Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
DKA 517DİL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ3 + 01. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dil öğretiminin öğrenciye uygunluğu gözetilir. Yeni yol ve araçlar araştırılır.
Ders İçeriği Anadil ve yabancı dil olarak dil öğretim yöntemlerinin çeşitliliği, alıcıya uygunluğu, güncellemeleri ve öğretimde kullanılan gereçlerin uygunluğu işlenir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenci kendi dil düzeyini bilir.
2Öğrenci amaçladığı dil düzeyine yoğunlaşır.
3Değişik dil yöntemleri konusunda bilgilidir.
4Hangi yöntemin kendisine uygunluğu konusunda bilinçlidir.
5Karma dil yöntemlerinin özel durumlar için daha uygun olduğunu bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 00154445545455
ÖK 00255544554454
ÖK 00345455544545
ÖK 00445455554454
ÖK 00555544544444
Ara Toplam2324222223252221212322
Katkı55445544454

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13535
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)14545
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)13434
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1ERTAN KUŞÇU
Detay 2022-2023 Güz1ERTAN KUŞÇU
Detay 2021-2022 Güz1ERTAN KUŞÇU
Detay 2020-2021 Güz1ERTAN KUŞÇU
Detay 2017-2018 Güz1ERTAN KUŞÇU
Detay 2015-2016 Güz1MUSTAFA SARICA
Detay 2014-2015 Güz1MUSTAFA SARICA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
DKA 517 DİL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ERTAN KUŞÇU ekuscu@pau.edu.tr İTBF A0307 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Dil öğretiminin öğrenciye uygunluğu gözetilir. Yeni yol ve araçlar araştırılır.
İçerik Anadil ve yabancı dil olarak dil öğretim yöntemlerinin çeşitliliği, alıcıya uygunluğu, güncellemeleri ve öğretimde kullanılan gereçlerin uygunluğu işlenir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 EĞİTİM VE İLETİŞİM
2 HEDEF KİTLE
3 DİL ÖĞRETİMİNDE İLKELER
4 ÖĞRETİMDE AMAÇ
5 ÖĞRENCİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
6 ÖĞRENCİ-ÖĞRETİLEN DİL İLİŞKİSİ
7 YÖNTEMLER
8 DİLBİLGİSİ ÇEVİRİ YÖNJTEMİ
9 DOĞRUDAN ÖĞRETİM YÖNTEMİ
10 KONUŞMA TEMELLİ YÖNTEM
11 BEDEN DİLİ ÖNCELİKLİ YÖNTEM
12 ÖĞRENCİ ODAKLI YÖNTEM
13 TOPLU DİL ÖĞRENME YÖNTEMİ
14 KARMA YA DA SEÇME YÖNTEM
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Skinner, B. F. (1950). Are theories of learning necessary? Psychological Review, 57, 193-216.English
Castagnaro, P. J. (2006). Audiolingual Method and Behaviorism: From Misunderstanding to Myth. Applied Linguistics, Volume 27, Number 3, pp. 519-526.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları