DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBR 472UZMANLIK SPOR BRANŞI - ARTİSTİK CİMNASTİK - II3 + 38. Yarıyıl8,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Artistik cimnastik branşında 9-11 yaş kızların (atlama masası, kız paraleli, denge ve yer aletleri) ve erkeklerin (yer, kulplu beygir, halka, atlama masası, paralel ve barfiks aletleri) küçükler (minik II) yaş kategorisindeki yarışma serilerinde bulunan hareketlerin öğretim basamakları ve yardım şekillerinin öğrenimi ve öğretimi, bu yaş grupları için her aletlerindeki kuvvet, denge ve esneklik becerileri kazandırmak, bu yaş grubuna uygun özel antrenman bilgilerini edinmek, antrenörlük alanında artistik cimnastik branşı ile ilgili edindikleri bilgileri kullanmalarını sağlamak, artistik cimnastik yarışma kuralları (kadın ve erkek) hakkında detay bilgiye sahip olmak.
Ders İçeriği Artistik cimnastik spor dalında 9-11 yaş grubu çocuklarına yönelik genel ve özel tekniklerin teorik ve uygulamalı olarak öğretimi ve pekiştirilmesi.
Ders Ön Koşul SBR 471 UZMANLIK SPOR BRANŞI - ARTİSTİK CİMNASTİK - I
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Artistik cimnastiğin 9-11 yaş grubu çocuklarına yönelik bütün aletleri ile ilgili (kızlar -atlama masası, kız paraleli, denge, yer aletleri- ve erkekler - yer, kulplu beygir, halka, atlama masası, paralel barfiks aletleri) temel beceri ve teknikleri bilir.
2Artistik cimnastiğin 9-11 yaş grubu çocuklarına yönelik bütün aletleri ile ilgili (kızlar -atlama masası, kız paraleli, denge, yer aletleri- ve erkekler - yer, kulplu beygir, halka, atlama masası, paralel barfiks aletleri) temel beceri ve teknikleri uygular.
3Artistik cimnastik ile ilgili 9-11 yaş grubu çocuklarına yönelik farklı aletlerdeki temel kuvvet, esneklik ve denge beceri geliştirme tekniklerini bilir.
4Antrenörlük alanında artistik cimnastik branşı ile ilgili edindikleri bilgileri kullanır.
5Farklı aletlerdeki 9-11 yaş grubu çocuklarına yönelik artistik cimnastik becerileri için yardım metotlarını öğrenir.
69-11 yaş grubu çocuklarına yönelik artistik cimnastik yarışma kuralları hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
79-11 yaş grubu çocuklarına yönelik artistik cimnastik ile ilgili bir konuda sunum yapar.
89-11 yaş grubu çocuklarına yönelik uygun özel antrenman bilgilerini bilir.
99-11 yaş grubu çocuklarına yönelik uygun özel antrenman programı hazırlar.
10Artistik cimnastik ile ilgili güncel gelişmeleri ve yarışmaları takip eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 01                 
ÖK 02                 
ÖK 03                 
ÖK 04                 
ÖK 05                 
ÖK 06                 
ÖK 07                 
ÖK 08                 
ÖK 09                 
ÖK 10                 
Ara Toplam                 
Katkı00000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14684
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Alan Çalışması14040
Sunum (Öğrenci)12020
Uygulama (Lab, Mesleksel Bec., Diğer)15050
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






221

8,5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Bahar1ÖZGÜR MÜLAZIMOĞLU BALLI

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  SBR 472 Dersin Adı:  UZMANLIK SPOR BRANŞI - ARTİSTİK CİMNASTİK - II
Saat (T+P) : 3 + 3   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2018-2019 Bahar
Öğretim Elemanı :  DOÇENT ÖZGÜR MÜLAZIMOĞLU BALLI E-Mail:  omballi@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1268,
Ders Yeri SBTMER A0202,
Amaç : Artistik cimnastik branşında 9-11 yaş kızların (atlama masası, kız paraleli, denge ve yer aletleri) ve erkeklerin (yer, kulplu beygir, halka, atlama masası, paralel ve barfiks aletleri) küçükler (minik II) yaş kategorisindeki yarışma serilerinde bulunan hareketlerin öğretim basamakları ve yardım şekillerinin öğrenimi ve öğretimi, bu yaş grupları için her aletlerindeki kuvvet, denge ve esneklik becerileri kazandırmak, bu yaş grubuna uygun özel antrenman bilgilerini edinmek, antrenörlük alanında artistik cimnastik branşı ile ilgili edindikleri bilgileri kullanmalarını sağlamak, artistik cimnastik yarışma kuralları (kadın ve erkek) hakkında detay bilgiye sahip olmak.
İçerik : Artistik cimnastik spor dalında 9-11 yaş grubu çocuklarına yönelik genel ve özel tekniklerin teorik ve uygulamalı olarak öğretimi ve pekiştirilmesi.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Artistik cimnastiğin tanımı ve branşları. Çocuklara cimnastiğin öğretilmesinin önemi.
2 Cimnastiğin öğrenim ve öğretimindeki güvenlik önemleri. Artistik cimnastikte temel pozisyon ve hareketler. Doğru ısınma - soğuma yöntemleri.
3 Temel lokomotor, manipulatif ve dengeleme hareketleri ve bu harektleri geliştirmek için kullanılan alıştırmalar
4 Artistik cimnastik ile ilgili temel kuvvet, esneklik ve denge becerilerinin öğretilmesi.
5 Artistik cimnastik ile ilgili temel kuvvet, esneklik ve denge becerilerini öğretilmesi.
6 Yer aletinde 6-8 yaş düzeyinde temel hareklerin öğretilmesi ve geliştirilmesi
7 Denge aletinde 6-8 yaş düzeyinde temel hareklerin öğretilmesi ve geliştirilmesi
8 Atlama Masası aletinde 6-8 yaş düzeyinde temel hareklerin öğretilmesi ve geliştirilmesi
9 VİZE HAFTASI
10 Kız paraleli aletinde 6-8 yaş düzeyinde temel hareklerin öğretilmesi ve geliştirilmesi
11 Paralel aletinde 6-8 yaş düzeyinde temel hareklerin öğretilmesi ve geliştirilmesi
12 Halka aletinde 6-8 yaş düzeyinde temel hareklerin öğretilmesi ve geliştirilmesi
13 Barfiks aletinde 6-8 yaş düzeyinde temel hareklerin öğretilmesi ve geliştirilmesi
14 Artistik cimnastik yarışma kuralları hakkında detaylı bilgiye sahip olmak.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Suveren, S. ve Suveren, S. (2002). Artistik Cimnastik Öğretim Metotları. 234 s., Nobel Yayın Evi, Ankara. Türkçe
Mitchell, D., Davis, B. & Lopez, R. (2002). Teaching Fundamental Gymnastics Skills. 297 p., USA, Human Kinetics.English
Werner, P.H. (2004). Teaching children gymnastics. Second edition. 237 p., Human Kinetics, USA.English
Malmberg, E. (2003). KiDnastics - A Child-Centered Approach to Teaching Gymnastics. Human Kinetics, USA.English
Mitchell, D., Davis, B. & Lopez, R. (2002). Teaching Fundamental Gymnastics Skills. 297 p., Human Kinetics, USA.English
Şengül, E. (1996). Okullarda Aletli Cimnastik. 2. Baskı., 196 s., Bağırgan Yayınevi, Ankara.Türkçe
Suveren, S. ve Suveren, S. (2002). Artistik Cimnastik Öğretim Metotları. 234 s., Nobel Yayın Evi, Ankara. Türkçe
Mitchell, D., Davis, B. & Lopez, R. (2002). Teaching Fundamental Gymnastics Skills. 297 p., USA, Human Kinetics.English
Werner, P.H. (2004). Teaching children gymnastics. Second edition. 237 p., Human Kinetics, USA.English
ASEP (1992) Rookie Coaches Gymnastic Guide. USA, Human Kinetics.English
Aykroyd, P. (1984). Cimnastik. (çeviri: S. Mengütay), 1. Baskı., 80 s., Adam Yayıncılık, İstanbul.Türkçe
Bott, J. (1989). Rhythmic gymnastics the skills of the game. 1. Baskı., 122 p., British Library Cataloguing in Publication Data, Great Britain.Türkçe
Educational Resources Information Center (2003). Team Sports, Gymnastics, and Dance in Community Settings - A Guide for Teachers, Coaches, and Parents. USA, Human Kinetics.English
Güven, N.M. (2005). Okul öncesi ve ilköğretimde beden eğitimi. 192 s., Kök Yayıncılık, Ankara.Türkçe
Hacker, P., Malmberg, E., & Nance, J. (1996). Gymnastics, Fun & Games. 125 p., Human Kinetics, USA.English
Hall, J. (2002). Gymnastics Activities for Juniors. 2nd Ed. A & C Black Publisher Ltd., London. English
Hall, J. (2003). Gymnastics Activities for Infants. 2nd Ed. A & C Black Publisher Ltd., London.English
Kırchner, G. & Fishburne, G. J. (1995). Physical Education for Elementary School Children. Wisconsin: Brown & Benchmark Com. English
Malmberg, E. (2003). KiDnastics - A Child-Centered Approach to Teaching Gymnastics. Human Kinetics, USA.English
Mengütay, S. (1992). Artistik Cimnastik Temel Teknik Hareketlerin Öğretim Yöntemleri ve Yardım Şekilleri. İstanbul. Marmara Üniversitesi Yayınları, İstanbul.Türkçe
Mitchell, D., Davis, B. & Lopez, R. (2002). Teaching Fundamental Gymnastics Skills. 297 p., Human Kinetics, USA.English
Özer, M. K. (1992). Artistik Cimnastik Antrenmanın Temelleri. 68 s., Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Spor Eğitim Dairesi Yayınları, Ankara.Türkçe
Pica, R. (1988). Dance Training for Gymnastics. 150 p., Human Kinetics, USA.English
Sands, W.E. (1982). Modern Women’s Gymnastics. 103 p., Sterling Publishing Co., New York.English
Şengül, E. (1996). Okullarda Aletli Cimnastik. 2. Baskı., 196 s., Bağırgan Yayınevi, Ankara.Türkçe
Şengül, E. (1996). Serbest cimnastik. 2. Baskı., 142 s., Bağırgan Yayınevi, Ankara.Türkçe
Sutherland, C. (2006). No Gym? No Problem! - Physical Activities for Tight Spaces. USA, Human Kinetics.English
Suveren, S. ve Suveren, S. (2002). Artistik Cimnastik Öğretim Metotları. 234 s., Nobel Yayın Evi, Ankara. Türkçe
Tatlow, P. (1978). The world of gymnastics. 128 p., Atheneum Publisher, New York. English
Turoff, R. (1991).Artistic Gymnastics. 420 p. Brown Publishers, USA.English
Ward, P. (1997). Teaching Tumbling. USA, Human Kinetics.English
Werner, P.H. (2004). Teaching children gymnastics. Second edition. 237 p., Human Kinetics, USA.English
Yılbar, N. (1971). Öğretim ve Yardım Usülleri İle Aletli Cimnastik. Istanbul. Milli Eğitim Basımevi.Türkçe
YMCA of the USA (2001). YMCA Gymnastics CD-4th Edition. USA, Human Kinetics.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı40Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Proje30Proje
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları