasyonel aktivite eğitimini inceleyeceklerdir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07
ÖK 0015455545
ÖK 0025554455
ÖK 0035455554
ÖK 0045544455
ÖK 0055554555
Ara Toplam25232422232424
Katkı5554555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)149126
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






182

7
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1FERYAL BEYKAL ORHUN
Detay 2019-2020 Bahar1FERYAL BEYKAL ORHUN
Detay 2019-2020 Güz1FERYAL BEYKAL ORHUN
Detay 2016-2017 Güz1FERYAL BEYKAL ORHUN
Detay 2015-2016 Bahar1FERYAL BEYKAL ORHUN
Detay 2014-2015 Bahar1FERYAL BEYKAL ORHUN
Detay 2014-2015 Güz1FERYAL BEYKAL ORHUN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IUT 575 REKREASYONEL AKTİVİTE EĞİTİMİ 3 + 2 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. FERYAL BEYKAL ORHUN fbeykal@pau.edu.tr FTRYO A0330 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç İş ve uğraşı tedavisinde rekreasyonel aktivite eğitiminin önemi, farklı rekreasyonel aktivitelerin incelenmesi, çocuklarda rekreasyonel aktivite eğitimi, farklı özür gruplarında rekreasyonel aktivite eğitimi, yaşlılarda rekreasyonel aktivite eğitimi.
İçerik İş ve uğraşı tedavisinde rekreasyonel aktivite eğitiminin önemi, farklı rekreasyonel aktivitelerin incelenmesi, çocuklarda rekreasyonel aktivite eğitimi, farklı özür gruplarında rekreasyonel aktivite eğitimi, yaşlılarda rekreasyonel aktivite eğitimi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma. Görsel sanatlar Eğitiminde Tanımlar, Kavramlar, Yanılgılar. Ödev: Sanatın Sınıflandırılması, Adlandırılması
2 Görsel Sanatlar Eğitimi Niçin Gereklidir? (Tartışma, Beyin Fırtınası) Ödev: Sanatın Görsel Dili
3 Sanatın Dili ve Uygulanışı. Sanatsal Düzenleme Öğeleri ve İlkeleri.
4 Eğitimde yeni Paradigmalar Ödev: Görsel Sanatlar Eğitiminin Amaçları
5 Çocuğun Sanatsal Gelişim Basamakları.
6 Yetişkinlerde Sanat Algısının Gelişimi
7 Özürlülerde Sanat Eğitimi
8 Vize haftası
9 Sanat Eğitimi ve Çoklu Zekâ Kuramı
10 İki Boyutlu Çalışmalardan Örnekler ve Uygulamalar
11 Rekreasyon Aktivitelerin İnsan Gelişimi Açısından “ Bilişsel, Duyuşsal ve Psikomotor alanlarındaki” Etkisi
12 Rekreasyon Aktivite ve Uygulamaları
13 Rekreasyon Aktivite ve Uygulamaları
14 Seminer Sunumlarının Genel Değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
• San, İnci; Sanatsal Yaratma, Çocukta Yaratıcılık. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Sosyal Felsefi; 17. Ankara, 1977.Türkçe
• Yavuzer, Haluk; Resimleriyle Çocuk, Resimleriyle Çocuğu Tanıma. Remzi Kitabevi. 10. Basım.İstanbul, 1992.Türkçe
• Kehnemuyi, Zerrin; Çocuğun Resim Eğitimi. İstanbul, 1977.Türkçe
• Türkdoğan, Galip; Sanat Eğitimi Yöntemleri (Resim-İş Öğretimi). Ankara, 1981.Türkçe
• Yolcu; Enver,Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Atlas Yayın Dağıtım, Ankara, Kasım, 2004Türkçe
• Buyurgan; Serap, Buyurgan, Ufuk, Sanat Eğitimi ve Öğretimi, Dersal Yayıncılık, 1.Basım, Ankara, 2001.Türkçe
• Kırışoğlu; Olcay Tekin, Sanatta Eğitim, Görmek, Öğrenmek, Yaratmak. Pegem Yayıncılık, 2.Basım, Ankara, 2002. Türkçe
• Cerver, Francisco Asensio (1999), Watercolors for Beginners. Könemann.Türkçe
• PARRAMON, Jose M. Resimde Renk ve Uygulanışı, 1994.Türkçe
• ÇAĞLARCA, Sadettin. Renk ve Armoni KurallarıTürkçe
• ATAR, Atilla. Temel Sanat Öğeleri, Eskişehir Üniversitesi YayınlarıTürkçe
• San, İnci; Sanatsal Yaratma, Çocukta Yaratıcılık. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Sosyal Felsefi; 17. Ankara, 1977.Türkçe
• Yavuzer, Haluk; Resimleriyle Çocuk, Resimleriyle Çocuğu Tanıma. Remzi Kitabevi. 10. Basım.İstanbul, 1992.Türkçe
• Kehnemuyi, Zerrin; Çocuğun Resim Eğitimi. İstanbul, 1977.Türkçe
• Türkdoğan, Galip; Sanat Eğitimi Yöntemleri (Resim-İş Öğretimi). Ankara, 1981.Türkçe
• Yolcu; Enver,Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Atlas Yayın Dağıtım, Ankara, Kasım, 2004Türkçe
• Buyurgan; Serap, Buyurgan, Ufuk, Sanat Eğitimi ve Öğretimi, Dersal Yayıncılık, 1.Basım, Ankara, 2001.Türkçe
• Kırışoğlu; Olcay Tekin, Sanatta Eğitim, Görmek, Öğrenmek, Yaratmak. Pegem Yayıncılık, 2.Basım, Ankara, 2002. Türkçe
• Cerver, Francisco Asensio (1999), Watercolors for Beginners. Könemann.Türkçe
• PARRAMON, Jose M. Resimde Renk ve Uygulanışı, 1994.Türkçe
• ÇAĞLARCA, Sadettin. Renk ve Armoni KurallarıTürkçe
• ATAR, Atilla. Temel Sanat Öğeleri, Eskişehir Üniversitesi YayınlarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları