Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TIT 501TÜRK İS. DÜŞ. ÜÇ AK. (FEL. KELAM, TASAV.)3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Türk İslam Düşüncesini Şekillendiren Ve Zihnin Konu Edindiği Sorunları Rasyonel Açıdan Değerlendiren Disiplinler Hakkında Bilgi Vermek.
Ders İçeriği Türk İslam Düşüncesinde Felsefe, Kelam Ve Tasavvuf Disiplinlerinin İlişkisi Nedir? Bilgi Kaynakları Nelerdir? Sorunlara Getirilen Rasyonel Çözümler Nelerdir? Hangi Disiplin Hangi Soruna Öncelik Verir?
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İslam düşüncesinin teşekkül sürecini öğrenir.
2Felsefe, Kelam ve Tasavvuf disiplinleri arasındaki ilişkiyi çözümler
3Bu disiplinlerin bilgi kaynaklarının neler olduğunu öğrenir.
4Hangi disiplinin hangi bilgi kaynağını önemsediğini anlar.
5Bu disiplinler içinde yetişmiş düşünürlerin kuramları hakkında bilgi kazanır

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07
ÖK 001123    
ÖK 002234    
ÖK 0032345   
ÖK 004234    
ÖK 005345    
Ara Toplam1015205   
Katkı2341000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)41352
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)31339
Ödevler31339
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)31339
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2010-2011 Güz1FERHAT AĞIRMAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TIT 501 TÜRK İS. DÜŞ. ÜÇ AK. (FEL. KELAM, TASAV.) 3 + 0 1 Türkçe 2010-2011 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. FERHAT AĞIRMAN fagirman@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Türk İslam Düşüncesini Şekillendiren Ve Zihnin Konu Edindiği Sorunları Rasyonel Açıdan Değerlendiren Disiplinler Hakkında Bilgi Vermek.
İçerik Türk İslam Düşüncesinde Felsefe, Kelam Ve Tasavvuf Disiplinlerinin İlişkisi Nedir? Bilgi Kaynakları Nelerdir? Sorunlara Getirilen Rasyonel Çözümler Nelerdir? Hangi Disiplin Hangi Soruna Öncelik Verir?
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Felsefe
2 Kelam
3 Tasavvuf
4 Varlik Problemi
5 Epistemolojik Problemler
6 İlk Neden Sorunu
7 İlk Nedenin Niteliği
8 İlk Neden Ve İrade Problemi
9 İlk Neden Ve Bilgi Problemi
10 İlk Neden Ve İnsan İlişkisi
11 İnsan Ve İrade Problemi
12 İnsan Ve Epistemoloji
13 İnsan Ve Özgürlük Problemi
14 İnsanin Kendi Davranişlarindaki Sorumluluğu
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları