Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IUP 539YENİLİK VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Yenilik ve ilişkili kavramlar; yenilik türleri; firmaların rekabetçiliğinde ürün ve süreç yeniliğinin rolü; yeni ürün geliştirme süreci; yeniliğin kaynakları; yenilik stratejileri; yenilikte zamanlamanın önemi; yenilik sürecinde kalite uygulamaları; yenilik sürecinde uygulanan teknikler; yenilik yönetimindeki son gelişmeler
Ders İçeriği
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler24080
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11818
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1MEVHİBE TÜRKMEN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IUP 539 YENİLİK VE DEĞİŞİM YÖNETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. MEVHİBE TÜRKMEN mturkmen@pau.edu.tr İİBF A0129 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Yenilik ve ilişkili kavramlar; yenilik türleri; firmaların rekabetçiliğinde ürün ve süreç yeniliğinin rolü; yeni ürün geliştirme süreci; yeniliğin kaynakları; yenilik stratejileri; yenilikte zamanlamanın önemi; yenilik sürecinde kalite uygulamaları; yenilik sürecinde uygulanan teknikler; yenilik yönetimindeki son gelişmeler
İçerik
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Yenilik ve ilişkili kavramlar
2 Yenilik türleri: Ürün ve süreç yeniliği
3 Yenilik türleri: Radikal ve kademeli yenilik
4 Firmaların rekabetçiliğinde ürün ve süreç yeniliğinin rolü
5 Yeni ürün geliştirme süreci
6 Yeni ürün geliştirme süreci (devam)
7 Yeniliğin kaynakları
8 Yenilik stratejileri
9 Yenilikte zamanlamanın önemi
10 Yenilik sürecinde BT'nin kullanımı
11 Yenilik sürecinde kalite uygulamalarının rolü
12 Yenilik sürecinde uygulanan teknikler
13 Yenilik sürecinde uygulanan teknikler (devam)
14 Yenilik yönetimindeki son gelişmeler
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
GULEŞ H.K. ve BÜLBÜL H. (2004) Yenilikçilik: İşletmeler için Stratejik Rekabet Aracı, Nobel Yayın Dağıtım, AnkaraTürkçe
KUCZMARSKI T.D. (1996) Innovation: Leadership Strategies for the Competitive Edge, NTC Business Books, Chicago.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları