Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBE 5003BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİM MODELLERİ2 + 05. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Beden Eğitimi ve Spor öğretiminde kullanılan öğretim modelleri bilgisi
Ders İçeriği Beden eğitimi öğretiminde kullanılan öğretim modellerinin özellikleri ve dayandığı felsefeler (spor eğitim modeli, taktiksel oyun yaklaşımı, bireysel ve sosyal sorumluluk modeli, işbirlikli öğrenme modeli vb.), öğretim modelleri arasındaki farklar, modellerin seçimi ve uygulanmasına ilişkin özellikler, modellerin öğretim programındaki yeri, ülkemizde beden eğitimi öğretiminde öğretim modellerinin kullanılmasına ilişkin örneklerin paylaşılması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Beden eğitimi ve spor alanında kullanılan öğretim modellerini bilir.
2Beden eğitiminde kullanılan öğretim modellerini açıklar.
3Beden eğitiminde kullanılan öğretim modelleri arasındaki benzer ve farklı yönleri açıklar.
4Beden eğitiminde kullanılan öğretim modellerini kullanarak plan hazırlar.
5Beden eğitiminde kullanılan öğretim modellerinin uygulanması hakkında fikir sahibi olur.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 001                      
ÖK 002                      
ÖK 003                      
ÖK 004                      
ÖK 005                      
Ara Toplam                      
Katkı0000000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12336
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1SERAP SARIKAYA
Detay 2022-2023 Bahar1AYŞE GÖKÇE ERTURAN
Detay 2021-2022 Bahar1AYŞE GÖKÇE ERTURAN
Detay 2020-2021 Bahar1AYŞE GÖKÇE ERTURAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBE 5003 BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİM MODELLERİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Arş. Gör. SERAP SARIKAYA serapsarikaya@pau.edu.tr SBTMER A0149 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Beden Eğitimi ve Spor öğretiminde kullanılan öğretim modelleri bilgisi
İçerik Beden eğitimi öğretiminde kullanılan öğretim modellerinin özellikleri ve dayandığı felsefeler (spor eğitim modeli, taktiksel oyun yaklaşımı, bireysel ve sosyal sorumluluk modeli, işbirlikli öğrenme modeli vb.), öğretim modelleri arasındaki farklar, modellerin seçimi ve uygulanmasına ilişkin özellikler, modellerin öğretim programındaki yeri, ülkemizde beden eğitimi öğretiminde öğretim modellerinin kullanılmasına ilişkin örneklerin paylaşılması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Temel Kavramlar (Beden Eğitimi Öğretim Programı)
2 Nitelikli Beden Eğitimi Dersi Programının Bileşenleri Beden Eğitiminde Öğretim Modelleri
3 Spor Eğitim Modeli
4 Spor Eğitim Modeli
5 Taktiksel Oyun Modeli
6 Taktiksel Oyun Modeli
7 Resmi Tatil
8 Ara Sınav
9 Akran Öğretim Modeli
10 Akran Öğretim Modeli
11 Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Modeli
12 Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Modeli
13 Model Tabanlı Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme
14 Genel Tekrar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Ödev10Ödev
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları