Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBR 347FITNESS VE BESLENME2 + 05. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Fitnes ve beslenme kavramının içeriğinin ve öneminin farkına varmak, fitness ve beslenme ilişkini doğru kurabilmek. .
Ders İçeriği Yeterli ve dengeli beslenmenin sağlık ve performans üzerine etkileriyle fiziksel aktivitenin beslenmeyle ilişkisini kapsamaktadır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Temel beslenme ilkelerini bilir.
2Karbonhidratlar, yağlar, proteinler, mineraller, vitaminler ve suyun organizmadaki görevlerini tanımlar.
3Beslenmenin fiziksel performansa etkilerini anlar.
4Fitness öncesi, arası ve sonrası beslenme ilkelerini uygular.
5Vücut bileşimi,etkileyen faktörler,vücut tipleri,uygun vücut ağırlığı,kompozisyonu ve sporda ağırlık kontrolünü bilir.
6yeterli ve dengeli beslenmenin sağlık,egzersiz ve performans üzerine etkilerini öğrenir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)6212
Ödevler6212
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)224
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)236
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)8216
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1ÇAĞLAR ŞAŞMAZ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBR 347 FITNESS VE BESLENME 2 + 0 1 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Diyetisyen ÇAĞLAR ŞAŞMAZ csasmaz@pau.edu.tr SBF A0120 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Fitnes ve beslenme kavramının içeriğinin ve öneminin farkına varmak, fitness ve beslenme ilişkini doğru kurabilmek. .
İçerik Yeterli ve dengeli beslenmenin sağlık ve performans üzerine etkileriyle fiziksel aktivitenin beslenmeyle ilişkisini kapsamaktadır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Beslenmenin tanımı, önemi, yeterli ve dengeli beslenme ve önemi, sporcu beslenmesinin önemi ve multi-disipliner yaklaşım, egzersiz ilişkisi. Ana besin grupları, Ana besin öğeleri nelerdir.
2 Karbonhidratlar; işlevleri , türleri, vücut tarafından emilmeleri , depolanması, gereksinmesi, glisemik indeks nedir neye yarar, egzersizdeki önemi,
3 Proteinler ;işlevleri , türleri, vücut tarafından emilmeleri , depolanması, gereksinmesi, protein fazlalığı ve eksikliği nedenleri-sonuçları, bazı besinlerdeki protein miktarları, egzersizdeki önemi, Yağların; işlevleri , türleri, vücut tarafından emilmeleri , depolanması, gereksinmesi,egzersizdeki önemi.
4 Vitaminlerin ;işlevleri , türleri, vücut tarafından emilmeleri , depolanması, gereksinmesi, vitamin fazlalığı ve eksikliği nedenleri-sonuçları, bazı besinlerdeki vitaminlerin miktarları,kaynakları, egzersizdeki önemi,
5 Minerallerin ;işlevleri , türleri, vücut tarafından emilmeleri , depolanması, gereksinmesi, vitamin fazlalığı ve eksikliği nedenleri-sonuçları, bazı besinlerdeki minerallerin miktarları,kaynakları, egzersizdeki önemi, Kalsiyum; görevleri, önemi. Demir; görevi, önemi, anemi nedenleri, etkileri, sporcu anemisi , egzersizdeki önemi.
6 Su; önemi, vücutta kullanımı, emilimi, depolanması, atımı, vücut su dengesi, hipo ve hiper hidrasyon, sporcularda su kullanımı; (içilen sıvının içeriği, miktarı, zamanı ve egzersizdeki önemi)
7 ARA SINAV
8 Enerji ; tanımı, oluşumu,ölçülmesi, sporcularda enerji hesabı, enerji gereksinim tabloları (sedanter, sporcu, çocuk), indeksler.
9 Uygun vücut ağırlığı, BMİ, BKİ, uygun vücut kompozisyonunun belirlenmesi.
10 Kilo alma ve verme yöntemleri, fazla ve az kilo ve performans ilişkisi, kilo alıp verirken dikkat edilecek noktalar,
11 sporcularda doping ve anabolizan kullanımı
12 sporcularda ergojenik yardım kullanımı .
13 sporcularda görülen yanlış beslenme alışkanlıkları ve yemek yeme bozuklukları davranışları ve performansa etkisi.
14 Müsabaka öncesi, sırası ve sonrası beslenme önerileri.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları