Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBY 1017TEMEL DANS EĞİTİMİ1 + 23. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Ritim algılama yeterliliğin kazanılması,Müzik- hareket bütünlüğünün kazanılması,düzgün duruş,estetik,dans ve hareket uygulamalarının geliştirilmesi,yaratıcılığın geliştirilmesi.
Ders İçeriği Çağdaş dansın ilkeleri doğrultusunda, temel hareket becerilerinin kazanımı, bu beceriler aracılığıyla duyguları yansıtmanın öğrenimi ve öğretimi konuları ele alınmaktadır. Bunun yanı sıra dansın tarihi ve çeşitleri hakkında, bale tarihçesi (Kol ve Ayak) vücudunu tanıma ve dansın basamaklaması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Temel dans becerilerine ait öğretim metodlarını kavrar.
2Temel dansla koreografi uygulamasını kavrar
3Temel dansa ait adımlama tekniklerini uygular
4Temel dans müziği seçimlerini anlar
5Temel dansla birlikte klasik dans egzersizlerini uygular
6Temel dansla öğrenilen teknikle koreografi uygular

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ÖK 001             
ÖK 002             
ÖK 003             
ÖK 004             
ÖK 005             
ÖK 006             
Ara Toplam             
Katkı0000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler236
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1EMİNE ŞAHİN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBY 1017 TEMEL DANS EĞİTİMİ 1 + 2 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. EMİNE ŞAHİN egizlenci@pau.edu.tr SBTMER A0207 Dersin Devam Yüzdesi : %80 (Uygulamalı teorik derslerde devam sağlayan öğrenci tekrar aynı dersi aldığında devam koşulu aranır.)
Amaç Ritim algılama yeterliliğin kazanılması,Müzik- hareket bütünlüğünün kazanılması,düzgün duruş,estetik,dans ve hareket uygulamalarının geliştirilmesi,yaratıcılığın geliştirilmesi.
İçerik Çağdaş dansın ilkeleri doğrultusunda, temel hareket becerilerinin kazanımı, bu beceriler aracılığıyla duyguları yansıtmanın öğrenimi ve öğretimi konuları ele alınmaktadır. Bunun yanı sıra dansın tarihi ve çeşitleri hakkında, bale tarihçesi (Kol ve Ayak) vücudunu tanıma ve dansın basamaklaması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 dans tanımlarının yapılması, dansın tarihi gelişimi ve sınıflandırılması.
2 Nota ve ölçü bilgilerinin verilmesi.tam nota, yarım nota ve çeyrek notanın analizi,temponun tanımlanması, tempo ile yürüyüşler ve çeşitli adım formlarının çalışılması.
3 Yön değiştirerek yürüyüşler, müziğe göre hareket çalışmaları, çeşitli adım formlarının kullanılması, temel dans pozisyonlarından kol pozisyonlarının çalışılması
4 Müziğe uygun adımlamalarla kol pozisyonlarının çalışılması. kol dalgalanmaları ve fırçalama hareketlerinin çalışılması.dansa uygun müzik seçimi hakkında bilgi verilmesi.
5 Galop, hoplama ,tay hareketlerinin yer kat ederek çalışılması.Hamleler,esnetmeler ve bu hareketlerin çeşitli adım formlarında uygulanması
6 Sıçrama ve atlamalar, dönüşlerin öğretilmesi. ara adımlamalarla sıçrama ve dönüşlerin birleştirilmesi
7 Öğrenilen temel hareketlerin bağlantı hareketleri kullanılarak çalışılması.Çeşitli başlangıç pozları.
8 Vals adımlaması ve farklı yönlere dönüşler kullanılarak yer katetme çalışmaları.Değişik bağlantı hareketlerinin çalışılması. ferdi olarak kompozisyon hazırlama.
9 ARA SINAV
10 Step ile ısınma, barda ayak, kol pozisyonlarının çalışılması, çeşitli başlangıç ve bitiriş pozları.Yer hareketleri ve diziliş şekillerinin gösterilmesi
11 Değişik halk dansları figürleri, vals, tango,cha cha adımlamaları. 2'li 4'lü olarak hareket oluşturma
12 Grupla kompozisyon oluşturma ve eksikliklerinin düzeltilerek çalışılması.
13 Çeşitli diziliş şekillerinin gösterilmesi ve grup olarak kompozisyon çalışması
14 Örnek müziklerle grup olarak kompozisyon çalışılması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları