1 | Yaşayan Türk lehçeleri konusunda bilgi edinerek Türk dilini ve kültürünü art ve eş zamanlı olarak değerlendirme ve karşılaştırma konusunda uzmanlaşma ve bilgilerini derinleştirme becerisi kazanma. |
2 | Çağdaş Türk lehçelerinin tarihî Türk lehçeleriyle olan ilişkisini ve gelişmesini inceleyerek art zamanlı veya eş zamanlı çalışmalar yaparak karşılaştırma yapma becerisini sağlama ve geliştirme. |
3 | Yaşayan Çağdaş Türk lehçeleri (biri veya bir kaçı) alanında kazandığı bilgileri uzmanlık düzeyine taşıdıktan sonra bunları hem teorik hem de pratikte kullanabilme becerisini edinmek. |
4 | Bütün bu çalışmalar sırasında teknolojiyi kullanma ve ondan yararlanabilme becerisinin kazanılması. |
5 | Çağdaş Türk Lehçeleri ve edebiyatları üzerine yapılan çalışmaları sınıflandırma, analiz etme, yorumlama ve Diğer Türk lehçeleriyle karşılaştırma becerisinin elde edilmesi. Çağdaş Türk Lehçelerinden biri üzerinde uzmanlaşabilme becerisini kazanma. |
6 | Çağdaş Türk Lehçeleri ve edebiyatları ile ilgili olarak yapılacak ilmî çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaklardan en uç noktada yararlanabilme, metinleri okuyup anlayabilme yeteneğini kazanma ve ilerletme. |
7 | Çalışmalar sonunda bireysel değerlendirme, karşılaştırma, çalışma becerisinin; bağımsız çalışmalar yapıp kararlar verebilme yeteneğinin ve lehçelerden birini mesleğinin bir parçası haline getirebilme birikimini kazanma. |
8 | Veri toplama, sınıflandırma, tasarlama, sonuçları değerlendirip yorumlama; ilmî araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayıp kullanma becerisi kazanma. |
9 | Hedefini belirleyip ona ulaşmak için belli bir süreçte ilmî gayretlerle konuyu seçme, çözümleme yeteneğinin gelişmesi. |
10 | Çağdaş Türk Lehçeleri ve edebiyatları hakkında öğrendiklerini diğer bilim dalları ile paylaşma, verimli ve işlevsel halde kullanabilme becerisinin artırılması. |