Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SPA 529EGZERSİZ VE SPOR PSİKOLOJİSİ3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Egzersiz ve spor psikolojisi ile ilgili teorik bilgileri, temel kavramları, teori ve kuramları anlama; katılımcılar, egzersiz ve spor ortamı ve grup süreci ile ilgili spor ve egzersiz psikoloji konularını öğrenmeyi; bu alana yönelik araştırma makalelerinin incelenmesini amaçlamaktadır. 
Ders İçeriği • Egzersiz ve spor psikolojisi ile ilgili temel teori ve kuramları, • Katılımcılar ile ilgili kişilik, kendine güven, motivasyon, stres ve kaygı konularını, • Spor ve egzersiz ortamı ile ilgili yarışma, işbirliği, geribildirim, içsel motivasyon konularını, • Grup ile ilgili liderlik, grup bağlılığı, liderlik, iletişim konularını, • Ders konuları ile ilgili makalelerin incelenmesini içermektedir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
11. Spor ve egzersiz psikolojisiyle ile ilgili temel kavramları bilir.
22. Spor ve egzersizin zihinsel sağlıkla ilişkisini açıklar
33. Spor ve egzersiz psikolojisi ile ilgili teorileri açıklar
44. Katılımcılar ile ilgili spor ve egzersiz psikolojisi konularını anlar.
55. Egzersiz ve spor ortamı ile ilgili spor ve egzersiz psikolojisi konularını anlar
66. Grup süreci ile ilgili spor ve egzersiz psikolojisi konularını anlar
7Alan ile ilgili makaleleri araştırır ve inceler.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001         
ÖK 002         
ÖK 003         
ÖK 004         
ÖK 005         
ÖK 006         
ÖK 007         
Ara Toplam         
Katkı000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler5420
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)13535
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)14040
Eğitsel vizit11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1ÖZGÜR MÜLAZIMOĞLU BALLI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SPA 529 EGZERSİZ VE SPOR PSİKOLOJİSİ 3 + 0 1 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ÖZGÜR MÜLAZIMOĞLU BALLI omballi@pau.edu.tr SBF A0134 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Egzersiz ve spor psikolojisi ile ilgili teorik bilgileri, temel kavramları, teori ve kuramları anlama; katılımcılar, egzersiz ve spor ortamı ve grup süreci ile ilgili spor ve egzersiz psikoloji konularını öğrenmeyi; bu alana yönelik araştırma makalelerinin incelenmesini amaçlamaktadır. 
İçerik • Egzersiz ve spor psikolojisi ile ilgili temel teori ve kuramları, • Katılımcılar ile ilgili kişilik, kendine güven, motivasyon, stres ve kaygı konularını, • Spor ve egzersiz ortamı ile ilgili yarışma, işbirliği, geribildirim, içsel motivasyon konularını, • Grup ile ilgili liderlik, grup bağlılığı, liderlik, iletişim konularını, • Ders konuları ile ilgili makalelerin incelenmesini içermektedir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Spor ve Egzersiz Psikolojisine giriş
2 Kişilik ve Spor
3 Motivasyon
4 Uyarılmışlık, Stress ve Kaygı
5 Yarışma ve işbirliği.
6 Geribildirim, pekiştirme ve içsel motivasyon.
7 Grup ve takım dinamikleri.
8 Grup bağlılığı.
9 Liderlik
10 İletişim
11 Çocuklar ve Spor Psikolojisi
12 Sporda Saldırganlık
13 Karakter Gelişimi ve İyi Sporsal Davranış
14 Dönem içerisinde yapılım tamamlanan araştırma projelerinin
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Weinberg, R. Ve Gould, D. (2015) Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri (Çeviren Şahin, M. ve Koruç, Z.) Nobel Yayınevi, 650 s., Ankara. Türkçe
Bayar, P. (2010) Türkiye’de Kullanılan egzersiz ve Spor Psikolojisi Testleri. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 175 s. Ankara.Türkçe
Beauchamp, M. R. & Eys, M. A. (2008) Group Dynamics in Exercise and Sport Psychology. Routledge Taylor & Francis Group. 256 p. New York, USA.English
Berger, B. G., Pargman, D. & Weinberg, R. S. (2002). Foundations of Exercise Psychology. Fitness Information Technology. 392 s. USA.English
Cogan, K.D. ve Vidmar, P. (2000) Sport PSychology Library: Gymnastics. Fitness Information Technology Inc. 197 s., USA.English
Cox, R. H. (1998). Sport Psychology, Concepts and applications. 4th Ed. WCB Mc Graw-Hill. 458 p. USA.English
Doğan, O. (2004). Spor Psikolojisi. Nobel Kitabevi. 162 s. Adana.Türkçe
Karageorghis, C.I. ve Terry, P.C. (2015) Spor Psikolojisi (Çeviri Editörü: Demir, E.) Nobel Yayınevi, 232, Ankara. Türkçe
Konter, E. (1998). Sporda Psikolojik Hazırlığın Teori ve Pratiği. Bağırgan Yayınevi. 383 s. Ankara.Türkçe
Kornspan, A.S. (2009) Fundamentals of Sport and Exercise Psychology. Human Kinetics, 179 s., USA.English
Moran, A. P. (2004). Sport and Exercise Psychology. Routledge Taylor & Francis Group. 347 p. NewYork.English
Shaw, D., Gorely, T. & Corban, R. (2005). Sport & Exercise Psychology. BIOS Scientific Publisher Taylor & Francis Group. 286 p. United Kingdom.English
Singer, R. N., Hausenblas, H. A. & Janelle, C. M. (2001).Handbook of Sport Psychology. 2nd Edition. John Wiley & Sons, Inc. 876 p. New York, USA.English
Syer, J. & Connolly, C. (1998). Sporcular için Zihinsel Antrenman Rehberi. (Çeviren Erkan, F. U.) Bağırgan Yayınevi. 159 s. Ankara.Türkçe
Weinberg, R. Ve Gould, D. (2015) Foundations of Sport and Exercise Psychology 6th Edition. Human Kinetics, 664 s. USA. English
Willis, J. D. & Campbell, L. F. (1992). Exercise Psychology. Human Kinetics. 258 p. USA.English
Yeltepe, H. (2007). Spor ve Egzersiz Psikolojisi. Epsilon Yayıncılık. 200 s. İstanbul.Türkçe
Yeltepe, H. (2011). Egzersiz Psikolojisi ve Zihinsel Sağlık. Nobel Yayınevi. 207 s. Ankara.Türkçe
Yeltepe-Ercan, H. (2013) Bağımlılık Tedavisinde Egzersiz Terapisi. Nobel Yayınevi. 144 s. Ankara.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları