Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PZR 507KÜRESEL PAZARLAMA3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Uluslar arası pazarlama günümüz dinamik dünyasında hayatta kalmak ve büyümek isteyen firmalar için gerekli bir hal almıştır. Dünya pazarları değişiyor. Bir yandan yeni rakipler ortaya çıkarken öte yandan eski rakipler birleşmeler, ele geçirmeler ve bütünleşmelerle güç kazanıyor. Küresel köy küresel pazaryerine dönüşüyor. Bu dersin amacı uluslar arası pazarlamadaki zorluk ve fırsatları tanıtmaktır.
Ders İçeriği Küresel ve Uluslararası pazarlama kavramı, Uluslararası pazarlama kararlarını etkileyen faktörler, Uluslararası ticaret teorileri, küresel pazarlama stratejisi, Uluslararası ürün politikaları, küresel dağıtım: dış pazarlara giriş metotları, Uluslararası pazarda fiyatlandırma, Uluslararası tutundurma,
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Uluslar arası pazarlamaya ilişkin temel kavramları öğrenir
2Uluslar arası Pazar çevresinin tanır
3Uluslar arası pazarlama yönetiminin öğrenir
4Dış pazarlar giriş yöntemlerinin öğrenir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Ödevler21530
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)21020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1AHMET BARDAKCI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PZR 507 KÜRESEL PAZARLAMA 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. AHMET BARDAKCI abardakci@pau.edu.tr İİBF A0142 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Uluslar arası pazarlama günümüz dinamik dünyasında hayatta kalmak ve büyümek isteyen firmalar için gerekli bir hal almıştır. Dünya pazarları değişiyor. Bir yandan yeni rakipler ortaya çıkarken öte yandan eski rakipler birleşmeler, ele geçirmeler ve bütünleşmelerle güç kazanıyor. Küresel köy küresel pazaryerine dönüşüyor. Bu dersin amacı uluslar arası pazarlamadaki zorluk ve fırsatları tanıtmaktır.
İçerik Küresel ve Uluslararası pazarlama kavramı, Uluslararası pazarlama kararlarını etkileyen faktörler, Uluslararası ticaret teorileri, küresel pazarlama stratejisi, Uluslararası ürün politikaları, küresel dağıtım: dış pazarlara giriş metotları, Uluslararası pazarda fiyatlandırma, Uluslararası tutundurma,
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Uluslararası pazarlama ve ihracat
2 Uluslararası pazarlamanın esasları
3 Uluslararası pazarlama çevresi
4 pazar seçimi
5 pazar giriş stratejileri
6 ihracat giriş stratejileri
7 ihracat-dışı giriş stratejileri
8 Ara sınav
9 ürün kararları
10 fiyat kararları
11 finans ve ödeme yöntemleri
12 tutundurma ve pazarlama iletişimi
13 tedarik zinciri yönetimi
14 ihracatta lojistik ve teslimat
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
International Marketing and Export Management 8th edi. by Prof Gerald Albaum, Edwin Duerr and Alexander Josiassen English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları