Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBR 419SPOR VE REKREASYON PAZARLAMASI2 + 07. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilerin pazarlama kavramının temellerinin öğrenmesine yardımcı olarak, bu bilgileri spor organizasyonları ve rekreasyon programları için kullanılmasını sağlamak.
Ders İçeriği Spor endüstrisi, spor ve rekreasyon pazarlaması tanım ve içeriği, pazarlama stratejileri, pazarlama süreci, spor organizasyonlarında fiyatlandırma, etkin pazarlama teknikleri, tüketici davranışları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Pazarlaması kavramını ve rekreasyon pazarlaması alandaki kavramları tanımlar
2Tüketici ve endüstriyel pazarla ilgili olguları spor konusuna yordar.
3Spor alanında pazarlama araştırması uygulaması yapar .
4Makro-mikro çevresel faktörlerin spor pazarlaması üzerindeki önemini bilir.
5teknolojinin pazarlamadaki önemini bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ÖK 004                 
Ara Toplam                 
Katkı00000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)616
Ödevler6212
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)2816
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)188
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)428
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1YETER AYTÜL DAĞLI EKMEKÇİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBR 419 SPOR VE REKREASYON PAZARLAMASI 2 + 0 1 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. YETER AYTÜL DAĞLI EKMEKÇİ yaekmekci@pau.edu.tr SBF A0015 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrencilerin pazarlama kavramının temellerinin öğrenmesine yardımcı olarak, bu bilgileri spor organizasyonları ve rekreasyon programları için kullanılmasını sağlamak.
İçerik Spor endüstrisi, spor ve rekreasyon pazarlaması tanım ve içeriği, pazarlama stratejileri, pazarlama süreci, spor organizasyonlarında fiyatlandırma, etkin pazarlama teknikleri, tüketici davranışları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 pazarlama kavramı
2 spor endüstrisi, spor pazarlaması kavramı
3 spor pazarlamasında misyon, vizyon, amaç, strateji
4 pazarlama bilgi sistemi
5 tüketici davranışları
6 pazar bölümleme ve konumlandırma
7 ürün (rekreasyonel faaliyetlerle ilişkilendirilmesi)
8 fiyat (rekreasyonel faaliyetlerle ilişkilendirilmesi)
9 ara sınav
10 dağıtım (rekreasyonel faaliyetlerle ilişkilendirilmesi)
11 tutundurma (rekreasyonel faaliyetlerle ilişkilendirilmesi)
12 katılımcılar (rekreasyonel faaliyetlerle ilişkilendirilmesi)
13 süreç (rekreasyonel faaliyetlerle ilişkilendirilmesi)
14 fiziksel kanıt (rekreasyonel faaliyetlerle ilişkilendirilmesi)
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Spor Pazarlaması Metin Argan, Hakan Katırcı 2002, nobel yayıneviTürkçe
Spor pazarlaması, makale, NWSA 2010 Ekmekci R., Ekmekci A.Türkçe
Spor Pazarlaması Metin Argan, Hakan Katırcı 2002, nobel yayıneviTürkçe
Spor pazarlaması, makale, NWSA 2010 Ekmekci R., Ekmekci A.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları