Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
STM 509DİL DÜŞÜNCE İLİŞKİSİ3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Felsefe tarihindeki düşünsel çeşitlenmenin ve karşıt düşüncelerin oluşum temellerini kavramak
Ders İçeriği Parmenides ve idealizm, Demokritos, Platon’un idealizmi, Yeniçağ’da materyalizm, doğa bilimleri ve materyalizm, Kant’ta idealizm, Alman idealizmi, 20. yüzyılda materyalizmin ve idealizmin yansımaları
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Dil ve düşünce kavramlarını tanımlar
2Düşünme çeşitlerini sayar.
3Dilin kaynağı ile ilgili teorileri özetler.
4Dil ve düşünce ilişkisi konusunda felsefe tarihinde ortaya konan başlıca görüşleri özetler
5Dil ve düşünce ilişkisi konusundaki görüşleri tartışır
6İlkçağda ve modern çağlarda kurulan dil-düşünce ilişkisinin farkını ayıt eder.
7Dilsel gelişimle düşünsel gelişimi ilişkilendirebilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 0011  5  4 2  
ÖK 00245   4     
ÖK 003  1     3  
ÖK 004 2  4      
ÖK 0053      5   
ÖK 006           
ÖK 007           
Ara Toplam871544455  
Katkı11011111100

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)41352
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)31339
Ödevler31339
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)31339
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1MİLAY KÖKTÜRK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
STM 509 DİL DÜŞÜNCE İLİŞKİSİ 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. MİLAY KÖKTÜRK mkokturk@pau.edu.tr FEN B0104 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Felsefe tarihindeki düşünsel çeşitlenmenin ve karşıt düşüncelerin oluşum temellerini kavramak
İçerik Parmenides ve idealizm, Demokritos, Platon’un idealizmi, Yeniçağ’da materyalizm, doğa bilimleri ve materyalizm, Kant’ta idealizm, Alman idealizmi, 20. yüzyılda materyalizmin ve idealizmin yansımaları
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dil nedir?
2 Dilin işlevi ve diğer öz nitelikleri
3 Düşünme çeşitleri
4 İlkçağ felsefesinde dil düşünce ilişkisi
5 İlkçağ felsefesinde dil düşünce ilişkisi
6 Mantıkta düşünmenin ilkeleri sorunu
7 Dil-düşünce ve varlık ilişkisi
8 Arasınav
9 Ortaçağda dil-düşünce ilişkisi sorunu
10 Yeniçağda dil-düşünce ilişkisi sorunu
11 Romantiklerin dil görüşü.
12 20. yüzyılda dil düşünce ilişkisi sorunu
13 20. yüzyılda dil düşünce ilişkisi sorunu
14 20. yüzyılda dil düşünce ilişkisi sorunu
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Felsefe Tarihi Alfred WeberTürkçe
Felsefe Tarihi Ernst von AsterTürkçe
Dil, Sembolik Formlar Felsefesi I, Ernst CassirerTürkçe
Dile Gelen Felsefe, Taylan AltuğTürkçe
Tractatus Logico-Philosophicus, WittgensteinTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları