Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
STM 561RASYONALİZM VE EMPİRİZM - II3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı rasyonalist ve ampirist geleneğin felsefenin problemlerine yaklaşımlarını ele alıp değerlendirmektir.
Ders İçeriği Bu ders, Rasyonalizm ve Empirizm - I dersinin devamıdır. Bu derste şu konular dikkate alınacaktır: empirizmin tanımı, tarihi ve metotları; Antik felsefede empirizm: Democritus, Epicurus; Onyedinci ve onsekizinci yüzyılda empirizm: Bacon, Hobbes, Mill; Locke (onun rasyonalizm – doğuştan düşünceler eleştirisi); Hume (Hume çatalı, nedensellik); empirizmin eleştirisi (Leibniz); Kant’ın rasyonalizm ve empirizm eleştirisi; yirminci yüzyılda rasyonalizm (Hegel); empirizm, pozitivizm ve mantıkçı pozitivizm; dilde rasyonalizm (Chomsky); ahlak (Hume and Kant) ve bilimsel metotda(Popper, Kuhn, Feyerabend) rasyonalizm ve empirizm.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Rasyonalist ve empirist felsefe geleneğinin yöntemlerini anlamak.
2Her iki doktrinin felsefî problemlere yaklaşımını kavramak.
3Felsefî meselelere ilişkin onların argümanları hakkında açık bir anlayış geliştirmek.
4Eleştirel bir bakış açısı geliştirmek.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 001           
ÖK 002           
ÖK 003           
ÖK 004           
Ara Toplam           
Katkı00000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)41352
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)31339
Ödevler31339
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)31339
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar1HÜLYA YALDIR
Detay 2017-2018 Bahar1HÜLYA YALDIR
Detay 2016-2017 Bahar1HÜLYA YALDIR
Detay 2015-2016 Bahar1HÜLYA YALDIR
Detay 2014-2015 Bahar1HÜLYA YALDIR
Detay 2013-2014 Bahar1HÜLYA YALDIR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
STM 561 RASYONALİZM VE EMPİRİZM - II 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. HÜLYA YALDIR hyaldir@pau.edu.tr FEN B0110 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı rasyonalist ve ampirist geleneğin felsefenin problemlerine yaklaşımlarını ele alıp değerlendirmektir.
İçerik Bu ders, Rasyonalizm ve Empirizm - I dersinin devamıdır. Bu derste şu konular dikkate alınacaktır: empirizmin tanımı, tarihi ve metotları; Antik felsefede empirizm: Democritus, Epicurus; Onyedinci ve onsekizinci yüzyılda empirizm: Bacon, Hobbes, Mill; Locke (onun rasyonalizm – doğuştan düşünceler eleştirisi); Hume (Hume çatalı, nedensellik); empirizmin eleştirisi (Leibniz); Kant’ın rasyonalizm ve empirizm eleştirisi; yirminci yüzyılda rasyonalizm (Hegel); empirizm, pozitivizm ve mantıkçı pozitivizm; dilde rasyonalizm (Chomsky); ahlak (Hume and Kant) ve bilimsel metotda(Popper, Kuhn, Feyerabend) rasyonalizm ve empirizm.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Immanuel KANT
2 Immanuel KANT
3 Georg Wilhelm Friedrich HEGEL
4 Georg Wilhelm Friedrich HEGEL
5 Bertrand RUSSEELL
6 Ludwig WITTGENSTEIN
7 Ludwig WITTGENSTEIN
8 Ara Sınav
9 Saul KRIPKE
10 Noam CHOMSKY
11 Karl Raimund POPPER
12 Thomas KUHN
13 Paul FEYERABEND
14 Genel Değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
J. Cottingham, RATIONALISM, (London, Pladin, 1984) Türkçe
J. Cottingham, THE RATIONALISTS (Oxford: Oxford University Press, 1988). Türkçe
Richardson, A. and Übel, T. (eds.), The Cambridge Companion to Logical Empiricism, New York: Cambridge University Press, 2007.Türkçe
Kenny, A., Rationalism, Empiricism and Idealism, Oxford: Oxford University Press, 1986.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları