Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBE 5005EGZERSİZ PSİKOLOJİSİ2 + 03. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Egzersiz ve spor psikolojisinin ortaya çıkışı, farklı alanların birleşerek spor bilimlerini oluşturmasının tarihsel gelişimi, günümüz spor psikolojisi ve işlevleri, çocuklarda spor psikolojisi ve psikolojik açıdan yaş sınıflandırılması konularını ele almak. Antrenör ve sporcu ilişkisi, spor psikolojisinde kullanılabilecek tanı yöntemlerini bilmek ve bunları gerçek ortamlarda uygulamak.
Ders İçeriği Tanımı, temel kavramları, amacı, gelişimi ve günümüzdeki çalışma alanları, egzersize katılımı etkileyen bilişsel, duyuşsal ve kişilik faktörleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Psikoloji biliminde yer alan kavramları tanımlar.
2Spor psikolojisinin işlevlerini tanımlar.
3Spor psikolojisinin esasları ve uygulama ilkelerini saptar
4Antrenörün ve beden eğitimi öğretmeninin sporcu psikolojisinde yeri ve önemini kavrar
5Sporda performans arttırılmasına yönelik yöntemleri bilir.
6Yaşamda ve sporda dengenin önemini değerlendirir.
7Spor psikolojisinin sporcu üzerinde olan etkisini çok yönlü değerlendirir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 001                      
ÖK 002                      
ÖK 003                      
ÖK 004                      
ÖK 005                      
ÖK 006                      
ÖK 007                      
Ara Toplam                      
Katkı0000000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12336
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2022-2023 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2021-2022 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2020-2021 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA
Detay 2019-2020 Bahar1BÜLENT AĞBUĞA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBE 5005 EGZERSİZ PSİKOLOJİSİ 2 + 0 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. BÜLENT AĞBUĞA bakboga@pau.edu.tr SBF A0015 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Egzersiz ve spor psikolojisinin ortaya çıkışı, farklı alanların birleşerek spor bilimlerini oluşturmasının tarihsel gelişimi, günümüz spor psikolojisi ve işlevleri, çocuklarda spor psikolojisi ve psikolojik açıdan yaş sınıflandırılması konularını ele almak. Antrenör ve sporcu ilişkisi, spor psikolojisinde kullanılabilecek tanı yöntemlerini bilmek ve bunları gerçek ortamlarda uygulamak.
İçerik Tanımı, temel kavramları, amacı, gelişimi ve günümüzdeki çalışma alanları, egzersize katılımı etkileyen bilişsel, duyuşsal ve kişilik faktörleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin genel tanımı, yarıyıllık konu dağılımının açıklanması, dersle ilgili genel açıklamalar.
2 Psikoloji ile ilgili genel kavramlar. Spor psikolojisinin işlevleri. Spor Psikolojisinin etik standartları.
3 Zihinsel ve duygusal psikolojik etkinlikler. Sportif performansın boyutları.
4 Güdülenme (motivasyon) ve Güdülenme sınıflandırılması. Motivasyon teorileri. Sporcuyu motive etme stratejileri.
5 Güdülenme (motivasyon) ve Güdülenme sınıflandırılması. Motivasyon teorileri. Sporcuyu motive etme stratejileri.
6 Başarıyı olumsuz etkileyen bazı faktörler.
7 Dikkat ve konsantrasyon. Dikkat kuramları
8 Antrenman ve türleri. Sporcular için zihinsel antrenmanlar.
9 Ara sınav
10 Kaygı ve sportif performans arasındaki ilişki. Korku ve sportif performans.
11 Uyarılmışlık ve performans ilişkisi. Stres ve performans ilişkisi. Stresle başa çıkma yöntemleri.
12 Gevşeme teknikleri: Otojen antrenman, ilerleyici gevşeme, solunum egzersizleri ve sistematik duyarsızlaştırma.
13 İletişim ve iletişim teknikleri
14 Kişilik, liderlik ve sportif başarı.
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları