Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
CEE 523AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYE İLİŞKİLERİ3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin sonunda öğrencilerin Türkiye ve Avrupa Birliği arasındaki ilişkileri anlayabilecek, analiz edebilecek, değerlendirebilecek hale gelmeleri beklenmektedir.
Ders İçeriği Ders yüksek lisans öğrencilerinin AB ile ilgili analiz kapasitelerini arttırmaya yöneliktir. AB, Türkiye için en büyük ticaret ortağıdır. Diğer yandan Türkiye’deki pek çok sosyo ekonomik politikalar AB’den alınmaktadır. Derste Öğrencilerin; AB Türkiye ilişkilerini anlamaları, Ders konuları üzerine tartışabilmeleri Analitik çalışmalar yapabilmeleri hedeflenmektedir
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1AB ile ilişkilerinin tarihinin anlaşılması
2AB ile ilişkilerin Türk ekonomisine etkilerinin anlaşılması
3AB’ye adaylığın istihdam piyasalarına etkilerinin anlaşılması

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 0014234552553555
ÖK 0024234552553555
ÖK 0035555555555555
Ara Toplam139111315159151511151515
Katkı4344553554555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)13452
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13452
Ödevler13452
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13339
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2014-2015 Bahar1HACER SİMAY KARAALP ORHAN
Detay 2013-2014 Bahar1HACER SİMAY KARAALP ORHAN
Detay 2013-2014 Güz1HACER SİMAY KARAALP ORHAN
Detay 2012-2013 Bahar1HACER SİMAY KARAALP ORHAN
Detay 2012-2013 Güz1AHMET CAN BAKKALCI
Detay 2011-2012 Bahar1AHMET CAN BAKKALCI
Detay 2011-2012 Güz1AHMET CAN BAKKALCI
Detay 2010-2011 Güz1AHMET CAN BAKKALCI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
CEE 523 AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYE İLİŞKİLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2014-2015 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. HACER SİMAY KARAALP ORHAN skaraalp@pau.edu.tr İİBF C0316 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Dersin sonunda öğrencilerin Türkiye ve Avrupa Birliği arasındaki ilişkileri anlayabilecek, analiz edebilecek, değerlendirebilecek hale gelmeleri beklenmektedir.
İçerik Ders yüksek lisans öğrencilerinin AB ile ilgili analiz kapasitelerini arttırmaya yöneliktir. AB, Türkiye için en büyük ticaret ortağıdır. Diğer yandan Türkiye’deki pek çok sosyo ekonomik politikalar AB’den alınmaktadır. Derste Öğrencilerin; AB Türkiye ilişkilerini anlamaları, Ders konuları üzerine tartışabilmeleri Analitik çalışmalar yapabilmeleri hedeflenmektedir
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Avrupa Bütünleşmesinin Tarihçesi-Antlaşmalar I
2 Avrupa Bütünleşmesinin Tarihçesi-Antlaşmalar II
3 Avrupa Bütünleşmesi Kuramları
4 Avrupa Birliği Kurumları
5 Avrupa Birliği'nin Genişlemesi
6 AB Politikaları: Ekonomik ve Parasal Birlik
7 AB Politikaları: Sosyal Politika
8 AB Politikaları:İç Pazar, Ortak Dış Ticaret Politikası ve Ortak Tarım Politikası
9 Vize Sınavı
10 Türkiye AB İlişkileri (1959-1999)
11 Türkiye ve AB Gümrük Birliği
12 Katılım Müzakereleri,Fasıllar ve İlerleme Raporları
13 Kopenhag Kriterleri ve Türkiye
14 Avrupa Birliği Bütçesi ve Türkiye'ye Yönelik AB Mali Yardımları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Bilici, Nurettin, (2012), "Avrupa Birliği ve Türkiye", 5. Baskı, Seçkin Yayıncılık, AnkaraTürkçe
Akçay, Belgin ve Göçmen İlke (Ed.), (2012), "Avrupa Birliği", Seçkin Yayıncılık, AnkaraTürkçe
Karluk, Rıdvan, (2011), "Avrupa Birliği", 10. Basım, Beta Yayınevi, İstanbul Türkçe
Kalaycı, İrfan, (2006), "Türkiye - AB İlişkileri Üzerine Ekonomi-Politik Tezler", Beta Yayınevi, İstanbulTürkçe
Dura, Cihan ve Atik, Hayriye, (2007), "Avrupa Birliği Gümrük Birliği ve Türkiye", Nobel Yayın Dağıtım, Ankara Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları