Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBY 303SPOR PAZARLAMASI2 + 05. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere temel tutundurma ve pazarlama prensiplerini ve bunun sporla ilişkilendirilmesinisağlar.
Ders İçeriği Spor pazarlaması tanımı, ulusal ve uluslar arası spor örgütleri, spor ürünü ve özellikleri, spor pazarlaması bileşenleri (ürün, yer, fiyat, promosyon, halkla ilişkiler) spor tüketicisi ve karar verme süreçleri, spor tüketicisi ve spor örgütlerinde pazarlama yönetimi, spor örgütleme, sponsorluk.
Ders Ön Koşul SBY 204 PAZARLAMA İLKELERİ
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1spor pazarlaması kavramını ve bu alandaki gelişmeleri tanımlar
2Tüketici ve endüstriyel pazarla ilgili olguları spor konusuna yordar.
3spor alanında pazarlama araştırması uygulaması yapar
4Spor pazarlamasında araştırmanın önemini bilir
5Makro-mikro çevresel faktörlerin spor pazarlaması üzerindeki önemini bilir.
6spor temelinde pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazarın seçilmesini açıklar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12224
Ödevler21020
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)177
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1YETER AYTÜL DAĞLI EKMEKÇİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBY 303 SPOR PAZARLAMASI 2 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. YETER AYTÜL DAĞLI EKMEKÇİ yaekmekci@pau.edu.tr SBF A0007 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu ders öğrencilere temel tutundurma ve pazarlama prensiplerini ve bunun sporla ilişkilendirilmesinisağlar.
İçerik Spor pazarlaması tanımı, ulusal ve uluslar arası spor örgütleri, spor ürünü ve özellikleri, spor pazarlaması bileşenleri (ürün, yer, fiyat, promosyon, halkla ilişkiler) spor tüketicisi ve karar verme süreçleri, spor tüketicisi ve spor örgütlerinde pazarlama yönetimi, spor örgütleme, sponsorluk.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 pazarlama kavramı
2 spor endüstrisi, spor pazarlaması kavramı
3 spor pazarlamasında misyon, vizyon, amaç, strateji
4 pazarlama bilgi sistemi
5 tüketici davranışları
6 pazar bölümleme ve konumlandırma
7 ürün
8 fiyat
9 ara sınav
10 dağıtım
11 tutundurma
12 katılımcılar
13 süreç
14 fiziksel kanıt
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Spor Pazarlaması Metin Argan, Hakan Katırcı 2002, nobel yayıneviTürkçe
Spor pazarlaması, makale, NWSA 2010 Ekmekci R., Ekmekci A.Türkçe
Spor Pazarlaması Metin Argan, Hakan Katırcı 2002, nobel yayıneviTürkçe
Spor pazarlaması, makale, NWSA 2010 Ekmekci R., Ekmekci A.Türkçe
Spor Pazarlaması Metin Argan, Hakan Katırcı 2002, nobel yayıneviTürkçe
Spor pazarlaması, makale, NWSA 2010 Ekmekci R., Ekmekci A.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları