Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IDE 520DRAMA SEÇİLMİŞ ESERLER3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste tiyatro tarihçesi ve tiyatronun ortaya çıkışından günümüze kadar olan dönemlerden seçilmiş tiyatro eserlerini okuyarak eserlerdeki biçim, işlev ve ulus kavramlarının ne şekilde değiştiğini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Amerikan tiyatrosuna tarihsel bir bakış sağlamaya ek olarak klasikleşmiş oyunlar okumak, oyun metni ile teatral yapım arasındaki ilişkiyi incelemek ve gelecek çalışmalar için bir temel oluşturmak hedeflenmektedir. Öğrencilerin Amerikan tiyatrosuna ait bir eseri milli, kültürel ve tarihsel bir bağlamda ele almalarını sağlamak öngörülmektedir. Bu ders metodolojik bir öğe içerdiğinden öğrencilerin sadece okuduklarına odaklanmaları değil aynı zamanda nasıl okudukları ve niçin okudukları üzerinde durulmaktadır. Amaç otomatik olarak okumak yerine bilinçli ve bilerek okumayı teşvik etmektir. Belirlenmiş eserler ve diğer kaynaklara bağlı olarak yapılacak değerlendirmeler derse ilişkin çeşitli konuları içermektedir.
Ders İçeriği Tiyatronun tanımı, tiyatro terimleri ve kavramları, tiyatro inceleme metotları, tiyatro terimlerin kullanımı, edebi araştırma yöntemleri teorik ve uygulamalı olarak ele alınacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Tiyatronun tanımı ve tarihçesi üzerine bilgi sahibi olur.
2Tiyatro terimlerini ve kavramlarını doğru ve yerinde kullanma becerisi kazanır.
3Tiyatro eser incelemeleri yapar.
4Tiyatro metinleri ve eleştiri kuramlarını sözel ve yazılı olarak ifade eder.
5İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izler.
6Araştırma yaptığı tiyatro konusuyla ilgili bilgi ve deneyimlerini yazılı olarak ifade eder.
7Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak tiyatro eserlerini yorumlar.
8Tiyatro eserlerini ve edebiyat kavramlarını kullanarak değerlendirmeler yapar.
9Eleştirel bakış açısıyla tiyatro çözümlemeleri yapar ve analiz eder.
10Edebi araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üreterek alana yeni bilgiler ve fikirler katar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00144455533333222
ÖK 00255554443332222
ÖK 00355554443332222
ÖK 00455444443332222
ÖK 00545544433342222
ÖK 00645554443332323
ÖK 00744445533344222
ÖK 00855554444333322
ÖK 00944444433332222
ÖK 01044444333322222
Ara Toplam4446454542413531303124222021
Katkı45554443332222

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14798
Ödevler11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)21326
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ŞEYDA SİVRİOĞLU
Detay 2014-2015 Bahar1ŞEYDA SİVRİOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IDE 520 DRAMA SEÇİLMİŞ ESERLER 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ŞEYDA SİVRİOĞLU sinceoglu@pau.edu.tr İTBF A0315 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu derste tiyatro tarihçesi ve tiyatronun ortaya çıkışından günümüze kadar olan dönemlerden seçilmiş tiyatro eserlerini okuyarak eserlerdeki biçim, işlev ve ulus kavramlarının ne şekilde değiştiğini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Amerikan tiyatrosuna tarihsel bir bakış sağlamaya ek olarak klasikleşmiş oyunlar okumak, oyun metni ile teatral yapım arasındaki ilişkiyi incelemek ve gelecek çalışmalar için bir temel oluşturmak hedeflenmektedir. Öğrencilerin Amerikan tiyatrosuna ait bir eseri milli, kültürel ve tarihsel bir bağlamda ele almalarını sağlamak öngörülmektedir. Bu ders metodolojik bir öğe içerdiğinden öğrencilerin sadece okuduklarına odaklanmaları değil aynı zamanda nasıl okudukları ve niçin okudukları üzerinde durulmaktadır. Amaç otomatik olarak okumak yerine bilinçli ve bilerek okumayı teşvik etmektir. Belirlenmiş eserler ve diğer kaynaklara bağlı olarak yapılacak değerlendirmeler derse ilişkin çeşitli konuları içermektedir.
İçerik Tiyatronun tanımı, tiyatro terimleri ve kavramları, tiyatro inceleme metotları, tiyatro terimlerin kullanımı, edebi araştırma yöntemleri teorik ve uygulamalı olarak ele alınacaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 History of the Theatre
2 20. yüzyılın sosyo-politik ve tarihsel gelişimi
3 Henrik Ibsen "A Doll's House"
4 Clare Bothe Luce "Slam the Door Softly"
5 T. S. Eliot "Murder in the Cathedral"
6 John Osborne "Look Back in Anger"
7 Samuel Beckett "Waiting for Godot"
8 Harold Pinter "The Homecoming"
9 Tom Stoppard "Rosencrantz and Guildenstern are Dead"
10 Ara sınav
11 Edward Bond "Lear"
12 Caryl Churchill "Top Girls"
13 Sarah Kane "Psychosis"
14 Mark Ravenhill "Faust is Dead"
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Innes, Christopher. Modern British Drama: The Twentieth Century. New York: Cambridge University Press, 2002.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları