DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBT 111YÜZME2 + 21. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Yüzme ve cankurtaranlık ile ilgili ileri kuramsal bilgilerin aktarımını, ileri düzey beceri ve tekniklerin tanıtımı ve öğretimini amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Cankurtarma, hayatta kalma ve ilk yardıma yönelik kuramsal bilgilerin aktarımı, temel teknik ve becerilerin öğrenimi ve öğretimi. Yüzmede kurbağalama teknik ve kelebek tekniğin öğretilmesi ve uygulanması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Yüzme ile ilgili temel kuramsal bilgileri ve tarihçeyi kavrar.
2Serbest yüzme tekniğini bilir ve uygular.
3Sırtüstü yüzme tekniğini bilir ve uygular.
4Kurbağalama yüzme tekniğini bilir ve kabaca uygular.
5Kelebek yüzme tekniğini bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)10220
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11010
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)3618
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1EMİN ÖZTOP
Detay 2019-2020 Güz2EMİN ÖZTOP

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  SBT 111 Dersin Adı:  YÜZME
Saat (T+P) : 2 + 2   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı :  ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EMİN ÖZTOP E-Mail:  eoztop@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1489,
Ders Yeri SBTMER A0115,
Amaç : Yüzme ve cankurtaranlık ile ilgili ileri kuramsal bilgilerin aktarımını, ileri düzey beceri ve tekniklerin tanıtımı ve öğretimini amaçlamaktadır.
İçerik : Cankurtarma, hayatta kalma ve ilk yardıma yönelik kuramsal bilgilerin aktarımı, temel teknik ve becerilerin öğrenimi ve öğretimi. Yüzmede kurbağalama teknik ve kelebek tekniğin öğretilmesi ve uygulanması.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %90
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Yüzme sporunun tanım ve tanıtımı Tarihi gelişimi ve Türkiye’de yüzme Yüzme sporunda kullanılan malzemelerin tanıtımı ve seçimi
2 Havuz Kuralları, Yüzme Kuralları Yüzme Seviyelerinin Belirlenmesi, Suya Alışma ve Temel Hareketler
3 Nefes Egzersizleri ve Ayak Vuruşu (Teorik, Sırt ve Serbest)
4 Nefes Egzersizleri ve Ayak Vuruşu (Teorik, Sırt ve Serbest)
5 Serbest Yüzme Tekniği (Teorik,Nefes Alma,Ayak Vuruşu,Kol hareketi)
6 Serbest Yüzme Tekniği (Teorik,Nefes Alma,Ayak Vuruşu,Kol hareketi)
7 Mesafe yüzme
8 ARA SINAV
9 Sırtüstü Yüzme Tekniği (Teorik,Nefes Alma,Ayak Vuruşu,Kol hareketi)
10 Sırtüstü Yüzme Tekniği (Teorik,Nefes Alma,Ayak Vuruşu,Kol hareketi)
11 Mesafe yüzme
12 Depar ve Dönüşler
13 Depar ve Dönüşler
14 Mesafe yüzme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
1. Alpar,R.Yüzme veSu Topu Antreman Temelleri.BTSGM Yayınları.1989.AnkaraTürkçe
2. Amateur Swiming Association.The Teaching of Swimming.1971.LondonTürkçe
3. Ana-Maria Olaru.Sportif Yüzme.Ç.Ü Eğitim Fakültesi Yayın.1994. AdanaTürkçe
4. Guzman,R.J. Swimming Drills for Every Stroke.Human Kinetics.1998.USATürkçe
5. Bozdoğan,A.(1999).Yüzmede Fizyoloji, Mekanik ve Metod. İstanbulTürkçe
6. Maglischo,W.E.( 1993). Swimming Even Faster. California. Mayfield Pub.Türkçe
7. Armbuster, D.A. (1942). Competetive Swimming and Diving. London: Mosby Co.Türkçe
8. Colwin, C.M., (1992). Swimming into the 21St Century. New York:Human Kinetics. Türkçe
9. Counsilman, J.E. (1968). The Science of Swimming. New-Jersey: Printice-Hall.Türkçe
10. Hannula, D. (1995). Coaching Swimming Successfully. USA: Human Kinetics. Türkçe
11. Yüzme Atlama Sutopu Fed. (1987). Yüzme Öğretmeni El Kitabı. Ankara: BTSGM Yayınları.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları