Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CSH 507ÇOCUĞUN SAĞLIK TANILAMASI2 + 01. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Sağlıklı yada hasta çocuk ve/veya ailesinden öykü alma, fiziksel inceleme yöntemleri, yaşam bulguları, beslenme durumu, deri ve deri eklerinin değerlendirilmesi ve bütün sistemlere özgü fizik muayene bulguları incelenir
Ders İçeriği Derse Giriş Çocuklarda fiziksel tanılamada genel yaklaşımlar Çocuklarda fiziksel tanılamada genel yaklaşımlar (devam) Fizik Muayene teknikleri: inspeksiyon, palpasyon, perküsyon, oskültasyon ve koklama. Fizik muayene adımları: Gözlem, öykü alma I. Vize Fizik muayene adımları: Genel Görünüm, vital bulgular, büyüme ölçümleri. Fizik muayene adımları: Deri ve Deri ekleri, Baş boyun ve toraks, Fizik muayene adımları: Akciğerler, kalp, abdomen, genital bölge, Fizik muayene adımları: Kas-iskelet sistemi, nörolojik değerlendirme, Gelişimsel değerlendirme II. Vize Yorumlama ve kayıt Dersin değerlendirilmesi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Fizik muayenenin genel yaklaşımlarını açıklar
2Fiziksel tanılama yöntemlerini tanımlar
3Fiziksel tanılama adımlarını açıklar
4Sistematik fiziksel tanılamanın ilkelerini tanımlar.
5Pediatrik sağlık öyküsü almanın temel adımlarını açıklar
6Sistematik ve gelişimsel yaklaşımı kullanarak çocuğu tanılar.
7Bu derste edindiği bilgileri hemşirelik bakım sürecinin planlama ve değerlendirme aşamalarında kullanır.
8Fiziksel muayene bulgularını çocuğun gelişimsel dönemine uygun olarak tanımlar.
9Fiziksel tanılama sonuçlarını doğru kaydeder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 0013 4  45343324
ÖK 0023 4  45343324
ÖK 0033 4  45343324
ÖK 0043 4  45343324
ÖK 0055254345353425
ÖK 0065254345353425
ÖK 0075555555555555
ÖK 008 455355553534
ÖK 0094444245355445
Ara Toplam31174022163845314131342440
Katkı3242245353434

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12448
Ödevler4416
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ÇİĞDEM ERDOĞAN
Detay 2023-2024 Güz1ÇİĞDEM ERDOĞAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CSH 507 ÇOCUĞUN SAĞLIK TANILAMASI 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ÇİĞDEM ERDOĞAN cigdemg@pau.edu.tr SABF C0328 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Sağlıklı yada hasta çocuk ve/veya ailesinden öykü alma, fiziksel inceleme yöntemleri, yaşam bulguları, beslenme durumu, deri ve deri eklerinin değerlendirilmesi ve bütün sistemlere özgü fizik muayene bulguları incelenir
İçerik Derse Giriş Çocuklarda fiziksel tanılamada genel yaklaşımlar Çocuklarda fiziksel tanılamada genel yaklaşımlar (devam) Fizik Muayene teknikleri: inspeksiyon, palpasyon, perküsyon, oskültasyon ve koklama. Fizik muayene adımları: Gözlem, öykü alma I. Vize Fizik muayene adımları: Genel Görünüm, vital bulgular, büyüme ölçümleri. Fizik muayene adımları: Deri ve Deri ekleri, Baş boyun ve toraks, Fizik muayene adımları: Akciğerler, kalp, abdomen, genital bölge, Fizik muayene adımları: Kas-iskelet sistemi, nörolojik değerlendirme, Gelişimsel değerlendirme II. Vize Yorumlama ve kayıt Dersin değerlendirilmesi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Derse Giriş
2 Çocuklarda fiziksel tanılamada genel yaklaşımlar
3 Çocuklarda fiziksel tanılamada genel yaklaşımlar (devam)
4 Fizik Muayene teknikleri: inspeksiyon, palpasyon, perküsyon, oskültasyon ve koklama.
5 Fizik muayene adımları: Gözlem, öykü alma
6 I. Vize
7 Fizik muayene adımları: Genel Görünüm, vital bulgular, büyüme ölçümleri.
8 Fizik muayene adımları: Deri ve Deri ekleri, Baş boyun ve toraks,
9 Fizik muayene adımları: Akciğerler, kalp, abdomen, genital bölge,
10 Fizik muayene adımları: Kas-iskelet sistemi, nörolojik değerlendirme,
11 Gelişimsel değerlendirme
12 II. Vize
13 Yorumlama ve kayıt
14 Dersin değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
McKinney ES, James SR, Murray SS, Ashwill JW. (2009). Maternal-Child Nursing. Saunders, Philadelphia. Türkçe
Fleisher GR, Ludwig S, Henretig FM. Textbook of Pediatric Emergency Medicine. Lippincott, 4th ed., Philadelphia, 1999. Türkçe
Pillitteri A. (1999). Child Health Nursing (Care of Child and Family), 1. Ed., Lippincott. Comp, Philadelphia, New York, Baltimore.Türkçe
Wong DL, et al. (2001). Wong’s Essentials of Pediatric Nursing. Mosby, 6th ed., St. Louis. Türkçe
Savaşer S, Yıldız S. (2009). Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberleri, İstanbul Tıp Kitabevi,İstanbul.Türkçe
Erdemir F. (2005). Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. Türkçe
Demirkıran F.(Ed). (2004). Hemşirelik Beceri Öğrenim Rehberleri II, Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Sağlık Yüksekokulu, Aydın.Türkçe
Görgülü S. (2004). Hemşireler için Fiziksel Muayene Yöntemleri. Odak Ofset, Ankara. Türkçe
Adams ED, Towle MA. (2009). Pediatric Nursing Care. Pearson Ed. Inc., New Jersey.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları