Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBT 338II. YABANCI DİL – II (FRANSIZCA)4 + 06. Yarıyıl4,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Temel düzeyde konuşma, dinleme-anlama, yazma, okuma-anlamak.
Ders İçeriği Verb "to be", Possessive adjectives, Possessive's, Adjectives, Present Simple, Articles, Plurals, There is - there are, some-any, can-can't, The simple past tense - past forms of can: (could) and the verbs "be" was-were, Prepositions of place, Desribing places, people, Present continious, "going to" near future, Question words, Present perfect, verb patterns, Reported speech.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Alanında farklı makaleler üzerinde tartışır.
2Alanındaki farklı konular hakkında projeler hazırlar.
3Kendi alanıyla ilgili kelime bilgisini geliştirir.
4Metinlerdeki dilbilgisi kurallarını analiz eder.
5Dört farklı dil becerisi(Okuma, Dinleme, Konuşma, Yazma) kullanımını geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler6212
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)818
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13113
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






117

4,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1FULYA İNAL
Detay 2022-2023 Bahar1BÜŞRA AYCAN
Detay 2021-2022 Bahar1GAMZE BEŞTAŞ
Detay 2020-2021 Bahar1GAMZE BEŞTAŞ
Detay 2019-2020 Bahar1GAMZE BEŞTAŞ
Detay 2018-2019 Bahar1YUSUF ZİYA AYHAN
Detay 2017-2018 Bahar1YUSUF ZİYA AYHAN
Detay 2016-2017 Bahar1GAMZE BEŞTAŞ
Detay 2015-2016 Bahar1GAMZE BEŞTAŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBT 338 II. YABANCI DİL – II (FRANSIZCA) 4 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. FULYA İNAL fulyainal@pau.edu.tr SBF A0120 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Temel düzeyde konuşma, dinleme-anlama, yazma, okuma-anlamak.
İçerik Verb "to be", Possessive adjectives, Possessive's, Adjectives, Present Simple, Articles, Plurals, There is - there are, some-any, can-can't, The simple past tense - past forms of can: (could) and the verbs "be" was-were, Prepositions of place, Desribing places, people, Present continious, "going to" near future, Question words, Present perfect, verb patterns, Reported speech.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Fransızların yaşam alanları, barınma, Adres tarif etme, adres bilgisi sorma, Vurgulama zamirleri çoğul ( nous, vous, eux, elles) (Unité 3 - Leçon 9)
2 Rochelle şehrine turistik gezi, Adres sorma, Edatlar, Yön belirtme, Ulaşım araçları, Soru zarfı Où , Emlak ilanlarını anlama.(Leçon 9)
3 Bir bölgenin turistik gezisi, Emir kipi, Prendre fiili şimdiki zaman,Edatlar, Y zamiri, Yolunu sorma ve gösterme. (Leçon 10)
4 Seyahat, Haritada bir yer belirtme, C’est + lieu , c’est + article + nom, c’est + adjectif, Yer edatları. (Leçon 11)
5 Hafta sonu deniz tatili, yön sorma ve belirtme, bir arkadaşa kartpostal yazma. (Leçon 12)
6 Çalışma yaşamı, hafta sonu, Spor, Saati sorma ve söyleme, Tarih belirtme, Soru zarfı Quand, Quelle heure est-il ?, Partir fiili şimdiki zaman. (Unité 4 - Leçon 13)
7 Meslekler, Birinin mesleğini sorma, Faire fiiili şimdiki zaman, Est-ce que, qu’est-ce que, quand est-ce que, où est-ce que soru şekilleri. (Leçon 14)
8 : Güncel bir konu hakkında bilgi edinme, Lire ve écrire fiilleri şimdiki zaman, (Leçon 15)
9 Devamlı yapılan aktiviteler, Çift zamirli fiiller, şimdiki zaman (se lever, se laver ...etc.) Hangi sporu yaptığımızı veya tercih ettiğimizi söyleme. (Leçon 15)
10 Devamlı yapılan aktiviteler hakkında bilgi edinme, Günlük zaman kullanımı (Leçon 16)
11 Yiyecek, içecek ve giysi alış verişleri, İhtiyacını sorma ve söyleme, Kısım –parça ve kaynaştırma tanım edatları (au, à l’, à la, aux / du, de l’ de la, des). (Leçon 17)
12 Boire, manger, acheter fiilleri şimdiki zaman, yiyecek alışkanlıklarını söyleme, Azlık çokluk ifadeleri. (Leçon 17)
13 Geçmiş olayları anlatma, Fikir beyan etme, Kompliman yapma. Yardımcı fiil Avoir ile Geçmiş Zaman, Fiilimsi (Participe passé)’ nin oluşumu, (Leçon 18)
14 Geçmiş zaman, Süreyi sorgulama, Beau –Bel – Belle sıfatı, Alışkanlıklar hakkında bilgi edinme, Bayram hatıraları (Leçon 19-20)
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Taxi 1(Methode de français /Cahier d'exercices)Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları