Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
DKA 506RUHSAL DİLBİLİM3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu derste çocuğun anadili edinimi ve dilin algılanması üzerine çalışmalar yapmak amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Dil davranışı ile bunun temelinde bulunan ruhbilimsel süreçlerin ilişkilerinin incelenmesi; dilin algılanması, dil kullanımında bellek, konuşma üretimi ve dil, vb. kavramların araştırılması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Anadili edinimi kuramlarını bilir.
2Öğrenci dilin psikolojik temellerini öğrenir.
3Dil kullanımında belleğin önemini kavrar.
4Anadili ediniminin farklı aşamalarını öğrenir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 00154455445455
ÖK 00244544535544
ÖK 00354554544545
ÖK 00455445544453
Ara Toplam1917181818191518181817
Katkı54555545554

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)14545
Arasınav (Öğrenci)13535
Sunum (Öğrenci)13434
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1NURTEN SARICA
Detay 2022-2023 Bahar1NURTEN SARICA
Detay 2021-2022 Bahar1ZEYNEP GENÇER BALOĞLU
Detay 2020-2021 Bahar1NURTEN SARICA
Detay 2019-2020 Bahar1NURTEN SARICA
Detay 2018-2019 Bahar1NURTEN SARICA
Detay 2015-2016 Bahar1SERKAN GÜZEL
Detay 2014-2015 Bahar1NURTEN SARICA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
DKA 506 RUHSAL DİLBİLİM 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. NURTEN SARICA nsarica@pau.edu.tr İTBF A0308 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Bu derste çocuğun anadili edinimi ve dilin algılanması üzerine çalışmalar yapmak amaçlanmaktadır.
İçerik Dil davranışı ile bunun temelinde bulunan ruhbilimsel süreçlerin ilişkilerinin incelenmesi; dilin algılanması, dil kullanımında bellek, konuşma üretimi ve dil, vb. kavramların araştırılması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 ANADİL EDİNİMİNDE TEMEL KAVRAMLAR
2 DİL EDİNİMİ ÇERÇEVESİNİ BELİRLEYEN TEMEL YAKLAŞIMLAR
3 DİLİN OLUŞUM AŞAMALARI
4 DİL EDİNİM YÖNTEMLERİ
5 PİAGET VE DİL EDİNİMİ
6 CHOSKY VE DİL EDİNİMİ
7 ARA SINAV
8 DİL EDİNİM ÇALIŞMALARINDA ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
9 DİL EDİNİMİNDE FONETİK FARKINDALIK
10 DİL EDİNİMİ VE BÜRÜNBİLİM İLİŞKİSİ
11 ÇOCUKTA DİL GELİŞİMİ
12 EDİNİM VE ÖĞRENME KAVRAMLARI
13 SÖZLÜ DİL VE YAZI DİLİ
14 İKİDİLLİLİK VE ÇOK DİLLİLİK
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları