Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IKT 536MATEMATİKSEL EKONOMİ II3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı yüksek lisans öğrencilerine orta ve yüksek düzeydeki micro ve macro economic problemlerin çözümünde kullanılan matematiksel teknikleri öğretmektir.
Ders İçeriği Bu ders öğrencilere orta ve üst düzeydeki temel mikro ve makro ekonomik problemlerin çözümünde kullanılan matematiksel teknikleri göstermektedir. Ders aşağıdaki konuları içermektedir: optimizasyon problemleri, economik dinamik ve optimizasyon, economic dinamiklik ve integral kalkülüsü, Sürekli zaman :birinci sıra türevsel denklemler, conomic dynamics and integral calculus, yüksek sıra türevsel denklemler, kesikli zaman: birinci sıra fark denklemleri, yüksek sıra fark denklemleri, eşanlı fark denklemleri ve türevsel denklemler, optimal kontrol
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Matematiksel modelleri kavrar ve iktisadi araştırmalarda kullanır.
2İktisatçılar için gerekli matematiksel donanıma sahip olur.
3Teorik düzeyde matematik ve iktisadın karşılıklı ilişkilerini kavrar.
4Problem çözme yeteneği kazanır.
5Matematiksel bulgular üzerinden iktisat politikası önermeleri geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001555555454555
ÖK 002555555555555
ÖK 003555555555555
ÖK 004555555455455
ÖK 005545454555555
Ara Toplam252425242524232524242525
Katkı555555555555

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)13565
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13339
Ödevler21326
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13939
Arasınav12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2012-2013 Bahar1MUSTAFA SERDAR İSPİR
Detay 2011-2012 Bahar1MUSTAFA SERDAR İSPİR
Detay 2010-2011 Bahar1MUSTAFA SERDAR İSPİR
Detay 2009-2010 Bahar1MEHMET İVRENDİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IKT 536 MATEMATİKSEL EKONOMİ II 3 + 0 1 Türkçe 2012-2013 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. MUSTAFA SERDAR İSPİR sispir@pau.edu.tr İİBF A0206 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı yüksek lisans öğrencilerine orta ve yüksek düzeydeki micro ve macro economic problemlerin çözümünde kullanılan matematiksel teknikleri öğretmektir.
İçerik Bu ders öğrencilere orta ve üst düzeydeki temel mikro ve makro ekonomik problemlerin çözümünde kullanılan matematiksel teknikleri göstermektedir. Ders aşağıdaki konuları içermektedir: optimizasyon problemleri, economik dinamik ve optimizasyon, economic dinamiklik ve integral kalkülüsü, Sürekli zaman :birinci sıra türevsel denklemler, conomic dynamics and integral calculus, yüksek sıra türevsel denklemler, kesikli zaman: birinci sıra fark denklemleri, yüksek sıra fark denklemleri, eşanlı fark denklemleri ve türevsel denklemler, optimal kontrol
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Optimizasyon Problemleri
2 Üstel ve logaritmik fonksiyonlar
3 Üstel ve logaritmik fonksiyonlar(devam)
4 Birden çok seçim değişkeni durumu
5 Birden çok seçim değişkeni durumu(devam)
6 Eşitlik kısıtlamalrı altında optimizasyon
7 Eşitlik kısıtlamalrı altında optimizasyon(devam)
8 Optimizasyon ile ilgili diğer konular
9 Optimizasyon ile ilgili diğer konular(devam)
10 İktisadi Dinamiklik ve İntegral Kalkülüsü
11 İktisadi Dinamiklik ve İntegral Kalkülüsü(devam)
12 Sürekli zaman: Birinci sıra Türevsel denklemler
13 Kesikli zaman:Birinci sıra fark denklemleri
14 Eşanlı fark denklemleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları