DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PZR 503PAZARLAMA YÖNETİMİ VE UYGULAMALARI3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Pazarlama yönetimi kavramı, pazarlama yönetimi süreci, pazarlama stratejileri, pazarlama planlama ve karar alma süreçleri, ürün politikaları ve stratejileri, fiyatlandırma politikaları, dağıtım yönetimi, dağıtım kanalları, tutundurma yönetimi ve karması, pazarlama bölümünün örgütlenmesi ve pazarlama yönetim sürecinin denetim ve kontrolü ve pazarlamada örnek olay analizleri.
Ders İçeriği Pazarlama yönetimi kavramı, pazarlama yönetimi süreci, pazarlama stratejileri, pazarlama planlama ve karar alma süreçleri, ürün politikaları ve stratejileri, fiyatlandırma politikaları, dağıtım yönetimi, dağıtım kanalları, tutundurma yönetimi ve karması, pazarlama bölümünün örgütlenmesi ve pazarlama yönetim sürecinin denetim ve kontrolü ve pazarlamada örnek olay analizleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bir mal veya hizmet için pazarlama programı hazırlar,
2İşletmeler tarafından uygulanan mamul, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım stratejilerini analiz eder,
3Bir mal veya hizmet için mamül, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım kararları alır.
4İşletmelerin pazarlama yönetimi süreçlerini çözümler,
5Analiz edilen işletmeler için alternatif pazarlama stratejileri önerir,

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14684
Ödevler21326
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)21020
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1SÜLEYMAN BARUTÇU

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  PZR 503 Dersin Adı:  PAZARLAMA YÖNETİMİ VE UYGULAMALARI
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı :  PROFESÖR SÜLEYMAN BARUTÇU E-Mail:  sbarutcu@pau.edu.tr, İç Hat:  296 2702,
Ders Yeri Derslik Belirtilmemiştir.
Amaç : Pazarlama yönetimi kavramı, pazarlama yönetimi süreci, pazarlama stratejileri, pazarlama planlama ve karar alma süreçleri, ürün politikaları ve stratejileri, fiyatlandırma politikaları, dağıtım yönetimi, dağıtım kanalları, tutundurma yönetimi ve karması, pazarlama bölümünün örgütlenmesi ve pazarlama yönetim sürecinin denetim ve kontrolü ve pazarlamada örnek olay analizleri.
İçerik : Pazarlama yönetimi kavramı, pazarlama yönetimi süreci, pazarlama stratejileri, pazarlama planlama ve karar alma süreçleri, ürün politikaları ve stratejileri, fiyatlandırma politikaları, dağıtım yönetimi, dağıtım kanalları, tutundurma yönetimi ve karması, pazarlama bölümünün örgütlenmesi ve pazarlama yönetim sürecinin denetim ve kontrolü ve pazarlamada örnek olay analizleri.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlamada karar verme ve pazarlama yönetim süreci aşamaları ve örnek olay çalışmaları
2 Mamul, mamul hayat eğrisi, yeni mamul geliştirme, ambalaj, marka ve örnek olay çalışmaları
3 Fiyat ve fiyatlandırma yöntemleri ve örnek olay çalışmaları
4 Fiyatlandırma stratejileri ve fiyatlandırmada esneklikler ve örnek olay çalışmaları
5 Tutundurma ve pazarlama iletişimi ve örnek olay çalışmaları
6 Kişisel satış ve satış yönetimi süreci ve örnek olay çalışmaları
7 Kişisel satışta beden dili, kişisel satış süreci ve satış geliştirme ve örnek olay çalışmaları
8 Reklam ve halkla ilişkiler ve örnek olay çalışmaları
9 Doğrudan pazarlama ve doğrudan pazarlama araçları ve örnek olay çalışmaları
10 E-ticaret ve internette pazarlama ve örnek olay çalışmaları
11 Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım ve örnek olay çalışmaları
12 Pazarlama bölümünün organizasyonu ve örnek olay çalışmaları
13 Pazarlama denetimi ve örnek olay çalışmaları
14 Örnek olay çalışmaları ve vaka analizleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Kotler, P. (2010) Marketing Management. Analysis, Planning, Implementation and Control,Prentice Hall, New Jersey, USAEnglish
Tek, Ö.B., Özgül, E. (2005) Modern Pazarlama ilkeleri Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, Birleşik Matbaacılık, İzmirTürkçe
İslamoğlu, H. (2008) Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınevi, İstanbulTürkçe
MakalelerTürkçe
MakalelerEnglish
Kotler, P. (2010) Marketing Management. Analysis, Planning, Implementation and Control,Prentice Hall, New Jersey, USAEnglish
Tek, Ö.B., Özgül, E. (2005) Modern Pazarlama ilkeleri Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, Birleşik Matbaacılık, İzmirTürkçe
İslamoğlu, H. (2008) Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınevi, İstanbulTürkçe
MakalelerTürkçe
MakalelerEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2019 PAU