Pamukkale Üniversitesi
Üniversite hayatın rehberidir
PAÜ'ye Hoşgeldiniz;
Aday Öğrenci
Öğrencilerimiz
Personelimiz
EN
Eğitim Bilgi Sistemi
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları
YÜKSEK LİSANS
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
FELSEFE ANABİLİM DALI
2321 SİSTEMATİK FELSEFE VE MANTIK
Ders Bilgileri
Ders Öğrenme Kazanımları
Dersin Program Yeterlilikerine Katkısı
AKTS / İş Yükü Tablosu
Ders Şubeleri
Yazdır
DERS BİLGİLERİ
Ders Kod
Ders Ad
T+U Saat
Yarıyıl
AKTS
STM 560
RASYONALİZM VE EMPİRİZM - I
3 + 0
1. Yarıyıl
7,5
DERS TANIMI
Ders Düzeyi
Yüksek Lisans
Ders Türü
Seçmeli
Dersin Amacı
Bu dersin amacı rasyonalist ve ampirist geleneğin felsefenin problemlerine yaklaşımlarını ele alıp değerlendirmektir.
Ders İçeriği
Bu ders şu konuları içerecektir: rasyonalizmin tanımı, tarihi ve metotları; Antik felsefede rasyonalizm: Elea okulu, Parmenides, Zenon, Plato ve Aristotle; Kıta felsefesinde rasyonalizm: Descartes (şüphe, bilgi, matematik, ‘Kartezyen Döngü’ ve bilim); Spinoza (deduktiv metot, töz, zihin-beden ilişkisi, zorunlulukçuluk); Malebranche (zihin-beden etkileşimi, Tanrı’da görme, vesilecilik); Leibniz (akıl doğruları ve olgu doğruları, yeter sebep ilkesi, monadlar, zihin-beden problem, zorunluluk ve özgürlük).
Ders Ön Koşul
Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul
Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi
Yüz Yüze
DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1
Rasyonalist ve empirist felsefe geleneğinin yöntemlerini anlamak.
2
Her iki doktrinin felsefî problemlere yaklaşımını kavramak.
3
Felsefî meselelere ilişkin onların argümanları hakkında açık bir anlayış geliştirmek.
4
Eleştirel bir bakış açısı geliştirmek.
DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
No
PY 01
PY 02
PY 03
PY 04
PY 05
PY 06
PY 07
PY 08
PY 09
PY 10
PY 11
ÖK 001
ÖK 002
ÖK 003
ÖK 004
Ara Toplam
Katkı
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
Sayısı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)
4
13
52
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)
3
13
39
Ödevler
3
13
39
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)
1
13
13
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)
1
13
13
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)
3
13
39
Toplam İş Yükü
Dersin AKTS Kredisi
195
7,5
DERS ŞUBELERİ
Dönem seçiniz :
Tüm Dönemler
2019-2020 Güz
2017-2018 Güz
2016-2017 Güz
2015-2016 Güz
2014-2015 Güz
2013-2014 Güz
Ders Dönemi
Şube No
Dersi Veren Öğretim Elemanı
Detay
2019-2020 Güz
1
ALPER BİLGEHAN YARDIMCI
Detay
2017-2018 Güz
1
HÜLYA YALDIR
Detay
2016-2017 Güz
1
HÜLYA YALDIR
Detay
2015-2016 Güz
1
HÜLYA YALDIR
Detay
2014-2015 Güz
1
HÜLYA YALDIR
Detay
2013-2014 Güz
1
HÜLYA YALDIR
Yazdır
Ders Şube Detayları
Dersin Kodu
Dersin Ad
Saat (T+P)
Şube No
Öğretim Dili
Şube Dönemi
STM 560
RASYONALİZM VE EMPİRİZM - I
3 + 0
1
Türkçe
2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı
E-Posta
İç Hat
Ders Yeri
Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ALPER BİLGEHAN YARDIMCI
alperyardimci@pau.edu.tr
FEN B0118
Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç
Bu dersin amacı rasyonalist ve ampirist geleneğin felsefenin problemlerine yaklaşımlarını ele alıp değerlendirmektir.
İçerik
Bu ders şu konuları içerecektir: rasyonalizmin tanımı, tarihi ve metotları; Antik felsefede rasyonalizm: Elea okulu, Parmenides, Zenon, Plato ve Aristotle; Kıta felsefesinde rasyonalizm: Descartes (şüphe, bilgi, matematik, ‘Kartezyen Döngü’ ve bilim); Spinoza (deduktiv metot, töz, zihin-beden ilişkisi, zorunlulukçuluk); Malebranche (zihin-beden etkileşimi, Tanrı’da görme, vesilecilik); Leibniz (akıl doğruları ve olgu doğruları, yeter sebep ilkesi, monadlar, zihin-beden problem, zorunluluk ve özgürlük).
Haftalık Konu Başlıkları
Hafta
Konular
1
Rasyonalizm kavramının anlamı
2
Platon ve rasyonalizm
3
Aristoteles ve rasyonalizm
4
Descartes ve rasyonalizm
5
Spinoza ve rasyonalizm
6
Leibniz ve rasyonalizm
7
Kant ve rasyonalizm
8
Ara sınav
9
Hegel ve rasyonalizm
10
Chomsky ve rasyonalizm
11
Etik ve rasyonalizm
12
Bilim ve rasyonalizm
13
Rasyonalizmin ile ilgili sorunlar
14
Ampirik karşı-devrim
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Kaynaklar
Kaynak Dili
J. Cottingham, RATIONALISM, (London, Pladin, 1984)
English
J. Cottingham, THE RATIONALISTS (Oxford: Oxford University Press, 1988).
English
A. Nelson, A COMPANION TO RATIONALISM (Wiley-Blackwell, 2006).
English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme Yöntemi
Katkı Yüzdesi (%)
Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı
50
Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav
50
Ara Sınav
T+U :
Teorik + Pratik
PY:
Program Yeterlilikleri
ÖK:
Ders Öğrenme Kazanımları
{1}
##LOC[OK]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları