Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SPA 519BÜYÜME OLGUNLAŞMA VE FİZİKSEL AKTİVİTE3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Büyüme ve olgunlaşma ile ilgili temel kavramlar ve terminolojiyi anlama; büyüme, olgunlaşma ve performansa etki eden faktörleri kavrama; fiziksel aktivite ve fiziksel aktivitenin etkisini anlama; fiziksel aktivite performansı gözlemleme ve değerlendirebilme; genç sporcuların vücut kompozisyonu, performans gibi özelliklerini bilme; güncel yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olabilmektir. 
Ders İçeriği • Büyüm ve olgunlaşmanın gelişimsel yapısı ve yaş seviyelerine göre meydana gelen yapısal değişimleri,  • Büyüme, olgunlaşma ve performansı etkileyen faktörleri, • Fiziksel aktivite kavramı, gözlenmesi ve değerlendirilmesini,  • Büyümeyi etkileyen risk faktörleri, fiziksel yetersizlikleri,  • Genç sporcuların özellikleri, Büyüme, olgunlaşma, fiziksel aktivite ve performanstaki güncel yaklaşımları takip edebilmeyi içermektedir
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Büyüme ve olgunlaşma ile ilgili temel kavramları bilir.
2Fiziksel aktivite ve fiziksel aktivitenin etkilerini açıklar
3Fiziksel aktivite performansını gözlemleyebilir
4Fiziksel aktivite performansını değerlendirir
5Genç sporcuların vücut kompozisyonu, performans gibi özelliklerini bilir.
6Konu ile ilgili güncel yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001525      
ÖK 002         
ÖK 003         
ÖK 004         
ÖK 005         
ÖK 006         
Ara Toplam525      
Katkı101000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler5525
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)13030
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)14040
Eğitsel vizit11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2016-2017 Güz1ÖZGÜR MÜLAZIMOĞLU BALLI
Detay 2015-2016 Güz1ÖZGÜR MÜLAZIMOĞLU BALLI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SPA 519 BÜYÜME OLGUNLAŞMA VE FİZİKSEL AKTİVİTE 3 + 0 1 Türkçe 2016-2017 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ÖZGÜR MÜLAZIMOĞLU BALLI omballi@pau.edu.tr SBF A0140 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Büyüme ve olgunlaşma ile ilgili temel kavramlar ve terminolojiyi anlama; büyüme, olgunlaşma ve performansa etki eden faktörleri kavrama; fiziksel aktivite ve fiziksel aktivitenin etkisini anlama; fiziksel aktivite performansı gözlemleme ve değerlendirebilme; genç sporcuların vücut kompozisyonu, performans gibi özelliklerini bilme; güncel yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olabilmektir. 
İçerik • Büyüm ve olgunlaşmanın gelişimsel yapısı ve yaş seviyelerine göre meydana gelen yapısal değişimleri,  • Büyüme, olgunlaşma ve performansı etkileyen faktörleri, • Fiziksel aktivite kavramı, gözlenmesi ve değerlendirilmesini,  • Büyümeyi etkileyen risk faktörleri, fiziksel yetersizlikleri,  • Genç sporcuların özellikleri, Büyüme, olgunlaşma, fiziksel aktivite ve performanstaki güncel yaklaşımları takip edebilmeyi içermektedir
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin genel tanımı, önemi, yarıyıl içindeki konu dağılımı hakkında genel bilgi.
2 Büyüme ve olgunlaşma ile ilgili genel kavramlar. Doğum öncesi büyüme ve fonksiyonel gelişim.
3 Doğum sonrası büyüme.
4 Fonksiyonel Gelişim.
5 Biyolojik Olgunlaşma.
6 Etki eden faktörler. Büyüme, olgunlaşma ve performansta genetik. Hormon Düzenlemesi. Beslenme ve Enerji
7 Etki eden faktörler: Fiziksel aktivite
8 Araştırma konusunun belirlenmesi.
9 Etki eden faktörler: Çocukluk ve ergenlik döneminde yetersiz beslenme, obezite, diğer faktörler
10 Büyümeyi etkileyen risk faktörleri ve sağlık. Fiziksel yetersizlik ve kronik sağlık problemleri
11 Genç sporcular
12 Büyüme, olgunlaşma ve performansta uzun süreli eğilimler ve güncel yaklaşımlar.
13 Büyüme, olgunlaşma ve fiziksel aktivite ile ilgili serbest sunumların yapılması
14 Araştırma sonuçlarının sunulması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Malina RM, Bouchard C, Bar-Or O (2004) Growth, Maturation, and Physical Activity. 2nd edition, IL: Human Kinetics, USA.English
Gallahue, D.L. and Ozmun, J.G. 2006. Understanding motor development: Infants, children, adolescents, adults. 6th Ed. International Edition, McGraw-Hill Companies, 524 p., New York.English
Gallahue, D.L. and Ozmun, J.G. 2006. Motor Gelişimi Anlamak. (D. Sevimay Özer ve A. Aktop Çev. 2014) Nobel Yayınevi, Ankara. Türkçe
Haywood, K.M. and Getchell, N. 2005. Life span motor development. Fourth Edition, Human Kinetics, 326 p., USA.English
Payne, V.G. ve Isaacs, L.D. 2005. Human motor development: A life span approach. 5th ed., 497 p., McGraw-Hill. Boston.English
Adams, F.J. 2001. Ergenliği anlamak. (Çeviri B. Onur). İmge Kitabevi Yayınları, 393 s. Ankara.Türkçe
Atay, M. (2005). Çocukluk döneminde gelişim. Kök Yayıncılık, Ankara.Türkçe
Gander, J.M. and Gardiner, W.H. 2001. Çocuk ve ergen gelişimi. (Çeviri: B. Onur) 4. baskı. İmge Kitabevi Yayınları, 618 s. Ankara.Türkçe
Mengütay S. (1997). Okul Önccesi ve İlkokullarda hareket Gelişimi ve Spor. İstanbul.Türkçe
San Bayhan, P. ve Artan, İ. 2004. Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa Kültür Yayınları Ltd. Ş., Asır Matbaası, 296 s., İstanbul. Türkçe
Yeşilyaprak, B. 2002. Gelişim ve öğrenme psikolojisi. Pegem A Yayıncılık, 286 s., Ankara.Türkçe
Santrock J.W. 1989. Life-span development – third edition. Wm.C. Brown Publishers, 627 p., Dubuque, Iowa. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları