Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBR 447ENGELLİLER İÇİN FİZİKSEL AKTİVİTE1 + 27. Yarıyıl3,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Engelliler ve engellilerin bireysel ve toplumsal varlığını oluşturmada ve yaşam kalitelerini geliştirmede araç olan fiziksel aktiviteler ile ilgili genel bilgilendirme, engellilerde yapılan uygulamalarda kullanılan temel psiko-fizyolojik yöntem ve uygulama becerilerinin öğrenimi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Özürlü insanların sağlıklı bir şekilde, bireysel ve toplumsal varlığını oluşturmada araç olan fiziksel aktivitelerle ilgili genel bilgilendirme, özürlülerde yapılan uygulamalarda kullanılan temel psiko-fizyolojik yöntem ve uygulama becerilerinin öğrenimi ele alınmaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Engeliliğin tanımı, engelliliğin nedenleri ve engellilerin sınıflandırılmasını öğrenir.
2Engellilikten korunma ve alınacak önlemler hakkında bilgi sahibi olur.
3Engelli bireylerin yaşamında fiziksel aktivitenin yeri ve önemini öğrenir.
4Engelli bireylere fiziksel aktivite yaptırmadan önce yapabileceği test ve ölçümleri öğrenir ve uygular.
5Engellilerin bireysel gelişimini sağlayan ve yaşam kalitesini artıran fiziksel aktivite örneklerini öğrenir ve uygular.
6Engelli gruplarının özelliklerini ve fiziksel aktivite planlarken dikkat edilecek noktaları öğrenir.
7Fiziksel aktivite uygulamaları sayesinde engelliler ile etkili iletişim becerileri geliştirir.
8Farklı engelli grupları için rekreasyonel bir etkinlik veya organizasyon planlar.
9Engelliler ile ilgili rekreasyonel bir etkinlik gerçekleştirmeye istekli olur.
10Engelliler ile ilgili gelişmeleri takip eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Ödevler2510
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)236
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)339
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






91

3,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1ŞEHMUS ASLAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBR 447 ENGELLİLER İÇİN FİZİKSEL AKTİVİTE 1 + 2 1 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ŞEHMUS ASLAN sehmusa@pau.edu.tr SBF B0017 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Engelliler ve engellilerin bireysel ve toplumsal varlığını oluşturmada ve yaşam kalitelerini geliştirmede araç olan fiziksel aktiviteler ile ilgili genel bilgilendirme, engellilerde yapılan uygulamalarda kullanılan temel psiko-fizyolojik yöntem ve uygulama becerilerinin öğrenimi amaçlanmaktadır.
İçerik Özürlü insanların sağlıklı bir şekilde, bireysel ve toplumsal varlığını oluşturmada araç olan fiziksel aktivitelerle ilgili genel bilgilendirme, özürlülerde yapılan uygulamalarda kullanılan temel psiko-fizyolojik yöntem ve uygulama becerilerinin öğrenimi ele alınmaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanımlar, engel nedenleri, engellilerin sınıflandırılması, dünyada ve Türkiye’de sayısal durumları
2 Engellilikten korunma ve alınacak önlemler
3 Zihinsel engelliler, özellikleri ve fiziksel aktiviteye katılımında dikkat edilecek noktalar
4 İşitme engelliler, özellikleri ve fiziksel aktiviteye katılımında dikkat edilecek noktalar
5 Görme engelliler, özellikleri ve fiziksel aktiviteye katılımında dikkat edilecek noktalar
6 Duygusal bozukluğu ve öğrenme güçlüğü olanlar, özellikleri ve fiziksel aktiviteye katılımında dikkat edilecek noktalar
7 Fiziksel engelliler, özellikleri ve fiziksel aktiviteye katılımında dikkat edilecek noktalar
8 Engelli bireylerin yasamında fiziksel aktivitenin yeri ve önemi
9 Vize sınavı
10 Engelli bireylerde fiziksel aktivite programları
11 Engellilerde fiziksel aktiviteye başlamadan önce yapılacak değerlendirmeler
12 Engellilerin yapabileceği fiziksel aktivite örnek uygulamaları
13 Engelli bireylerde aerobik testler, kas kuvveti ve dayanıklılığı değerlendiren testler
14 Engelli bireylerde sportif yarışma ve organizasyonlar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav20Ara Sınav
BSD : Blok Sonu Değerlendirmesi, Uygulama20BSD : Blok Sonu Değerlendirmesi, Uygulama
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları