Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 5010EĞİTİM TARİHİ2 + 04. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı İnsanoğlunun varoluşu ile birlikte başlayan dönemler boyunca dünyadaki eğitime bakış açılarını farkettirmek. Eğitim sistemlerinin farklılaşmasında ve gelişmesinde etkisi olan değişkenleri analiz edebilmek. Eğitimde yaşanan temel değişim ve dönüşümlerin günümüze ve geleceğe yansımasına ilişkin çıkarımda bulunmak.
Ders İçeriği Antik dönemde (Eski Mısır, Mezopotamya, Anadolu, Hint, Çin, Antik Yunan ve Roma uygarlıklarında) eğitim; Orta Çağ ve Yeni Çağda Doğu, Batı ve İslam toplumlarında eğitim; Rönesans, Reform, Aydınlanma Hareketleri ve eğitim; Endüstri Çağı ve Modern Dönemde eğitim; İslam kültür ve medeniyetinin Batı medeniyeti ile ilişkileri; millî/ulus devletlerin doğması ve millî eğitim sistemlerinin gelişmesi; post-modern toplum tartışmaları ve eğitim; Antik dönemden bugüne dünyada eğitimde yaşanan temel değişimler ve dönüşümler.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Eğitim tarihinin dönemlere göre temel özelliklerini açıklar.
2Batı ve doğu toplumlarında eğitime bakış açısını karşılaştırır.
3Eğitim Sistemlerinde yaşanan sorunları tarihsel süreç içerisinde analiz eder.
4Eğitim Sistemlerinde yaşanan gelişmeleri tarihsel süreç içerisinde analiz eder.
5Geçmişteki görüşlerle günümüz uygulamaları arasında bağlantı kurar.
6Geçmişten ders çıkararak geleceğe dönük planlama yapabilir.
7Eğitim tarihini bilmenin öneminin farkında olur.
8Eğitim tarihi dersindeki etkinliklerine katılmaktan zevk alır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 003                      
ÖK 004                      
ÖK 005                      
ÖK 006                      
ÖK 007                      
ÖK 008                      
Ara Toplam                      
Katkı0000000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11717
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11717
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1OSMAN GÖDE


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 5010 EĞİTİM TARİHİ 2 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi OSMAN GÖDE ogode@pau.edu.tr SBF B0203 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç İnsanoğlunun varoluşu ile birlikte başlayan dönemler boyunca dünyadaki eğitime bakış açılarını farkettirmek. Eğitim sistemlerinin farklılaşmasında ve gelişmesinde etkisi olan değişkenleri analiz edebilmek. Eğitimde yaşanan temel değişim ve dönüşümlerin günümüze ve geleceğe yansımasına ilişkin çıkarımda bulunmak.
İçerik Antik dönemde (Eski Mısır, Mezopotamya, Anadolu, Hint, Çin, Antik Yunan ve Roma uygarlıklarında) eğitim; Orta Çağ ve Yeni Çağda Doğu, Batı ve İslam toplumlarında eğitim; Rönesans, Reform, Aydınlanma Hareketleri ve eğitim; Endüstri Çağı ve Modern Dönemde eğitim; İslam kültür ve medeniyetinin Batı medeniyeti ile ilişkileri; millî/ulus devletlerin doğması ve millî eğitim sistemlerinin gelişmesi; post-modern toplum tartışmaları ve eğitim; Antik dönemden bugüne dünyada eğitimde yaşanan temel değişimler ve dönüşümler.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 eğitimin başlangıcı ve gerekliliği
2 türklerde ilk eğitim faaliyetleri
3 eğitimin insanlığın gelişimine katkısı
4 tarihsel gelişim sürecinde eğitimin katkısı
5 selçuklu ve osmanlıda eğitim
6 osmanlı eğitim sistemi
7 eğitimde türk büyükleri ve katkıları
8 devlet-eğitim ilişkisi
9 vize
10 cumhuriyet dönemi eğitim
11 Atatürk'ün eğitim anlayışı cumhuriyet dönemi yenileşme hareketleri
12 kademelerine göre eğitimdeki gelişmeler
13 spor eğitiminin tarihsel gelişimi
14 spor eğitiminin tarihsel gelişimi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları