Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HES 501HEMŞİRELİK ESASLARI ÖĞRETİMİ I2 + 01. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu derste, öğrencide profesyonel hemşirelik eğitimi felsefesinin geliştirilmesi ve Hemşirelik Esasları Öğretimi ilkeleri, yöntemleri ve planlamasıyla ilgili bilgi, beceri ve tutum kazandırılması amaçlanır.
Ders İçeriği Bu derste, öğrencide profesyonel hemşirelik eğitimi felsefesinin geliştirilmesi ve Hemşirelik Esasları Öğretimi ilkeleri, yöntemleri ve planlamasıyla ilgili bilgi, beceri ve tutum kazandırılması ile ilgili bilgiler yer alır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Hemşirelik ve hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişimini bilme
2Hemşirenin rollerini bilme
3Hemşirenin rollerini etkileyen faktörleri kavrayabilme
4Hemşirelik Esasları dersinin hemşirelik eğitimindeki yeri ve öneminin farkına varabilme
5Eğitim felsefesini kavrayabilme
6Eğitimde program geliştirme ilkelerini bilme
7Konuya özgü uygun öğretim yöntemlerini belirleyebilme
8Hemşirelik Esasları dersinde kullanılan temel öğretim yöntemlerini kullanabilme
9Derse ilişkin değerlendirme yöntemlerini kullanabilme
10Belirtke tablosu hazırlama basamaklarını ve ilkelerini bilme
11Laboratuvar uygulamasına ilişkin temel bilgi ve kuralları kavrayabilme
12Klinik uygulamaya ilişkin temel bilgi ve kuralları kavrayabilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 00133422322242 
ÖK 002345443222522
ÖK 003345523222522
ÖK 0043333354 355 
ÖK 005222222342552
ÖK 006222222232555
ÖK 007222222423555
ÖK 008323332432552
ÖK 009222222332555
ÖK 010222222222555
ÖK 01122444 33 555
ÖK 01223445433 555
Ara Toplam293138353330342922595138
Katkı233333322543

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13339
Ödevler12112
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)177
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)166
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)5525
İnternette Tarama/ Kütüphane Çalışması13113
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1NEVİN KUZU KURBAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HES 501 HEMŞİRELİK ESASLARI ÖĞRETİMİ I 2 + 0 1 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
SABF C0316 Dersin Devam Yüzdesi : %85
Amaç Bu derste, öğrencide profesyonel hemşirelik eğitimi felsefesinin geliştirilmesi ve Hemşirelik Esasları Öğretimi ilkeleri, yöntemleri ve planlamasıyla ilgili bilgi, beceri ve tutum kazandırılması amaçlanır.
İçerik Bu derste, öğrencide profesyonel hemşirelik eğitimi felsefesinin geliştirilmesi ve Hemşirelik Esasları Öğretimi ilkeleri, yöntemleri ve planlamasıyla ilgili bilgi, beceri ve tutum kazandırılması ile ilgili bilgiler yer alır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Derse giriş, ödev ve kaynaklara ulaşımın açıklanması, Kütüphane çalışması (Kütüphane Daire Başkanlığından bir uzmanın, kütüphanede literatüre erişim, online veri tabanlarının tanıtımı ve kullanımını anlatması),
2 Kaynakça gösterim ilkeleri ve alıntı yapma- rapor yazma ilkeleri
3 Türkiye’de hemşirelik eğitimine genel bakış
4 Hemşirenin rolü ve bu rolü etkileyen faktörler
5 Bütün hemşirelik konuları için temel bir ders: Hemşirelik Esasları
6 Bütün hemşirelik konuları için temel bir ders: Hemşirelik Esasları
7 Eğitimin felsefesi ve Eğitim Programlarının Geliştirilmesi
8 Hemşirelik Esasları öğretimi (Öğretmen faktörü)
9 Belirtke tablosu
10 Hemşirelik Esasları Öğretimi: Öğretim Yöntemleri - Psikomotor becerilerin öğretimi.
11 Başarı Değerlendirme Yöntemleri
12 ARA SINAV
13 Hemşirelik eğitiminde laboratuvar uygulaması
14 Hemşirelik eğitiminde klinik uygulama
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
1. Tekin H. (2004) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Yargı Yayınevi, 16.bs. Ankara. Türkçe
2. Bilen M. (1994) Asepsi Öğretimi Kılavuzu Aydoğdu Ofset, 2.bs. Ankara. Türkçe
3. Bilen M. (1996) Plandan Uygulamaya Öğretim. Aydan Web. Tesisleri 4. Baskı, AnkaraTürkçe
4. Ulusoy F. (1987) ‘Hemşirelik Esasları Dersinin Klinik Uygulamalarında Genç Öğretmenler İçin Bir Rehber’, THD, 37(4) 18-23. Türkçe
5. Ulusoy M.F., Görgülü RS. (2001) Hemşirelik Esasları: Temel Kuram, Kavram, İlke ve Yöntemler, Cilt:1, 72 TDFO Ltd.Şti., 5. bs. Ankara.Türkçe
6. Hemşirelikte Ulusal Çekirdek Eğitimi Programı (2003), GATA Basımevi, Ankara. Türkçe
7. Klinik uygulama becerileri ve yöntemleri (2011). (T. Atabek Aştı ve A. Karadağ, cev.editörleri). Adana: Nobel Kitabevi. (orjinali: Perry and Potter Clinical Nursing Skills and Techniques, 2006).Türkçe
8. Ay Akça F (Editör), Sağlık uygulamalrında temel kavramlar ve beceriler. 3. bs. Nobel Tıp Kitabevleri ltd şti. İstanbul. 2011. Türkçe
9. Akça Ay F, Sabuncu N.(eds)(2009) Klinik beceriler. Nobel KitabeviTürkçe
10. Bahar M, Nartgün Z, Durmuş S, Bıçak B. Geleneksel-Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Öğretmen El Kitabı. Pegem Akademi. 3. bs. Ankara 2009. Türkçe
11. Atılgan H. (editör). Atılgan H, Kan A, Doğan N. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Anı yayıncılık.. 4. bs. Ankara, 2009. Türkçe
12. Emerson RJ. Nursing Education in The Clinical Setting. Mosby Elsevier, St. Louis. 2007.English
13. DeYoung S. Teaching Strategies for Nurse Educators. Prentice Hall, Upper Saddle River. 2003English
14. Gaberson KB, Oerman MH. (2007) Clinical teaching strategies in nursing. Springer Pub. 2nd ed. New York. English
15. Oerman MH. Gaberson KH. (2006) Evaluation and testing in nursing education. Springer Pub. 2nd ed., New York.English
16. Ülker S., Kocaman G., Özkan Ö. 12 Mayıs 2003 Dünya Hemşireler Günü Özel Baskı. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Derneği. Hemar-Ge, Ankara, Mayıs 2003. ss: 71-89.Türkçe
17. Ülker S, Buldukoğlu K, Aksayan S, Atalay M, Kocaman G, Oktay S, ve ark. Türkiye’de hemşirelik: temel mesleki eğitim ile insan gücüne ilişkin sorunlar ve çözüm önerileri. Ankara: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Rapor: 24 Mayıs 2001.Türkçe
18. Sönmez V. (1994) Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Anı Yayıncılık. 7. Basım, Ankara.Türkçe
19. II. Hemşirelik Esasları çalıştay sonuçları- rapor u Haziran 2009. Ankara.Türkçe
20. http://www.hemsirelik.hacettepe.edu.tr/duyurular/Hemsirelik_Esaslari_Calistay_SonucRaporu.pdfTürkçe
21.Arslan Sümeyye, Kuzu Kurban N, (Çev. Editörleri) Orjinal. Marilyn H Oermann. Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolleri. Anı yayıncılık. Ankara, 2015Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları