Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OMB 5015DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU2 + 04. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders boyunca öğrenciler DEHB in tanımını, türlerini, temel belirtilerini, nedenlerini, çocuğun gelişim alanları üzerindeki etkilerini, DEHB olan çocuklara nasıl yaklaşılacağını, eğitimlerini ve okul-aile işbirliğini nasıl gerçekleştireceklerini öğrenmektedirler.
Ders İçeriği Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri; DEHB’nin temel belirtileri (dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik ve dürtüsellik); DEHB’nin çocuk üzerinde sosyal, duygusal ve okul başarısı yönünden etkileri; DEHB’nin nedenleri; DEHB oluşumunda risk faktörleri; DEHB tipleri; DEHB olan çocuklara yaklaşım biçimleri; DEHB olan öğrencilerin yönlendirilmesi; DEHB olan çocukların eğitimi; okul-aile işbirliğinin sağlanması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1DEHB nu tanımlar
2DEHB in belirtilerini sıralar
3DEHB olan çocukların özelliklerini sıralar
4DEHB in çocukların gelişim alanları üzerindeki etkilerini açıklar
5DEHB in nedenlerini ve risk faktörlerini açıklar
6DEHB li çocukların uyum süreçleri ve eğitimi konusunda uygulamalar yapar.
77. Okul ve aile işbirliği için rehberlik yapar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14342
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11717
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11717
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz2ŞEHMUS ASLAN
Detay 2022-2023 Güz2ŞEHMUS ASLAN
Detay 2021-2022 Güz2ŞEHMUS ASLAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OMB 5015 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU 2 + 0 2 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ŞEHMUS ASLAN sehmusa@pau.edu.tr SBF B0017 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Bu ders boyunca öğrenciler DEHB in tanımını, türlerini, temel belirtilerini, nedenlerini, çocuğun gelişim alanları üzerindeki etkilerini, DEHB olan çocuklara nasıl yaklaşılacağını, eğitimlerini ve okul-aile işbirliğini nasıl gerçekleştireceklerini öğrenmektedirler.
İçerik Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri; DEHB’nin temel belirtileri (dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik ve dürtüsellik); DEHB’nin çocuk üzerinde sosyal, duygusal ve okul başarısı yönünden etkileri; DEHB’nin nedenleri; DEHB oluşumunda risk faktörleri; DEHB tipleri; DEHB olan çocuklara yaklaşım biçimleri; DEHB olan öğrencilerin yönlendirilmesi; DEHB olan çocukların eğitimi; okul-aile işbirliğinin sağlanması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Giriş-Ders tanıtımı
2 Davranış bozuklukları sınıflandırması-Nörogelişimsel Bozukluklar kapsamında DEHB ölçütler-belirtiler ve nedensel açıklamalar
3 Davranış bozuklukları sınıflandırması-Nörogelişimsel Bozukluklar kapsamında DEHB ölçütler-belirtiler ve nedensel açıklamalar
4 Gelişimsel süreçler ve DEHB
5 DEHB ve aileye ilişkin değerlendirmeler
6 DEHB tanıma-tanılamada kullanılan ölçme araçları ve teknikler
7 DEHB ve tıbbi tedaviler ve psikososyal müdahaleler
8 Ara Sınav
9 DEHB ve psikososyal müdahaleler ve eğitim süreçleri (okulöncesi dönem)
10 DEHB ve psikososyal müdahaleler ve eğitim süreçleri (ilk-orta-lise)
11 DEHB ve aile eğitimi ve yaşam boyu süreçler
12 DEHB ve eğitim ortamları(sınıf yönetimi-iletişim) ve eğitim programları
13 DEHB ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı ve Grup Eğitim Programı Hazırlama-Uygulama-Değerlendirme
14 Dönem Sonu Sınavı ve değerlendirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Ercan, E.S., & Aydın, C. (2014). Anne babalar ve eğitimciler için dikkat eksikliği ve hiperaktivite. Istanbul: Pupa Yayınları Ercan, E.S. (2018). Türkçe
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite. Ankara: Doğan Kitap Crosby, G., & Lippert, T.K. (2017). Türkçe
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (Attention Deficit Disorder and Hyperactivity) (Çev. G.Hazman) İstanbul: Sola Unitas Türkçe
Mukaddes, N.M. (2015). Yaşam boyu dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve eşlik eden durumlar. Ankara: Nobel. Türkçe
Semerci, B. (2014). Bebeklikten erişkinliğe dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu. Ankara: Alfa. Türkçe
Sürücü, Ö. (2016) Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu. Anne baba el kitabı. İstanbul: Bilgi.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları