Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
YTE 503YENİ TÜRK EDEBİYATINDA NESİR-I3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Tanzimat sonrası dönem Türk nesrini, belli başlı türler (roman, hikaye, tiyatro, makale vb.), dönem/ekoller (Tanzimat, Servet-i Fünûn, Millî Ed. Vb.), yazarlar (N.Kemal, A.Mithat, Y.Kadri vb.) ve eserler çerçevesinde tanıtmaktır.
Ders İçeriği Türk edebiyatında düzyazının Tanzimat’tan Cumhuriyete kadar gösterdiği gelişme. Gazete, makale, deneme, mensur şiir
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1“Yeni Türk Edebiyatı” ve “Yeni Türk Edebiyatında Nesir” kavramlarının anlamları ve kapsamlarını bilme
21860’tan günümüze kadarki Türk nesrinin belli başlı tür devir, anlayış ve yönelişleri tanıma; aralarındaki farklılıkları ayırt edebilme
3Edebiyat sanatı içinde “nesir”in kendine has ve diğer türlerden farklı yanlarını görebilme
4Nesir metinlerinin çözümlenmesinde kullanılan / kullanılabilecek olan farklı metotların varlığı ve değerini kavrama
5Farklı yazarlara ait nesir metinlerini çözümleyebilme becerisi kazanma
6Nesir çözümlemeleri esnasında Türkçeyi yazılı ve sözlü olarak başarıyla kullanma becerisi kazanma
7Metin çözümlemede kendine güven duygusuna sahip olma

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 00143555435555
ÖK 00255555435555
ÖK 00333344554554
ÖK 00445444454444
ÖK 00544444445545
ÖK 006444555434 4
ÖK 00755554455444
Ara Toplam2929303231302931322731
Katkı44454444544

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)31339
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)41352
Ödevler31339
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Sunum31339
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2013-2014 Bahar1ALİ DONBAY
Detay 2012-2013 Güz1ALİ DONBAY
Detay 2009-2010 Bahar1YUNUS BALCI
Detay 2009-2010 Güz1YUNUS BALCI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
YTE 503 YENİ TÜRK EDEBİYATINDA NESİR-I 3 + 0 1 Türkçe 2013-2014 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi ALİ DONBAY adonbay@pau.edu.tr İTBF B0202 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Tanzimat sonrası dönem Türk nesrini, belli başlı türler (roman, hikaye, tiyatro, makale vb.), dönem/ekoller (Tanzimat, Servet-i Fünûn, Millî Ed. Vb.), yazarlar (N.Kemal, A.Mithat, Y.Kadri vb.) ve eserler çerçevesinde tanıtmaktır.
İçerik Türk edebiyatında düzyazının Tanzimat’tan Cumhuriyete kadar gösterdiği gelişme. Gazete, makale, deneme, mensur şiir
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Türk yazı dilindeki değişmeler ve nesir alanındaki katkıları
2 Cumhuriyet dönemindeki eğitim ve kültür faaliyetleri: Tercüme Bürosu'nun Kuruluşu, Dünya Klâsiklerinin Çevrilmesi, Türk ve İslam Ansiklopedilerinin çıkarılması, Türk Ocağı ve Halk Evleri'nin kültür hizmetleri
3 Basın, gazete ve dergilerdeki değişmelerin Türk nesir anlayışındaki yansımaları, Köşe yazarlığı, Peyami Safa
4 Eleştiri ve nesir
5 Biyografik eserler ve nesir özellikleri, Falih Rıfkı Atay
6 Nesir yazısı olarak "Mektup"lar
7 Nesir özellikleri açısından "Anı"(Hatıra) yazıları
8 Günlükler:Nurullah Ataç,Günce; Salah Birsel, Günlük; Oktay Akbal, Günlerde
9 Ara Sınav
10 Nesir sahasında hızla gelişen bir tür: Gezi Yazıları: Ahmet Haşim, Frankfurt Seyahatnamesi
11 Tarih yazıcılığı ve Türk Edebiyat Tarihi alanındaki eserlerin nesir açısından değerlendirilmesi
12 Hitabet, Söylev Metinleri
13 Nesirleşen şiir dili
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Türk Klâsikleri, C.10-14, Ötüken-Söğüt YayınlarıTürkçe
Cevdet Kudret, Örneklerle Edebiyat Bilgileri 1-2 (2003)Türkçe
İsmail Çetişli, Metin Tahlillerine Giriş 2/Hikaye-Roman-Tiyatro (2004)Türkçe
Mehmet Kaplan, Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar, C.I-II, Dergâh YayınlarıTürkçe
Şükrü Elçin-Muhtar Tevfikoğlu,Yeni Türk Nesri Antolojisi (1987) Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları