DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBT 206EGZERSİZ PSİKOLOJİSİ2 + 04. Yarıyıl3,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dersin amacı spor ve egzersiz psikolojisi ile ilgili kavramlar, kurallar ve terminolojiyi anlama; özellikle egzersize katılım ve hareketsizlik problemleri ile ilgili motivasyon ve egzersiz davranışı teorileri açıklayabilme, egzersizin psikolojik faydaları, kişilik ve egzersiz, bedenden hoşnut olma ve egzersiz gibi konuları kavrayabilme, kişileri egzersiz davranışına yönlendirebilmek için değişik motivasyon teknikleri hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Ders İçeriği Bu dersin içeriğinde spor ve egzersiz psikolojisinin tanımı, motivasyon ve egzersiz davranışı teorileri, egzersizin psikolojisk etkileri, kişilik ve egzersiz, beden algısı ve egzersiz, egzersiz motivasyon yöntemleri olacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Spor ve egzersiz psikolojisiyle ile ilgili temel kavramları bilir.
2Egzersizin zihinsel sağlıkla ilişkisini açıklar.
3İnsanların neden egzersiz yaptığını kavrar.
4Egzersize başlama ve sürdürmede motivasyonun öneminin farkındadır.
5Egzersize başlama ve sürdürmeyi sağlayacak motivasyonel iklimi oluşturur.
6 To apply appropriate group dynamics leadership style for exercise.
7Grubun özelliğine göre (egzersiz psikolojisi bazında) egzersiz planlaması yapar.
8Egzersiz psikolojisiyle ilgili bilgilerini yaşamındaki yeni durumlara uygular.
9Egzersize katılımda psikolojik açıdan bireysel farklılıkların öneminin farkındadır.
10Mesleki uygulamalarında kişilerin fiziksel aktiviteye katılımını psikolojik açıdan desteklemek amacı ile yaptığı çalışmalarda çağın getirdiği yenilikleri takip eder.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Ödevler717
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)248
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)2510
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)4624
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






91

3,5

DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Bahar1ÖZGÜR MÜLAZIMOĞLU BALLI

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu:  SBT 206 Dersin Adı:  EGZERSİZ PSİKOLOJİSİ
Saat (T+P) : 2 + 0   Şube No : 1   Öğretim Dili: Türkçe Şube Dönemi :  2018-2019 Bahar
Öğretim Elemanı :  DOÇENT ÖZGÜR MÜLAZIMOĞLU BALLI E-Mail:  omballi@pau.edu.tr, İç Hat:  296 1268,
Ders Yeri SBF A0014,
Amaç : Dersin amacı spor ve egzersiz psikolojisi ile ilgili kavramlar, kurallar ve terminolojiyi anlama; özellikle egzersize katılım ve hareketsizlik problemleri ile ilgili motivasyon ve egzersiz davranışı teorileri açıklayabilme, egzersizin psikolojik faydaları, kişilik ve egzersiz, bedenden hoşnut olma ve egzersiz gibi konuları kavrayabilme, kişileri egzersiz davranışına yönlendirebilmek için değişik motivasyon teknikleri hakkında bilgi sahibi olmaktır.
İçerik : Bu dersin içeriğinde spor ve egzersiz psikolojisinin tanımı, motivasyon ve egzersiz davranışı teorileri, egzersizin psikolojisk etkileri, kişilik ve egzersiz, beden algısı ve egzersiz, egzersiz motivasyon yöntemleri olacaktır.
Devam Zorunluluğu : Dersin Devam Yüzdesi : %70
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin genel tanımı, önemi, yarıyıl içindeki konu dağılımı hakkında genel bilgi.
2 Spor ve Egzersiz Psikolojisinde Temel Kavramlar
3 Fiziksel Aktivite Epidemiyolojisi
4 Egzersiz Psikolojisi Teori ve Modelleri
5 Egzersiz Yapma ve Yapmama Nedenleri
6 Sporda Sağlıksız Davranışlar ve Egzersiz Bağımlılığı
7 Fiziksel Aktivite Uygulamaları
8 Egzersiz, Fitnes ve Kişilik
9 Egzersiz ve Zihinsel Sağlık (kaygı, stres, depresyon)
10 Benlik Karamı, Kendine Güven, Beden İmgesi ve Egzersiz
11 Egzersiz ve Motivasyon
12 Duygusal Mutluluk ve Sağlık ile İlgili Yaşam Kalitesi
13 Final Projesi Sunumları
14 Rekreasyon ve egzersiz psikolojisi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Yeltepe, H. (2007). Spor ve Egzersiz Psikolojisi. Epsilon Yayıncılık. 200 s. İstanbul.Türkçe
Berger, B. G., Pargman, D. & Weinberg, R. S. (2002). Foundations of Exercise Psychology. Fitness Information Technology. 392 s. USA.English
Beauchamp, M. R. & Eys, M. A. (2008) Group Dynamics in Exercise and Sport Psychology. Routledge Taylor & Francis Group. 256 p. New York, USA.English
Cox, R. H. (1998). Sport Psychology, Concepts and applications. 4th Ed. WCB Mc Graw-Hill. 458 p. USA.English
Doğan, O. (2004). Spor Psikolojisi. Nobel Kitabevi. 162 s. Adana.Türkçe
Konter, E. (1998). Sporda Psikolojik Hazırlığın Teori ve Pratiği. Bağırgan Yayınevi. 383 s. Ankara.Türkçe
Mirzeoğlu, N. (2003). Spor Bilimlerine Giriş. Spor Yayınevi. 312 s. Ankara.Türkçe
Moran, A. P. (2004). Sport and Exercise Psychology. Routledge Taylor & Francis Group. 347 p. NewYork.English
Show, D., Gorely, T. & Corban, R. (2005). Sport & Exercise Psychology. BIOS Scientific Publisher Taylor & Francis Group. 286 p. United Kingdom.English
Singer, R. N., Hausenblas, H. A. & Janelle, C. M. (2001).Handbook of Sport Psychology. 2nd Edition. John Wiley & Sons, Inc. 876 p. New York, USA.English
Syer, J. & Connolly, C. (1998). Sporcular için Zihinsel Antrenman Rehberi. (Çeviren Erkan, F. U.) Bağırgan Yayınevi. 159 s. Ankara.English
Willis, J. D. & Campbell, L. F. (1992). Exercise Psychology. Human Kinetics. 258 p. USA.English
Yeltepe, H. (2007). Spor ve Egzersiz Psikolojisi. Epsilon Yayıncılık. 200 s. İstanbul.Türkçe
Berger, B. G., Pargman, D. & Weinberg, R. S. (2002). Foundations of Exercise Psychology. Fitness Information Technology. 392 s. USA.English
Beauchamp, M. R. & Eys, M. A. (2008) Group Dynamics in Exercise and Sport Psychology. Routledge Taylor & Francis Group. 256 p. New York, USA.English
Cox, R. H. (1998). Sport Psychology, Concepts and applications. 4th Ed. WCB Mc Graw-Hill. 458 p. USA.English
Doğan, O. (2004). Spor Psikolojisi. Nobel Kitabevi. 162 s. Adana.Türkçe
Konter, E. (1998). Sporda Psikolojik Hazırlığın Teori ve Pratiği. Bağırgan Yayınevi. 383 s. Ankara.Türkçe
Mirzeoğlu, N. (2003). Spor Bilimlerine Giriş. Spor Yayınevi. 312 s. Ankara.Türkçe
Moran, A. P. (2004). Sport and Exercise Psychology. Routledge Taylor & Francis Group. 347 p. NewYork.English
Show, D., Gorely, T. & Corban, R. (2005). Sport & Exercise Psychology. BIOS Scientific Publisher Taylor & Francis Group. 286 p. United Kingdom.English
Singer, R. N., Hausenblas, H. A. & Janelle, C. M. (2001).Handbook of Sport Psychology. 2nd Edition. John Wiley & Sons, Inc. 876 p. New York, USA.English
Syer, J. & Connolly, C. (1998). Sporcular için Zihinsel Antrenman Rehberi. (Çeviren Erkan, F. U.) Bağırgan Yayınevi. 159 s. Ankara.English
Willis, J. D. & Campbell, L. F. (1992). Exercise Psychology. Human Kinetics. 258 p. USA.English
Yeltepe, H. (2007). Spor ve Egzersiz Psikolojisi. Epsilon Yayıncılık. 200 s. İstanbul.Türkçe
Berger, B. G., Pargman, D. & Weinberg, R. S. (2002). Foundations of Exercise Psychology. Fitness Information Technology. 392 s. USA.English
Beauchamp, M. R. & Eys, M. A. (2008) Group Dynamics in Exercise and Sport Psychology. Routledge Taylor & Francis Group. 256 p. New York, USA.English
Cox, R. H. (1998). Sport Psychology, Concepts and applications. 4th Ed. WCB Mc Graw-Hill. 458 p. USA.English
Doğan, O. (2004). Spor Psikolojisi. Nobel Kitabevi. 162 s. Adana.Türkçe
Konter, E. (1998). Sporda Psikolojik Hazırlığın Teori ve Pratiği. Bağırgan Yayınevi. 383 s. Ankara.Türkçe
Mirzeoğlu, N. (2003). Spor Bilimlerine Giriş. Spor Yayınevi. 312 s. Ankara.Türkçe
Moran, A. P. (2004). Sport and Exercise Psychology. Routledge Taylor & Francis Group. 347 p. NewYork.English
Show, D., Gorely, T. & Corban, R. (2005). Sport & Exercise Psychology. BIOS Scientific Publisher Taylor & Francis Group. 286 p. United Kingdom.English
Singer, R. N., Hausenblas, H. A. & Janelle, C. M. (2001).Handbook of Sport Psychology. 2nd Edition. John Wiley & Sons, Inc. 876 p. New York, USA.English
Syer, J. & Connolly, C. (1998). Sporcular için Zihinsel Antrenman Rehberi. (Çeviren Erkan, F. U.) Bağırgan Yayınevi. 159 s. Ankara.English
Willis, J. D. & Campbell, L. F. (1992). Exercise Psychology. Human Kinetics. 258 p. USA.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı40Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev30Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları
© 2019 PAU