Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBY 1502ENGELLİLERDE SPOR2 + 14. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Engelliler için sporun anlam ve önemi, engel türleri ve sınıflandırılmaları, engellilerde sporun etkileri, engellilerde sporla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi vermektir
Ders İçeriği Engellilik tanımı ve türleri. Engelli spor dalları. Engelli spor federasyonları ve işleyişi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Engellilerde spor ile ilgili genel tanımları kavrar.
2Engellilerde sporun anlam ve önemini kavrar.
3Engel türlerini öğrenir
4Engelli spor federasyonlarının tanır

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001             
ÖK 002             
ÖK 003             
ÖK 004             
Ara Toplam             
Katkı0000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler3824
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12424
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1UĞUR SÖNMEZOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBY 1502 ENGELLİLERDE SPOR 2 + 1 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. UĞUR SÖNMEZOĞLU usonmezoglu@pau.edu.tr SBF B0017 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Engelliler için sporun anlam ve önemi, engel türleri ve sınıflandırılmaları, engellilerde sporun etkileri, engellilerde sporla ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi vermektir
İçerik Engellilik tanımı ve türleri. Engelli spor dalları. Engelli spor federasyonları ve işleyişi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Giriş-Özürlülerin Yaşama Hakkı; Engelliler ile ilgili kavramların açıklanması.
2 Engelin Oluşunu Önleme; Engelliliğin Nedenleri
3 Anababanın Özürlü Çocuğa Uyumu; Rehabilitasyon Kavramı ve Rehabilitasyon Merkezlerinde Spor Uzmanının Gerekliliği
4 Özel Eğitim; Özel Eğitimde Kaynaştırma
5 Zihinsel Engelli Bireyler; Zeka Engeli Tanımı ve Sınıflandırılması Zihinsel Engelli Bireylerin Gelişimsel Özellikleri
6 Zihinsel Engelli Bireylerde Spor
7 Görme Engelli Bireylerin Sınıflandırılması ve Gelişimsel Özellikleri Görme Engellilerde Rehber, Tutuş; Görme Engelli Çocuğun Öğretiminde Adaptasyon
8 Görme Engelli Bireylerde Spor
9 I.ARA SINAV
10 İşitme Engelli Bireyler; İşitme Kaybının Nedenleri ve Sınıflandırılması; İşitme Engelli Bireylerin Gelişimsel Özellikleri
11 İşitme Engelli Bireylerde Spor
12 Fiziksel Engelli Bireyler; Fiziksel Engelli Bireylerin Sınıflandırılması ve Gelişimsel Özellikleri
13 Fiziksel Engelli Bireylerde Spor
14 Duygusal Bozukluğu ve Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylerin Tanımı ve Sınıflandırılması; Duygusal Bozukluğu ve Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylerin Gelişimsel Özellikleri. Duygusal Bozukluğu ve Öğrenme Güçlüğü Olan Bireylerde Bireysel Sporlar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav20Ara Sınav
Proje30Proje
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları