Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GKD 1012YABANCI DİL 2 - FRANSIZCA 22 + 02. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı İnsanları ve mekanları tarif edebilecek ve onların sahip olduğu eşyalarından bahsedebilecek, adres sorabilecek ve tarif edebilecek, Şimdiki zaman ve geniş zaman yapılarını kullanarak tatil, ulaşım, fiyatlar ve kıyafetler hakkında konuşabilecek, meslekleri tanıyacak, mesleklerle ilgili sorular sorabilecek ve cevaplayabilecek, günlük rutin işlerden bahsedebilecek; tipik bir gününden bahsedebilecek; tipik bir günü anlatabilecek; yeme ve içmeyle ilgili bilgileri bilecek, geçmişte bir gününden ve geçmiş aktivitelerinden bahsedebilecek.
Ders İçeriği Geçmiş zaman; gelecek zaman; kipler (can, could, may, must vb.); bu zamanlarda ve kiplerde konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerileri; sözel beceriler (lokanta ve restoranlarda soru sorma, yemek siparişi verme vb.); okuma becerileri (internet hava durumu raporları, yemek tarifi, afiş/poster metinleri vb.); yazma becerileri (kısa mesaj yazma, yazılı yol tarifi verebilme, e-posta/davetiye yazma vb.); dinleme becerileri (hava durumu raporu, yemek tarifi vb.).
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Uzaktan Eğitim

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1İnsanları ve mekanları tarif eder, yer edatlarını kullanır,
2Adres sorar ve emir kipini ve geniş zamanı kullanarak adres tarif eder
3Geniş zamanda tatil seyahat ve fiyatlar hakkında soru sorar ve cevaplar
4Meslekleri tanır sorular sorar ve cevaplar
5Günlük rutin işlerinden bahseder
6Geniş zamanda tipik bir gününü anlatır
7Çift zamirli fiil yapılarını bilir ve kullanır
8Yeme içmeyle ilgili fiilleri bilir ve kullanır.
9Yardımcı fiilleri “vouloir, pouvoir, devoir, savoir” bilir ve kullanır
10Yakın gelecek zamanı bilir ve kullanır
11Geçmiş zamanı (passé composé) bilir ve kullanır
12Geçmiş bir günün anlatır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11111
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11111
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Bahar1GAMZE BEŞTAŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
GKD 1012 YABANCI DİL 2 - FRANSIZCA 2 2 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. GAMZE BEŞTAŞ gkocbas@pau.edu.tr EGT A0022-20 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç İnsanları ve mekanları tarif edebilecek ve onların sahip olduğu eşyalarından bahsedebilecek, adres sorabilecek ve tarif edebilecek, Şimdiki zaman ve geniş zaman yapılarını kullanarak tatil, ulaşım, fiyatlar ve kıyafetler hakkında konuşabilecek, meslekleri tanıyacak, mesleklerle ilgili sorular sorabilecek ve cevaplayabilecek, günlük rutin işlerden bahsedebilecek; tipik bir gününden bahsedebilecek; tipik bir günü anlatabilecek; yeme ve içmeyle ilgili bilgileri bilecek, geçmişte bir gününden ve geçmiş aktivitelerinden bahsedebilecek.
İçerik Geçmiş zaman; gelecek zaman; kipler (can, could, may, must vb.); bu zamanlarda ve kiplerde konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerileri; sözel beceriler (lokanta ve restoranlarda soru sorma, yemek siparişi verme vb.); okuma becerileri (internet hava durumu raporları, yemek tarifi, afiş/poster metinleri vb.); yazma becerileri (kısa mesaj yazma, yazılı yol tarifi verebilme, e-posta/davetiye yazma vb.); dinleme becerileri (hava durumu raporu, yemek tarifi vb.).
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Fransızların yaşam alanları, barınma, Adres tarif etme, adres bilgisi sorma, Vurgulama zamirleri çoğul ( nous, vous, eux, elles) (Unité 3 - Leçon 9)
2 Rochelle şehrine turistik gezi, Adres sorma, Edatlar, Yön belirtme, Ulaşım araçları, Soru zarfı Où , Emlak ilanlarını anlama. (Leçon 9)
3 Bir bölgenin turistik gezisi, Emir kipi, Prendre fiili şimdiki zaman,Edatlar, Y zamiri, Yolunu sorma ve gösterme. (Leçon 10)
4 Seyahat, Haritada bir yer belirtme, C’est + lieu , c’est + article + nom, c’est + adjectif, Yer edatları. (Leçon 11)
5 Hafta sonu deniz tatili, yön sorma ve belirtme, bir arkadaşa kartpostal yazma. (Leçon 12)
6 Çalışma yaşamı, hafta sonu, Spor, Saati sorma ve söyleme, Tarih belirtme, Soru zarfı Quand, Quelle heure est-il ?, Partir fiili şimdiki zaman. (Unité 4 - Leçon 13)
7 Meslekler, Birinin mesleğini sorma, Faire fiiili şimdiki zaman, Est-ce que, qu’est-ce que, quand est-ce que, où est-ce que soru şekilleri. (Leçon 14)
8 Güncel bir konu hakkında bilgi edinme, Lire ve écrire fiilleri şimdiki zaman, (Leçon 15)
9 Devamlı yapılan aktiviteler, Çift zamirli fiiller, şimdiki zaman (se lever, se laver ...etc.) Hangi sporu yaptığımızı veya tercih ettiğimizi söyleme. (Leçon 15)
10 Devamlı yapılan aktiviteler hakkında bilgi edinme, Günlük zaman kullanımı (Leçon 16)
11 Yiyecek, içecek ve giysi alış verişleri, İhtiyacını sorma ve söyleme, Kısım –parça ve kaynaştırma tanım edatları (au, à l’, à la, aux / du, de l’ de la, des). (Leçon 17)
12 Boire, manger, acheter fiilleri şimdiki zaman, yiyecek alışkanlıklarını söyleme, Azlık çokluk ifadeleri. (Leçon 17)
13 Geçmiş olayları anlatma, Fikir beyan etme, Kompliman yapma. Yardımcı fiil Avoir ile Geçmiş Zaman, Fiilimsi (Participe passé)’ nin oluşumu, (Leçon 18)
14 Geçmiş zaman, Süreyi sorgulama, Beau –Bel – Belle sıfatı, Alışkanlıklar hakkında bilgi edinme, Bayram hatıraları (Leçon 19-20)
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları