Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HLB 514ÇAĞDAŞTÜRK LEHÇELERİ VE EDEBİYATI-II3 + 02. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Çağdaş Türk dünyası edebiyatları hakkında bilgileri geliştirmek.
Ders İçeriği Çağdaş Türk dünyasının tanınmış şair ve yazarlarının hayatları ve eserleri; şiirler, romanlar ve hikayeler üzerine incelemeler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Yaşayan Türk kültürü ve lehçeleri konusunda bilgi edinerek Türk dilini art ve eş zamanlı olarak değerlendirme ve karşılaştırma konusunda uzmanlaşma ve bilgilerini derinleştirme becerisi kazanma.
2Çağdaş Türk lehçelerinin tarihî Türk lehçeleriyle olan ilişkisini ve gelişmesini inceleyerek art zamanlı veya eş zamanlı çalışmalar yaparak karşılaştırma yapma becerisini sağlama ve geliştirme.
3Yaşayan Çağdaş Türk lehçeleri (biri veya bir kaçı) alanında kazandığı bilgileri uzmanlık düzeyine taşıdıktan sonra bunları hem teorik hem de pratikte kullanabilme becerisini edinmek.
4Bütün bu çalışmalar sırasında teknolojiyi kullanma ve ondan yararlanabilme becerisinin kazanılması.
5Çağdaş Türk Lehçeleri üzerine yapılan (yaptığı) çalışmaları sınıflandırma, analiz etme, yorumlama ve Diğer Türk lehçeleriyle karşılaştırma becerisinin elde edilmesi. Çağdaş Türk Lehçelerinden biri üzerinde uzmanlaşabilme becerisini kazanma.
6Çağdaş Türk Lehçeleri ile ilgili olarak yapılacak ilmî çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaklardan en uç noktada yararlanabilme, metinleri okuyup anlayabilme yeteneğini kazanma ve ilerletme.
7Çalışmalar sonunda bireysel değerlendirme, karşılaştırma, çalışma becerisinin; bağımsız çalışmalar yapıp kararlar verebilme yeteneğinin ve lehçelerden birini mesleğinin bir parçası haline getirebilme birikimini kazanma.
8Veri toplama, sınıflandırma, tasarlama, sonuçları değerlendirip yorumlama; ilmî araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayıp kullanma becerisi kazanma.
9Hedefini belirleyip ona ulaşmak için belli bir süreçte ilmî gayretlerle konuyu seçme, çözümleme yeteneğinin gelişmesi.
10Çağdaş Türk Lehçeleri hakkında öğrendiklerini diğer bilim dalları ile paylaşma, verimli ve işlevsel halde kullanabilme becerisinin artırılması.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 0015          
ÖK 002  5        
ÖK 003 5         
ÖK 004     5     
ÖK 005    5      
ÖK 006   5       
ÖK 007       5   
ÖK 008    5      
ÖK 009         5 
ÖK 010      5    
Ara Toplam555510555 5 
Katkı11111111010

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)31339
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)41352
Ödevler31339
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar1SALİH MEHMET ARÇIN
Detay 2016-2017 Bahar1SONER SAĞLAM
Detay 2015-2016 Bahar1SONER SAĞLAM
Detay 2014-2015 Bahar1SONER SAĞLAM


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HLB 514 ÇAĞDAŞTÜRK LEHÇELERİ VE EDEBİYATI-II 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. SALİH MEHMET ARÇIN sarcin@pau.edu.tr İTBF B0107 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Çağdaş Türk dünyası edebiyatları hakkında bilgileri geliştirmek.
İçerik Çağdaş Türk dünyasının tanınmış şair ve yazarlarının hayatları ve eserleri; şiirler, romanlar ve hikayeler üzerine incelemeler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin içeriğinin ve kaynakların tanıtılması.
2 Türk lehçelerinin tasnifi. Türk Dünyasının sınırları.
3 Türk Yazı Sistemleri
4 Çağdaş Türk Dünyası edebiyatlarında: Roman
5 Çağdaş Türk Dünyası edebiyatlarında: Roman
6 Çağdaş Türk Dünyası edebiyatlarında: Hikâye / Şiir
7 Çağdaş Türk Dünyası edebiyatlarında: Hikâye / Şiir
8 Türk Dünyası Destancılık Geleneği ve Destanlar
9 Türk Dünyası Destancılık Geleneği ve Destanlar
10 Türk Dünyası Destancılık Geleneği ve Destanlar
11 Türk Dünyası Destancılık Geleneği ve Destanlar
12 Türkçenin Sözlükleri
13 Türkolojinin bugünkü durumu ile ilgili sorunlar
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları