Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
STA 537OSMANLIDA RESİM VE SİYASET İLİŞKİSİ I3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Osmanlı sarayında hazırlanan resimli kitapları devrin siyasi bağlamı içinde değerlendirerek anlamaya çalışmak, Osmanlı sarayında sultan ve hane halkı için üretilen resimli kitapların içerik ve resim programlarının oluşmasında üretildikleri devrin siyasi ajandasının katkısını belirlemek.
Ders İçeriği Resimli kitaplar ve devrin yazın ürünleri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sanat eserlerini devrin siyasi gelişmeleri ile ilişkilendirerek okuma becerisi kazanır.
2Üretilen eser ile hamisi arasındaki çok yönlü ilişkiyi kavrar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 001523 24  3 
ÖK 0025443 4  4 
Ara Toplam1067328  7 
Katkı5342140040

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler12784
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11111
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11616
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2015-2016 Güz1TÜLÜN DEĞİRMENCİ TURAL
Detay 2014-2015 Güz1TÜLÜN DEĞİRMENCİ TURAL
Detay 2013-2014 Güz1TÜLÜN DEĞİRMENCİ TURAL
Detay 2011-2012 Güz1TÜLÜN DEĞİRMENCİ TURAL
Detay 2010-2011 Güz1TÜLÜN DEĞİRMENCİ TURAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
STA 537 OSMANLIDA RESİM VE SİYASET İLİŞKİSİ I 3 + 0 1 Türkçe 2015-2016 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
FEN A0105 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Osmanlı sarayında hazırlanan resimli kitapları devrin siyasi bağlamı içinde değerlendirerek anlamaya çalışmak, Osmanlı sarayında sultan ve hane halkı için üretilen resimli kitapların içerik ve resim programlarının oluşmasında üretildikleri devrin siyasi ajandasının katkısını belirlemek.
İçerik Resimli kitaplar ve devrin yazın ürünleri
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 III. Murad Devrinde değişen sultan imgesi ve resimli kitaplar. Okuma: Emine Fetvacı, “Viziers to Eunuchs: Transitions in Ottoman Manuscripts Patronage, 1566-1617,” (Doktora Tezi), Harvard Üniversitesi, 2005.
2 Yeni Güç Merkezi olarak Darüssaade Ağalarının Yükselişi. Okuma: Yıldız Karakoç, “Palace Politics and the Rise of the chief Black Eunuch in the Ottoman Empire,” (Yüksek Lisans Tezi), Boğaziçi Üniversitesi, 2005.
3 Darüssaade Ağalarının resimli kitap hamiliği ve saray politikaları ile ilişkisi. Okuma: Tülün Değirmenci, “Resim ve Siyaset: II. Osman Devri Resimli Elyazmalarında Değişen İktidar Sembolleri,” (Doktora Tezi), Hacettepe Ünv. 2007; Zeren Tanındı, “Bibliophile Aghas (Eunuchs) at Topkapı Saray,” Muqarnas, 21, 2004: 333-343.
4 17. yüzyıl başında değişen saray politikaları. Okuma:Baki Tezcan, The Second Ottoman Empire:Political and Social Transformation in the Early Modern World, Cambridge University Press, 2010.
5 I. Ahmed devri resimli elyazmaları
6 II. Osman devri resimli elyazmaları. Okuma: Tülün Değirmenci, “Resim ve Siyaset: II. Osman Devri Resimli Elyazmalarında Değişen İktidar Sembolleri,” (Doktora Tezi), Hacettepe Ünv. 2007.
7 II. Osman devri resimli elyazmaları. Okuma: Tülün Değirmenci, “Resim ve Siyaset: II. Osman Devri Resimli Elyazmalarında Değişen İktidar Sembolleri,” (Doktora Tezi), Hacettepe Ünv. 2007.
8 17. yüzyıl başında Safeviler ve Osmanlılar. Okuma: Susan Babaie vd., Slaves of the Shah: New Elites of Safavid Iran, Tauris, 2004.
9 17. yüzyıl başında Avrupa ve Osmanlılar.
10 Seminer sunumları
11 Seminer sunumları
12 Seminer sunumları
13 Seminer sunumları
14 Genel tartışma
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları