DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PZR 501PAZARLAMANIN TEMEL ESASLARI3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Pazarlamanın Tanımı; Kapsamı; Gelişimi; Modern Pazarlama Yaklaşımı Pazarlama Çevresi; Stratejik Pazarlama Planlaması, Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi, Tüketici Pazarı ve Tüketici Davranışı; Endüstriyel Pazar ve Uluslararası Pazarlar; Pazar Bölümleme; Hedef Pazar Seçimi gibi temel pazarlama konuları açıklanmaktadır. Marketing Concept. The Importance of Marketing, Modern Marketing Approach, Marketing Environment, Strategic Marketing, Marketing Research and Marketing İnformation System, Consumer Market, Buyer Behavior , İndustrial Markets and İnternational Markets, Market Segmentation, Market Targeting, Marketing Mix and Promoting Products.
Ders İçeriği Pazarlamanın Tanımı; Kapsamı; Gelişimi; Modern Pazarlama Yaklaşımı Pazarlama Çevresi; Stratejik Pazarlama Planlaması, Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi, Tüketici Pazarı ve Tüketici Davranışı; Endüstriyel Pazar ve Uluslararası Pazarlar; Pazar Bölümleme; Hedef Pazar Seçimi gibi temel pazarlama konuları açıklanmaktadır. Marketing Concept. The Importance of Marketing, Modern Marketing Approach, Marketing Environment, Strategic Marketing, Marketing Research and Marketing İnformation System, Consumer Market, Buyer Behavior , İndustrial Markets and İnternational Markets, Market Segmentation, Market Targeting, Marketing Mix and Promoting Products.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
11

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler21836
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)21938
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1DUYGU KOÇOĞLU

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  PZR 501 Dersin Adı:  PAZARLAMANIN TEMEL ESASLARI
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı :  DOÇENT DUYGU KOÇOĞLU E-Mail:  dkocoglu@pau.edu.tr, İç Hat:  296 2686,
Ders Yeri İİBF A0119,
Amaç : Pazarlamanın Tanımı; Kapsamı; Gelişimi; Modern Pazarlama Yaklaşımı Pazarlama Çevresi; Stratejik Pazarlama Planlaması, Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi, Tüketici Pazarı ve Tüketici Davranışı; Endüstriyel Pazar ve Uluslararası Pazarlar; Pazar Bölümleme; Hedef Pazar Seçimi gibi temel pazarlama konuları açıklanmaktadır. Marketing Concept. The Importance of Marketing, Modern Marketing Approach, Marketing Environment, Strategic Marketing, Marketing Research and Marketing İnformation System, Consumer Market, Buyer Behavior , İndustrial Markets and İnternational Markets, Market Segmentation, Market Targeting, Marketing Mix and Promoting Products.
İçerik : Pazarlamanın Tanımı; Kapsamı; Gelişimi; Modern Pazarlama Yaklaşımı Pazarlama Çevresi; Stratejik Pazarlama Planlaması, Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi, Tüketici Pazarı ve Tüketici Davranışı; Endüstriyel Pazar ve Uluslararası Pazarlar; Pazar Bölümleme; Hedef Pazar Seçimi gibi temel pazarlama konuları açıklanmaktadır. Marketing Concept. The Importance of Marketing, Modern Marketing Approach, Marketing Environment, Strategic Marketing, Marketing Research and Marketing İnformation System, Consumer Market, Buyer Behavior , İndustrial Markets and İnternational Markets, Market Segmentation, Market Targeting, Marketing Mix and Promoting Products.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlamanın kapsamı, gelişimi ve pazarlama konusunda son gelişmeler
2 Pazarlama Çevresi,
3 Stratejik pazarlama planlaması
4 Pazarlama araştırması ve pazarlama bilgi sistemi
5 Tüketici pazarları ve tüketici davranışı
6 Endüstriyel pazarlar
7 Uluslararası pazarlar
8 Ara Sinav
9 Pazar bölümlendirme
10 Hedef pazar seçimi
11 Örnek olay çözümlemesi
12 Pazar konumlandırma
13 Pazarlama Karması
14 Tutundurma Araçları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Pazarlama İlkeleri (İsmet Mucuk)Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları