Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IDE 506ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Yüksek Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere bilimsel araştırma yöntemlerini benimsetmek, tez yazımında uyulacak kuralları ve yöntemleri vermek, alıntı, kaynakça, dipnot, son not vb. konulara odaklanarak araştırmalara raporun nasıl yazılacağını öğretir.
Ders İçeriği araştırma metodolojisi; kaynak tarama; MLA, APA; bir kaynaktan alıntı yapma;dipnot ve sonnot; kaynakça oluşturma, tez yazım kuralları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bilimsel araştırma yapmanın gerekliliklerini kavrar.
2Araştırma yöntemlerini benimser
3Akademik yazım tekniklerini kavrar.
4Tez yazım aşamalarını kavrar.
5Akademik bir ürün ortaya çıkarmak için için taslak oluşturabilir.
6MLA ve APA formatlarının prensiplerini kavrar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ÖK 00155454455544415
ÖK 00254545544455524
ÖK 00344455454454414
ÖK 00443433443345515
ÖK 00555454455544414
ÖK 00653345544434 25
Ara Toplam282424262626272525252622827
Katkı54444454444415

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14798
Ödevler11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)21326
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1BAYSAR TANİYAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IDE 506 ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. BAYSAR TANİYAN btaniyan@pau.edu.tr İTBF A0318 Dersin Devam Yüzdesi : %75
Amaç Bu ders öğrencilere bilimsel araştırma yöntemlerini benimsetmek, tez yazımında uyulacak kuralları ve yöntemleri vermek, alıntı, kaynakça, dipnot, son not vb. konulara odaklanarak araştırmalara raporun nasıl yazılacağını öğretir.
İçerik araştırma metodolojisi; kaynak tarama; MLA, APA; bir kaynaktan alıntı yapma;dipnot ve sonnot; kaynakça oluşturma, tez yazım kuralları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Makaleye giriş: tez cümlesi, giriş paragraf(lar)ı
2 Makale taslağı oluşturma, organizasyon, tutarlı bir makale çatısı inşa etme
3 Makaleyi gözden geçirme, eleştirel okuma ve sonuç paragrafı yazma
4 Makale türleri: tartışma makalesine giriş
5 Tartışma makalesi: tartışma tezinin oluşturulması ve savunulması
6 Tartışma makalesi: Farklı makale taslakları ve fikirlerin sunumu ve tartışılması
7 Tartışma makalesi: Retorik becerilerin geliştirilmesi
8 Ara Sınav
9 Akademik çalışma için ön çalışma yapma ve veritabanlarını kullanma
10 Akademik çalışmayı planlama ve akademik makaleyi olgunlaştırma
11 İntihalden kaçınma ve başkalarının fikirlerinin bir araya getirilmesi ve sunumu
12 Akademik atıf ve kaynakça oluşturma kurallarına giriş
13 Akademik atıf ve kaynakça oluşturma alıştırmaları, sık karşılaşılan yanlışlar ve hatalar
14 Öğrenci ödevlerinin belirlenmesi ve içeriğinin tartışılması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Coffin, Caroline et. al., Teaching Academic Writing. Routledge. London. 2003 Türkçe
Zemach, Dorothy, Lisa Rumisek. Academic Writing from Paragraph to Essay. MacMillan. 2009 Türkçe
Bailey, Stephen. Academic Writing. Routledge. London. 2003 Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları