Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 5002EĞİTİMDE DRAMA2 + 06. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersim amacı; drama ile ilgili temel kavramları, tarihçesini, aşamalarını, yöntem ve teknikleri kavramak, toplumsal olaylar ve drama ilişkisini kurmak, dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısını fark etmek, alana özgü drama ders planı hazırlamak ve uygulamaktır.
Ders İçeriği Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramları (drama, yaratıcılık, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu, kukla, pandomim vb.); yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları ve öğeleri; rol oynama ve doğaçlama; yaratıcı dramanın tarihçesi; toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi; eğitimde dramanın uygulama basamakları; eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar; yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması; dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Drama ile ilgili temel kavramları açıklar.
2Drama çalışmalarında etkili iletişim kurmanın önemini kavrar.
3Dramanın aşamalarını açıklar.
4Bir doğaçlamada yer alan ögeler arasındaki ilişkileri inceler.
5Dramada kullanılan yöntem ve teknikleri uygular.
6Alanına özgü hazırladığı bir drama planını uygular.
7Çalışmalarında etik davranışlar sergiler.
8Toplumsal olaylar ve drama ilişkisini kurar.
9Dramanın bireysel ve sosyal gelişimine katkısını değerlendirir.
10Drama çalışmalarında sorumluluk almaya gönüllü olur.
11Atölye yaşantısına ilişkin görüşlerinin eleştirilmesine açık olur.
12Atölye çalışmalarında doğaçlamalara katılmaktan zevk alır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11717
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11717
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar5TUNAY ONURSAL
Detay 2022-2023 Bahar3TUNAY ONURSAL
Detay 2021-2022 Bahar2TUNAY ONURSAL
Detay 2020-2021 Bahar2TUNAY ONURSAL
Detay 2019-2020 Bahar2TUNAY ONURSAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 5002 EĞİTİMDE DRAMA 2 + 0 5 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Öğr. Gör. TUNAY ONURSAL tonursal@pau.edu.tr SBF B0022 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersim amacı; drama ile ilgili temel kavramları, tarihçesini, aşamalarını, yöntem ve teknikleri kavramak, toplumsal olaylar ve drama ilişkisini kurmak, dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısını fark etmek, alana özgü drama ders planı hazırlamak ve uygulamaktır.
İçerik Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramları (drama, yaratıcılık, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu, kukla, pandomim vb.); yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları ve öğeleri; rol oynama ve doğaçlama; yaratıcı dramanın tarihçesi; toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi; eğitimde dramanın uygulama basamakları; eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar; yaratıcı drama ders planının hazırlanması ve uygulanması; dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Drama nedir?
2 Eğitimde dramanın önemi
3 yaratıcı dramanın bir yöntem olarak kullanılması
4 yaratıcı drama yönteminin aşamaları
5 ısınma aşamasındaki oyunlar
6 asıl çalışmada kullanılan teknikler
7 değerlendirme amaçlı yapılan uygulamalar
8 türkiyedeki yaratıcı drama uygulayıcıları
9 alanyazındaki yaratıcı drama uygulayıcıları
10 fen dersindeki yaratıcı drama uygulayıcıları
11 yaratıcı drama ders planı nasıl hazırlanır
12 yaratıcı drama ders planının hazırlanması
13 yaratıcı drama dersi uygulamalarının sunumu
14 final
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Üstündağ, T. (2004). yaratıcı Drama Öğretmenimin günlüğü. Pegem Yayıncılık.Türkçe
Adigüzel, Ö. (2002). Yaratıcı Drama. Naturel Yayınları.Türkçe
Üstündağ, T. (2004). yaratıcı Drama Öğretmenimin günlüğü. Pegem Yayıncılık.Türkçe
Adigüzel, Ö. (2002). Yaratıcı Drama. Naturel Yayınları.Türkçe
Üstündağ, T. (2004). yaratıcı Drama Öğretmenimin günlüğü. Pegem Yayıncılık.Türkçe
Adigüzel, Ö. (2002). Yaratıcı Drama. Naturel Yayınları.Türkçe
Üstündağ, T. (2004). yaratıcı Drama Öğretmenimin günlüğü. Pegem Yayıncılık.Türkçe
Adigüzel, Ö. (2002). Yaratıcı Drama. Naturel Yayınları.Türkçe
Üstündağ, T. (2004). yaratıcı Drama Öğretmenimin günlüğü. Pegem Yayıncılık.Türkçe
Adigüzel, Ö. (2002). Yaratıcı Drama. Naturel Yayınları.Türkçe
Üstündağ, T. (2004). yaratıcı Drama Öğretmenimin günlüğü. Pegem Yayıncılık.Türkçe
Adigüzel, Ö. (2002). Yaratıcı Drama. Naturel Yayınları.Türkçe
Üstündağ, T. (2004). yaratıcı Drama Öğretmenimin günlüğü. Pegem Yayıncılık.Türkçe
Adigüzel, Ö. (2002). Yaratıcı Drama. Naturel Yayınları.Türkçe
Üstündağ, T. (2004). yaratıcı Drama Öğretmenimin günlüğü. Pegem Yayıncılık.Türkçe
Adigüzel, Ö. (2002). Yaratıcı Drama. Naturel Yayınları.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları