Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IUP 535STRATEJİK ÜRETİM YÖNETİMİ3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Üretimin stratejik önemi; rekabet teorileri; üretim stratejisinin kapsamı; üretimde stratejik kararlar, rekabet öncelikleri; rekabet stratejisi üretim stratejisi ilişkisi; üretim stratejisinin oluşturulması ve uygulanması; üretim stratejisini destekleyen teknolojiler.
Ders İçeriği
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-
1-
1-
1-
1-

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04
ÖK 001    
Ara Toplam    
Katkı0000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Ödevler24080
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11818
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1MEVHİBE TÜRKMEN
Detay 2021-2022 Bahar1MEVHİBE TÜRKMEN
Detay 2020-2021 Güz1MEVHİBE TÜRKMEN
Detay 2019-2020 Güz1MEVHİBE TÜRKMEN
Detay 2018-2019 Bahar1MEVHİBE TÜRKMEN
Detay 2017-2018 Güz1MEVHİBE TÜRKMEN
Detay 2016-2017 Güz1MEVHİBE TÜRKMEN
Detay 2015-2016 Güz1MEVHİBE TÜRKMEN
Detay 2014-2015 Güz1MEVHİBE TÜRKMEN
Detay 2013-2014 Güz1MEVHİBE TÜRKMEN
Detay 2012-2013 Güz1MEVHİBE TÜRKMEN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IUP 535 STRATEJİK ÜRETİM YÖNETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. MEVHİBE TÜRKMEN mturkmen@pau.edu.tr İİBF A0129 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Üretimin stratejik önemi; rekabet teorileri; üretim stratejisinin kapsamı; üretimde stratejik kararlar, rekabet öncelikleri; rekabet stratejisi üretim stratejisi ilişkisi; üretim stratejisinin oluşturulması ve uygulanması; üretim stratejisini destekleyen teknolojiler.
İçerik
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Üretim Stratejisinin Tarihi
2 İşletme Stratejisi ve Üretim Stratejisi
3 Rekabet Stratejisi ve Değer Zinciri
4 Üretim Stratejisinin Sınıflanması
5 Üretimde stratejik kararlar
6 Üretim Stratejisi Metodolojileri
7 Üretim Stratejisi Ve Rekabet Öncelikleri
8 Rekabet Öncelikleri ve Üretim Gereksinimleri
9 Stratejik Üretimin Rekabet Araçları I
10 Stratejik Üretimin Rekabet Araçları IJ
11 Stratejik Üretimin Rekabet Araçları III
12 Stratejik Üretimin Rekabet Araçları IV
13 Üretim Stratejisi: Örnek Olay
14 Genel değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Hill Terry (1993) Manufacturing Strategy: the Strategic Management of the Manufacturing FunctionEnglish
Brown, S. (1996), Strategic manufacturing for competitive advantage, Prentice Hall, New York.English
Brown S, Lamming R., Bessant J., and Jones P. (2005), Strategic Operations Management, 2nd edition, Butterworth Heinemann, Oxford, BostonEnglish
Slack N. and M. Lewis, (2003), Operations Strategy, Prentice HallEnglish
Hill Terry (1993) Manufacturing Strategy: the Strategic Management of the Manufacturing FunctionEnglish
Brown, S. (1996), Strategic manufacturing for competitive advantage, Prentice Hall, New York.English
Brown S, Lamming R., Bessant J., and Jones P. (2005), Strategic Operations Management, 2nd edition, Butterworth Heinemann, Oxford, BostonEnglish
Slack N. and M. Lewis, (2003), Operations Strategy, Prentice HallEnglish
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları