Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HES 510HEMŞİRELİK ESASLARI ÖĞRETİMİ UYGULAMASI II0 + 122. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste öğrencinin Hemşirelik Esasları Öğretimi I ve Hemşirelik Esasları Öğretimi II derslerinde edindiği bilgileri, Hemşirelik Esasları dersini alan lisans öğrencilerinin eğitiminde ve değerlendirilmesinde kullanma becerisi geliştirmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla öğrenci eğitiminde laboratuar ve hastane uygulamalarında gözlem, tartışmalara katılım ve uygulamalı öğrenci eğitimini gerçekleştirmesi beklenmektedir.
Ders İçeriği Bu derste öğrencinin Hemşirelik Esasları Öğretimi I ve Hemşirelik Esasları Öğretimi II derslerinde edindiği bilgileri, Hemşirelik Esasları dersini alan lisans öğrencilerinin eğitiminde ve değerlendirilmesinde kullanma becerisi geliştirmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla öğrenci eğitiminde laboratuar ve hastane uygulamalarında gözlem, tartışmalara katılım ve uygulamalı öğrenci eğitimini gerçekleştirmeye yönelik bilgiler yer alır. beklenmektedir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Uygun klinik öğretim ortamı oluşturabilme
2Öğrenci vakalarını belirleyebilme
3Öğrenci ile birlikte hasta bakımını planlayabilme
4Öğrenciye uygun rol model olabilme
5Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme
6Öğrenciyi klinikte aktif tutabilme
7Sistematik gözlem yapabilme
8Öğrenci performansını değerlendirebilme
9Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapabilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 00143444 334544
ÖK 002444544334544
ÖK 003444554445555
ÖK 00454444 335555
ÖK 00554455 445555
ÖK 00633455 335555
ÖK 00743455 335555
ÖK 00833455 335555
ÖK 009444544335555
Ara Toplam363236434112292943454343
Katkı444551335555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)1212144
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12448
Ödevler4624
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)188
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)188
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması4728
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1SÜMEYYE ARSLAN
Detay 2019-2020 Güz1SÜMEYYE ARSLAN
Detay 2017-2018 Bahar1NEVİN KUZU KURBAN
Detay 2017-2018 Bahar1SÜMEYYE ARSLAN
Detay 2017-2018 Güz3NEVİN KUZU KURBAN
Detay 2017-2018 Güz3SÜMEYYE ARSLAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HES 510 HEMŞİRELİK ESASLARI ÖĞRETİMİ UYGULAMASI II 0 + 12 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. SÜMEYYE ARSLAN sumeyyea@pau.edu.tr SABF C0329 Dersin Devam Yüzdesi : %85
Amaç Bu derste öğrencinin Hemşirelik Esasları Öğretimi I ve Hemşirelik Esasları Öğretimi II derslerinde edindiği bilgileri, Hemşirelik Esasları dersini alan lisans öğrencilerinin eğitiminde ve değerlendirilmesinde kullanma becerisi geliştirmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla öğrenci eğitiminde laboratuar ve hastane uygulamalarında gözlem, tartışmalara katılım ve uygulamalı öğrenci eğitimini gerçekleştirmesi beklenmektedir.
İçerik Bu derste öğrencinin Hemşirelik Esasları Öğretimi I ve Hemşirelik Esasları Öğretimi II derslerinde edindiği bilgileri, Hemşirelik Esasları dersini alan lisans öğrencilerinin eğitiminde ve değerlendirilmesinde kullanma becerisi geliştirmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla öğrenci eğitiminde laboratuar ve hastane uygulamalarında gözlem, tartışmalara katılım ve uygulamalı öğrenci eğitimini gerçekleştirmeye yönelik bilgiler yer alır. beklenmektedir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 1-14. hf Uygun klinik öğretim ortamı oluşturma Öğrenci vakalarını belirleme Öğrenci ile birlikte hasta bakımını planlama Öğrenciye uygun rol model olabilme Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme Öğrenciyi klinikte aktif tutma Sistematik gözlem yapma Performans değerlendirme Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapma
2 Uygun klinik öğretim ortamı oluşturma Öğrenci vakalarını belirleme Öğrenci ile birlikte hasta bakımını planlama Öğrenciye uygun rol model olabilme Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme Öğrenciyi klinikte aktif tutma Sistematik gözlem yapma Performans değerlendirme Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapma
3 Uygun klinik öğretim ortamı oluşturma Öğrenci vakalarını belirleme Öğrenci ile birlikte hasta bakımını planlama Öğrenciye uygun rol model olabilme Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme Öğrenciyi klinikte aktif tutma Sistematik gözlem yapma Performans değerlendirme Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapma
4 Uygun klinik öğretim ortamı oluşturma Öğrenci vakalarını belirleme Öğrenci ile birlikte hasta bakımını planlama Öğrenciye uygun rol model olabilme Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme Öğrenciyi klinikte aktif tutma Sistematik gözlem yapma Performans değerlendirme Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapma
5 Uygun klinik öğretim ortamı oluşturma Öğrenci vakalarını belirleme Öğrenci ile birlikte hasta bakımını planlama Öğrenciye uygun rol model olabilme Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme Öğrenciyi klinikte aktif tutma Sistematik gözlem yapma Performans değerlendirme Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapma
6 Uygun klinik öğretim ortamı oluşturma Öğrenci vakalarını belirleme Öğrenci ile birlikte hasta bakımını planlama Öğrenciye uygun rol model olabilme Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme Öğrenciyi klinikte aktif tutma Sistematik gözlem yapma Performans değerlendirme Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapma
7 Uygun klinik öğretim ortamı oluşturma Öğrenci vakalarını belirleme Öğrenci ile birlikte hasta bakımını planlama Öğrenciye uygun rol model olabilme Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme Öğrenciyi klinikte aktif tutma Sistematik gözlem yapma Performans değerlendirme Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapma
8 Uygun klinik öğretim ortamı oluşturma Öğrenci vakalarını belirleme Öğrenci ile birlikte hasta bakımını planlama Öğrenciye uygun rol model olabilme Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme Öğrenciyi klinikte aktif tutma Sistematik gözlem yapma Performans değerlendirme Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapma
9 Uygun klinik öğretim ortamı oluşturma Öğrenci vakalarını belirleme Öğrenci ile birlikte hasta bakımını planlama Öğrenciye uygun rol model olabilme Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme Öğrenciyi klinikte aktif tutma Sistematik gözlem yapma Performans değerlendirme Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapma
10 Uygun klinik öğretim ortamı oluşturma Öğrenci vakalarını belirleme Öğrenci ile birlikte hasta bakımını planlama Öğrenciye uygun rol model olabilme Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme Öğrenciyi klinikte aktif tutma Sistematik gözlem yapma Performans değerlendirme Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapma
11 Uygun klinik öğretim ortamı oluşturma Öğrenci vakalarını belirleme Öğrenci ile birlikte hasta bakımını planlama Öğrenciye uygun rol model olabilme Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme Öğrenciyi klinikte aktif tutma Sistematik gözlem yapma Performans değerlendirme Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapma
12 Uygun klinik öğretim ortamı oluşturma Öğrenci vakalarını belirleme Öğrenci ile birlikte hasta bakımını planlama Öğrenciye uygun rol model olabilme Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme Öğrenciyi klinikte aktif tutma Sistematik gözlem yapma Performans değerlendirme Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapma
13 Uygun klinik öğretim ortamı oluşturma Öğrenci vakalarını belirleme Öğrenci ile birlikte hasta bakımını planlama Öğrenciye uygun rol model olabilme Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme Öğrenciyi klinikte aktif tutma Sistematik gözlem yapma Performans değerlendirme Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapma
14 Uygun klinik öğretim ortamı oluşturma Öğrenci vakalarını belirleme Öğrenci ile birlikte hasta bakımını planlama Öğrenciye uygun rol model olabilme Öğrenciye etkin danışmanlık yapabilme Öğrenciyi klinikte aktif tutma Sistematik gözlem yapma Performans değerlendirme Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapma
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Bahar M, Nartgün Z, Durmuş S, Bıçak B. Geleneksel-Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Öğretmen El Kitabı. Pegem Akademi. 3. bs. Ankara 2009. Türkçe
Atılgan H. (editör). Atılgan H, Kan A, Doğan N. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Anı yayıncılık.. 4. bs. Ankara, 2009. Türkçe
Emerson RJ. Nursing Education in The Clinical Setting. Mosby Elsevier, St. Louis. 2007.English
DeYoung S. Teaching Strategies for Nurse Educators. Prentice Hall, Upper Saddle River. 2003.English
Gaberson KB, Oerman MH. (2007) Clinical teaching strategies in nursing. Springer Pub. 2nd ed. New York. English
Oerman MH. Gaberson KH. (2006) Evaluation and testing in nursing education. Springer Pub. 2nd ed., New York.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları