Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBR 232TEMEL DANS EĞİTİMİ1 + 34. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Ritim algılama yeterliliğin kazanılması,Müzik- hareket bütünlüğünün kazanılması,düzgün duruş,estetik,dans ve hareket uygulamalarının geliştirilmesi,yaratıcılığın geliştirilmesi.
Ders İçeriği Çağdaş dansın ilkeleri doğrultusunda, temel hareket becerilerinin kazanımı, bu beceriler aracılığıyla duyguları yansıtmanın öğrenimi ve öğretimi konuları ele alınmaktadır.Bunun yanı sıra dansın tarihive çeşitleri hakkında,bale tarihçesi (Kol ve Ayak) vücudunu tanıma ve dansın basamaklaması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Temel dans kurallarını özetler
2Temel dans becerilerine ait öğretim metodlarını kavrar
3Temel dansla koreografi uygulamasını kavrar
4Temel dansa ait adımlama tekniklerini uygular
5Understands the basic dance music selections
6Temel dansla birlikte klasik dans egzersizlerini uygular
7Temel dansla öğrenilen teknikle koreografi uygular

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14114
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)166
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1EMİNE ŞAHİN
Detay 2022-2023 Bahar1EMİNE ŞAHİN
Detay 2021-2022 Bahar1EMİNE ŞAHİN
Detay 2020-2021 Bahar1EMİNE ŞAHİN
Detay 2019-2020 Bahar1EMİNE ŞAHİN
Detay 2018-2019 Bahar1EMİNE ŞAHİN
Detay 2017-2018 Bahar1EMİNE ŞAHİN
Detay 2016-2017 Bahar1EMİNE ŞAHİN
Detay 2015-2016 Bahar1EMİNE ŞAHİN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBR 232 TEMEL DANS EĞİTİMİ 1 + 3 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. EMİNE ŞAHİN egizlenci@pau.edu.tr SBTMER A0207 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Ritim algılama yeterliliğin kazanılması,Müzik- hareket bütünlüğünün kazanılması,düzgün duruş,estetik,dans ve hareket uygulamalarının geliştirilmesi,yaratıcılığın geliştirilmesi.
İçerik Çağdaş dansın ilkeleri doğrultusunda, temel hareket becerilerinin kazanımı, bu beceriler aracılığıyla duyguları yansıtmanın öğrenimi ve öğretimi konuları ele alınmaktadır.Bunun yanı sıra dansın tarihive çeşitleri hakkında,bale tarihçesi (Kol ve Ayak) vücudunu tanıma ve dansın basamaklaması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 dans tanımlarının yapılması, dansın tarihi gelişimi ve sınıflandırılması.
2 Nota ve ölçü bilgilerinin verilmesi.tam nota, yarım nota ve çeyrek notanın analizi,temponun tanımlanması, tempo ile yürüyüşler ve çeşitli adım formlarının çalışılması.
3 Yön değiştirerek yürüyüşler, müziğe göre hareket çalışmaları, çeşitli adım formlarının kullanılması, temel dans pozisyonlarından kol pozisyonlarının çalışılması
4 Müziğe uygun adımlamalarla kol pozisyonlarının çalışılması. kol dalgalanmaları ve fırçalama hareketlerinin çalışılması.dansa uygun müzik seçimi hakkında bilgi verilmesi.
5 Galop, hoplama ,tay hareketlerinin yer kat ederek çalışılması.Hamleler,esnetmeler ve bu hareketlerin çeşitli adım formlarında uygulanması
6 Sıçrama ve atlamalar, dönüşlerin öğretilmesi. ara adımlamalarla sıçrama ve dönüşlerin birleştirilmesi
7 Öğrenilen temel hareketlerin bağlantı hareketleri kullanılarak çalışılması.Çeşitli başlangıç pozları.
8 Vals adımlaması ve farklı yönlere dönüşler kullanılarak yer katetme çalışmaları.Değişik bağlantı hareketlerinin çalışılması. ferdi olarak kompozisyon hazırlama.
9 ARA SINAV
10 Step ile ısınma, barda ayak, kol pozisyonlarının çalışılması, çeşitli başlangıç ve bitiriş pozları.Yer hareketleri ve diziliş şekillerinin gösterilmesi
11 Değişik halk dansları figürleri, vals, tango,cha cha adımlamaları. 2'li 4'lü olarak hareket oluşturma
12 Grupla kompozisyon oluşturma ve eksikliklerinin düzeltilerek çalışılması.
13 Çeşitli diziliş şekillerinin gösterilmesi ve grup olarak kompozisyon çalışması
14 Örnek müziklerle grup olarak kompozisyon çalışılması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları