Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FAR 700UZMANLIK ALAN DERSİ6 + 03. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Yüksek lisans tez projesi hazırlamak, proje ile ilgili makale taramasi yapmak, projenin deneysel asamasini tamamlamak, son gelişmelerin ışığı altında araştırma sonuçlarını değerlendirilmek ve tartışmak.
Ders İçeriği Bir araştırma konusu nasıl belirlenir? belirlenen konuyla ilgili literatür taraması nasıl yapılır? araştırma olanaklarının belirlenmesi, proje hazırlama, araştırma düzeneğinin oluşturulması, araştırma sonuçlarının değerlendirmesi nasıl yapılır? çalışma sonuçlarının yorumlanması, araştırmanın yazılı ve sözlü sunulması
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Danışmanı eşliğinde araştırma konusunu belirler
2Araştırma konusu ile ilgili literatür taraması yapar
3Danışmanı eşliğinde konuyla ilgili uygun yöntemleri belirler
4Danışmanı gözetiminde proje yazar
5Danışmanı gözetiminde araştırmasını yapar
6Danışmanı gözetiminde araştırma sonuçlarını değerlendirir ve yorumlar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08
ÖK 001535535 5
ÖK 002 3555525
ÖK 0034555 555
ÖK 0045355 525
ÖK 00555555555
ÖK 0065 55 555
Ara Toplam2419303013301930
Katkı43552535

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14684
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)10660
Laboratuar1010100
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)11616
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1İZZETTİN HATİP


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FAR 700 UZMANLIK ALAN DERSİ 6 + 0 1 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
TIP C0112 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Yüksek lisans tez projesi hazırlamak, proje ile ilgili makale taramasi yapmak, projenin deneysel asamasini tamamlamak, son gelişmelerin ışığı altında araştırma sonuçlarını değerlendirilmek ve tartışmak.
İçerik Bir araştırma konusu nasıl belirlenir? belirlenen konuyla ilgili literatür taraması nasıl yapılır? araştırma olanaklarının belirlenmesi, proje hazırlama, araştırma düzeneğinin oluşturulması, araştırma sonuçlarının değerlendirmesi nasıl yapılır? çalışma sonuçlarının yorumlanması, araştırmanın yazılı ve sözlü sunulması
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Bir araştırma konusu nasıl belirlenir?-1
2 Bir araştırma konusu nasıl belirlenir?-2
3 Belirlenen konuyla ilgili literatür taraması nasıl yapılır?-1
4 Belirlenen konuyla ilgili literatür taraması nasıl yapılır?-2
5 Araştırma olanaklarının belirlenmesi-1
6 Araştırma olanaklarının belirlenmesi-2
7 Proje hazırlama, araştırma düzeneğinin oluşturulması-1
8 Proje hazırlama, araştırma düzeneğinin oluşturulması-2
9 Araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi nasıl yapılır?-1
10 Araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi nasıl yapılır?-1
11 Çalışma sonuçlarının yorumlanması-1
12 Çalışma sonuçlarının yorumlanması-2
13 Araştırmanın yazılı ve sözlü sunulması-1
14 Araştırmanın yazılı ve sözlü sunulması-2
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Malcolm Tight, Loraine Blaxter , Christina Hughes. How to Research. 4 edition. McGraw Hill Companies, Berkshire, 2011. English
Paul D. Leedy and Jeanne Ellis Ormrod. Practical Research: Planning and Design. 8 edition. Prentice Hall, NJ 2004.English
Tim Usherwood. Introduction To Project Management In Health Research.Open University Pres. Buckingham. 2000.English
Siegel S, John Castellan Jr. Nonparametric Statistics fort he Behavioral Sciences. Int. Student ed. McGraw-Hill Int. Book Company. London, 1988.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları