Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SYO 503SPOR PAZARLAMASI VE SPONSORLUK3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere temel tutundurma ve pazarlama prensiplerini ve bunun sporla ilişkilendirilmesinisağlar.
Ders İçeriği Bu ders spor endüstrisinde kullanılan etkili ve akılcı pazarlama yöntemlerinin ölçülmesi ve analiz edilmesi, spor işletmeciliğinde hizmet pazarlaması ve ilkeleri, hedef pazarın tanımlanması, spor organizasyonları ve işetmelerinde pazarlama, e-ticaret stratejileri, spor işletmeciliğinde veri tabanlı pazarlama ve pazarlama bilgi sistemleri, spor işletmeciliğinde web pazarlama, spor işletmeciliğinde e-posta ile pazarlama, spor pazarlamasında kantitatif karar verme tekniklerini içerir. Ayrıca spor sponsorluğu kavramı, sponsorluk çeşitleri, spor sponsorluğunun önemi ve sponsorluk faaliyetleriyle ilgili uygulamaların analiz edilmesi, sponsorluğun gelişimi, temel sponsorluk alanları içinde spor sponsorluğunun yeri, spor sponsorluğun yönetimi, fiyatlandırılması ve duyurumunu da içermektedir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001      
Ara Toplam      
Katkı000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14114
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)148112
Ödevler188
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12121
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)21020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1YETER AYTÜL DAĞLI EKMEKÇİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SYO 503 SPOR PAZARLAMASI VE SPONSORLUK 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. YETER AYTÜL DAĞLI EKMEKÇİ yaekmekci@pau.edu.tr SBF A0128 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu ders öğrencilere temel tutundurma ve pazarlama prensiplerini ve bunun sporla ilişkilendirilmesinisağlar.
İçerik Bu ders spor endüstrisinde kullanılan etkili ve akılcı pazarlama yöntemlerinin ölçülmesi ve analiz edilmesi, spor işletmeciliğinde hizmet pazarlaması ve ilkeleri, hedef pazarın tanımlanması, spor organizasyonları ve işetmelerinde pazarlama, e-ticaret stratejileri, spor işletmeciliğinde veri tabanlı pazarlama ve pazarlama bilgi sistemleri, spor işletmeciliğinde web pazarlama, spor işletmeciliğinde e-posta ile pazarlama, spor pazarlamasında kantitatif karar verme tekniklerini içerir. Ayrıca spor sponsorluğu kavramı, sponsorluk çeşitleri, spor sponsorluğunun önemi ve sponsorluk faaliyetleriyle ilgili uygulamaların analiz edilmesi, sponsorluğun gelişimi, temel sponsorluk alanları içinde spor sponsorluğunun yeri, spor sponsorluğun yönetimi, fiyatlandırılması ve duyurumunu da içermektedir.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları