Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
GKD 5004BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ2 + 04. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bilimin tarihsel süreç içindeki gelişimini ve bilim felsefesine ilişkin temel değer, kavram ve tartışmaları metodolojik ve epistemolojik çoğulculuk temelinde öğrencilere tanıtarak, öğrencilerde çalıştıkları bilim dalının temellerine dair bir kavrayış geliştirmek.
Ders İçeriği Bilim, felsefe, bilimsel yöntem; Antik Yunan, Ortaçağ Avrupası, Skolastik felsefe ve bilim; İslam kültür coğrafyasında bilim ve felsefe; Mezopotamya’da bilim; Rönesans Avrupası’nda bilim ve felsefe; aydınlanma çağında bilim ve felsefe; bilimlerin sınıflandırılması; bilim, bilimcilik (bilimizm), ideoloji, etik ve din ilişkileri; bilim ve paradigmalar; Viyana ve Frankfurt düşünce okulları; yirminci ve yirmi birinci yüzyıllarda bilim eleştirileri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bilim ve felsefeye ilişkin temel kavramları ilişkilendirir
2Eski uygarlıklarda bilimin gelişimini açıklar
3Bilimin batı toplumlarındaki gelişimini çözümler
4Bilimin İslam kültür coğrafyasındaki gelişimini çözümler
5Bilimleri sınıflandırır
6Bilim, bilimcilik, ideoloji, etik ve din kavramlarını tartışır
7Bilimin gelişimindeki farklı paradigmaları ayırt eder.
8Viyana ve Frankfurt düşünce okullarının görüşlerini takdir eder
9Yirminci ve yirmibirinci yüzyıllarda bilimin gelişimini değerlendirir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 005                      
ÖK 006                      
ÖK 007                      
ÖK 008                      
ÖK 009                      
Ara Toplam                      
Katkı0000000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11111
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11111
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz2FATMA AĞBUĞA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
GKD 5004 BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ 2 + 0 2 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğretmen FATMA AĞBUĞA fagbuga@pau.edu.tr SBF A0017 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bilimin tarihsel süreç içindeki gelişimini ve bilim felsefesine ilişkin temel değer, kavram ve tartışmaları metodolojik ve epistemolojik çoğulculuk temelinde öğrencilere tanıtarak, öğrencilerde çalıştıkları bilim dalının temellerine dair bir kavrayış geliştirmek.
İçerik Bilim, felsefe, bilimsel yöntem; Antik Yunan, Ortaçağ Avrupası, Skolastik felsefe ve bilim; İslam kültür coğrafyasında bilim ve felsefe; Mezopotamya’da bilim; Rönesans Avrupası’nda bilim ve felsefe; aydınlanma çağında bilim ve felsefe; bilimlerin sınıflandırılması; bilim, bilimcilik (bilimizm), ideoloji, etik ve din ilişkileri; bilim ve paradigmalar; Viyana ve Frankfurt düşünce okulları; yirminci ve yirmi birinci yüzyıllarda bilim eleştirileri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Bilim, felsefe, bilimsel yöntem;
2 Antik Yunan, Ortaçağ Avrupası, Skolastik felsefe ve bilim;
3 Antik Yunan, Ortaçağ Avrupası, Skolastik felsefe ve bilim;
4 İslam kültür coğrafyasında bilim ve felsefe;
5 İslam kültür coğrafyasında bilim ve felsefe;
6 Mezopotamya’da bilim;
7 Rönesans Avrupası’nda bilim ve felsefe;
8 Aydınlanma çağında bilim ve felsefe;
9 Ara sınav
10 Bilimlerin sınıflandırılması;
11 Bilim, bilimcilik (bilimizm), ideoloji, etik ve din ilişkileri;
12 Bilim ve paradigmalar;
13 Viyana ve Frankfurt düşünce okulları;
14 Yirminci ve yirmi birinci yüzyıllarda bilim eleştirileri.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları