Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBE 4006UYARLANMIŞ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR1 + 28. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Engelliler için beden eğitimi ve sporun anlam ve önemi, engel türleri ve sınıflandırılmaları, engellilerde beden eğitimi ve spor, beden eğitimi ve sporun engelliler üzerindeki etkileri, engelliler için beden eğitimi ve sporla ilgili hukuki düzenlemeler.
Ders İçeriği Özel gereksinimli öğrencilere yönelik beden eğitimi ve spor uygulamaları için temel kuramsal altyapı paylaşımı, özel eğitimin beden eğitimi ve spordaki uygulama prensipleri konusunda tecrübe edinilmesi ve bu bağlamda kaynaştırma/bütünleştirme ilkeleri, en az kısıtlayıcı ortam, sık/az rastlanan yetersizlikler, etkinlik ve ders planlaması, bireyselleştirilmiş eğitim programlaması, uyarlamalar, davranış yönetimi, akran ve aile desteği, yasal çerçeve.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Engellilerde Sporun Tarihçesi ve temel kavramlarını bilir
2Paralimpik Oyunların genel kuralları, paralimpik sporlarını bilir
3Engelli Tanımlamaları ve sınıflandırılmalarını yapabilir
4Engellilerde uyarlanmış egzersiz eğitiminin etkileri ve fiziksel uygunluk programlarını bilir
5Engelliler için uyarlanmış aktiviteler, değişik engel gruplarında uygun spor aktivitelerini inceleyebilir ve uygulayabilir
6Özel olimpiyat konularını araştırabilir ve uygulayabilir
7Engellilerle ilişkili fiziksel uygunluğun ölçülmesi ve değerlendirilmesi için gereken araçları bulur ve uygular
8Uyarlanmış beden eğitimi ve sporun engelliler üzerindeki etkileri bilir
9Engelliler için uyarlanmış beden eğitimi ve sporla ilgili hukuki düzenlemeleri bilir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 001                      
ÖK 002                      
ÖK 003                      
ÖK 004                      
ÖK 005                      
ÖK 006                      
ÖK 007                      
ÖK 008                      
ÖK 009                      
Ara Toplam                      
Katkı0000000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)12224
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11313
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11313
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)11212
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Bahar1ŞEHMUS ASLAN
Detay 2022-2023 Bahar1ŞEHMUS ASLAN
Detay 2021-2022 Bahar1ŞEHMUS ASLAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBE 4006 UYARLANMIŞ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR 1 + 2 1 Türkçe 2023-2024 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ŞEHMUS ASLAN sehmusa@pau.edu.tr SBF A0015 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Engelliler için beden eğitimi ve sporun anlam ve önemi, engel türleri ve sınıflandırılmaları, engellilerde beden eğitimi ve spor, beden eğitimi ve sporun engelliler üzerindeki etkileri, engelliler için beden eğitimi ve sporla ilgili hukuki düzenlemeler.
İçerik Özel gereksinimli öğrencilere yönelik beden eğitimi ve spor uygulamaları için temel kuramsal altyapı paylaşımı, özel eğitimin beden eğitimi ve spordaki uygulama prensipleri konusunda tecrübe edinilmesi ve bu bağlamda kaynaştırma/bütünleştirme ilkeleri, en az kısıtlayıcı ortam, sık/az rastlanan yetersizlikler, etkinlik ve ders planlaması, bireyselleştirilmiş eğitim programlaması, uyarlamalar, davranış yönetimi, akran ve aile desteği, yasal çerçeve.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanımlar, engel nedenleri, engellilerin sınıflandırılması, dünyada ve Türkiye’de sayısal durumları
2 Engellilikten korunma ve alınacak önlemler
3 Zihinsel engelliler, özellikleri, eğitiminde dikkat edilecek noktalar
4 İşitme engelliler, özellikleri, eğitiminde dikkat edilecek noktalar
5 Görme engelliler, özellikleri, eğitiminde dikkat edilecek noktalar
6 Duygusal bozukluğu ve öğrenme güçlüğü olanlar, özellikleri, eğitiminde dikkat edilecek noktalar
7 Fiziksel engelliler, özellikleri, eğitiminde dikkat edilecek noktalar
8 Engelli bireylerin eğitiminde sporun yeri ve önemi
9 Vize
10 Engelli bireylerde beden eğitiminde kullanılan öğretim yöntemleri
11 Zihinsel engellilerde değerlendirme yöntemleri
12 Görme engellilerde değerlendirme yöntemleri
13 Engelli bireylerde aerobik testler, kas kuvveti ve dayanıklılığı değerlendiren testler
14 Engelli bireylerde sportif yarışma ve organizasyonlar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav30Ara Sınav
Arazi/Klinik/Laborotuvar Uygulaması10Arazi/Klinik/Laborotuvar Uygulaması
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları