DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PZR 502PAZARLAMA STRATEJİLERİ3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Pazarlama stratejileri dersine giriş, Pazar Bölümlendirme ve hedef Pazar stratejileri, Yeni pazarlarda pazarlam stratejileri, Büyüyen pazarlarda pazarlama stratejileri, Olgunlaşmış pazarlarda pazarlama stratejileri, Gerileyen Pazarlarda pazarlama stratejileri, Pazarlama karması stratejileri, Konumlandırma stratejileri, Büyüme Stratejileri, Rekabet Stratejileri, Savunma stratejileri, Saldırı stratejileri
Ders İçeriği Pazarlama stratejileri dersine giriş, Pazar Bölümlendirme ve hedef Pazar stratejileri, Yeni pazarlarda pazarlam stratejileri, Büyüyen pazarlarda pazarlama stratejileri, Olgunlaşmış pazarlarda pazarlama stratejileri, Gerileyen Pazarlarda pazarlama stratejileri, Pazarlama karması stratejileri, Konumlandırma stratejileri, Büyüme Stratejileri, Rekabet Stratejileri, Savunma stratejileri, Saldırı stratejileri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
11

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Ödevler21530
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11717
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)21530
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Bahar1DUYGU KOÇOĞLU

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  PZR 502 Dersin Adı:  PAZARLAMA STRATEJİLERİ
Saat (T+P) : 3 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2018-2019 Bahar
Öğretim Elemanı :  DOÇENT DUYGU KOÇOĞLU E-Mail:  dkocoglu@pau.edu.tr, İç Hat:  296 2686,
Ders Yeri İİBF A0142,
Amaç : Pazarlama stratejileri dersine giriş, Pazar Bölümlendirme ve hedef Pazar stratejileri, Yeni pazarlarda pazarlam stratejileri, Büyüyen pazarlarda pazarlama stratejileri, Olgunlaşmış pazarlarda pazarlama stratejileri, Gerileyen Pazarlarda pazarlama stratejileri, Pazarlama karması stratejileri, Konumlandırma stratejileri, Büyüme Stratejileri, Rekabet Stratejileri, Savunma stratejileri, Saldırı stratejileri
İçerik : Pazarlama stratejileri dersine giriş, Pazar Bölümlendirme ve hedef Pazar stratejileri, Yeni pazarlarda pazarlam stratejileri, Büyüyen pazarlarda pazarlama stratejileri, Olgunlaşmış pazarlarda pazarlama stratejileri, Gerileyen Pazarlarda pazarlama stratejileri, Pazarlama karması stratejileri, Konumlandırma stratejileri, Büyüme Stratejileri, Rekabet Stratejileri, Savunma stratejileri, Saldırı stratejileri
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Pazarlama stratejileri dersine giriş
2 Market Segmentation and target marketing strategies
3 Yeni pazarlarda pazarlama stratejileri
4 Büyüyen pazarlarda pazarlama stratejileri
5 Olgunlaşmış pazarlarda pazarlama stratejileri
6 Gerileyen Pazarlarda pazarlama stratejileri
7 Örnek olay çözümlemesi
8 Pazarlama karması stratejileri
9 Konumlandırma stratejileri
10 Büyüme Stratejileri
11 Rekabet Stratejileri
12 Savunma stratejileri
13 Saldırı stratejileri
14 Örnek olay çözümlemesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ömer Torlak, Remzi Altunışık,Türkçe
O. C. Ferrell ,Michael Hartline,Marketing Strategy Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları