Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBE 1005HAREKET EĞİTİMİ2 + 21. Yarıyıl3

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Temel hareket becerileri, hareket kavram ve ilkelerini uygulayarak öğrenme ve öğretme.
Ders İçeriği Hareket kavramını ve ilkelerini uygulayabilme. Temel hareket becerilerini öğretebilme. Çocuğun fiziksel çevresi içinde kendinin ve bedenini kullanma kapasitesinin farkına varmasını sağlamak, yeterli hareket tepkileri kazandırmak.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Hareket eğitiminin önemini kavrar ve bilir.
2Öğrenciler, hareketin insan gelişimi ve sağlığına olan olumlu etkilerini bilir.
3Hareket ile fiziksel gelişimin yanında toplumsal gelişim de sağlanır.
4Öğrenciler liderlik ve işbirliği yapmayı öğrenir.
5Hareket, öğrencilerin kendine olan güvenlerini arttırır.
6Amaca yönelik hareketleri bulur ve uygular.
7Öğrenciler öz-değerlendirme, akran değerlendirme ve grup değerlendirme farkını bilir.
8Hareket eğitiminde çeşitlendirmeyi bilir ve uygulatır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 001                      
ÖK 002                      
ÖK 003                      
ÖK 004                      
ÖK 005                      
ÖK 006                      
ÖK 007                      
ÖK 008                      
Ara Toplam                      
Katkı0000000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11010
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






78

3
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1ŞERİFE TOPALOĞLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBE 1005 HAREKET EĞİTİMİ 2 + 2 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. ŞERİFE TOPALOĞLU serifet@pau.edu.tr SBF C0022 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Temel hareket becerileri, hareket kavram ve ilkelerini uygulayarak öğrenme ve öğretme.
İçerik Hareket kavramını ve ilkelerini uygulayabilme. Temel hareket becerilerini öğretebilme. Çocuğun fiziksel çevresi içinde kendinin ve bedenini kullanma kapasitesinin farkına varmasını sağlamak, yeterli hareket tepkileri kazandırmak.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders içeriği ve değerlendirme hakkında bilgilendirme
2 Temel hareket becerilerini (yürüme, koşma, sıçrama, adım at-sek, hoplama, galop, kayma adımı, atlamalı koşu) uygulayabilme ve uygulatabilme.
3 Temel hareket becerilerini (yürüme, koşma, sıçrama, adım at-sek, hoplama, galop, kayma adımı atlamalı koşu) uygulayabilme ve uygulatabilme.
4 Yer değiştirme, dengeleme(eğilme, esnetme, bükülme, çekme, döndürme, sallama,çevirme,konma/durma,itme,denge) ve nesne kontrolü gerektiren hareketler.
5 Yer değiştirme, dengeleme ve nesne kontrolü gerektiren hareketler.
6 Nesne kontrolü gerektiren(atma/fırlatma, yakalama, yuvarlama, topa ayakla vurma, durdurma) ve birleştirilmiş hareketleri öğrenme ve öğretebilme. Bireyin nesnelerle ilişki kurmasını sağlama.
7 Nesne kontrolü gerektiren(atma/fırlatma, yakalama, yuvarlama, topa ayakla vurma, durdurma) ve birleştirilmiş hareketleri öğrenme ve öğretebilme. Bireyin nesnelerle ilişki kurmasını sağlama.
8 Ara sınav
9 Hareket kavram ve ilkelerini uygulayarak öğrenme, vücut ve alan farkındalığını kavratabilme.
10 Vücut farkındalığı, alan farkındalığı, efor ve hareket ilişkileri.
11 Hareket kavram ve ilkelerini uygulayarak öğretme.
12 Salon sporlarına yönelik hareket eğitimi alıştırmaları
13 Salon sporlarına yönelik hareket eğitimi alıştırmaları
14 Dersin değerlendirilmesi.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
• T.C.Milli Eğitim Bakanlığı (2016), Çocuk Gelişimi ve Eğitim, Oyun ve Hareket Etkinlikleri, Ankara. • T.C.Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü (2012), Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programı, Ankara. • Fiziksel Etkinlik KartlarıTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları