Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBE 1001BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ2 + 01. Yarıyıl2

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Spor bilimlerinin ortaya çıkışı, farklı alanların birleşerek spor bilimlerini oluşturmasının tarihsel gelişimi, sporun felsefik temelleri, sporda bilimsel alanlar (örneğin, spor psikolojisini temelleri, antrenman bilimi, rekreasyon ve sporcu beslenmesi gibi) ilişkilendirilmiş beden eğitimi ve spor uygulamaları, spor bilimlerinin geleceği gibi konuları ele almak
Ders İçeriği Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar, eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun yeri, işlevi, amaçları, felsefesi, diğer bilimlerle ilişkisi, beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceği, Türk Eğitim ve Spor kurumları içindeki yeri ve işlevi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Spor bilimleri ile ilgili genel tanımları kavrar.
2Spor bilimlerinin bilimselleşme sürecini kavrar.
3Beden eğitimi ve sporun tarihsel gelişimini açıklar.
4Beden eğitimi ve spor felsefesini inceler.
5Sporun diğer bilimsel alanlar (anatomi, fizyoloji, kinesioloji, pedagoji, sosyoloji gibi) ile olan ilişkilerini kavrar.
6İlişkilendirilmiş beden eğitimi uygulamaları ile ilgili görüşlerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
7Spor bilimlerinin geleceği ile ilgili yorumlar yapar.
8Spor ve spor eğitimi alanında yapılan değişim girişimlerini değerlendirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22
ÖK 001                      
ÖK 002                      
ÖK 003                      
ÖK 004                      
ÖK 005                      
ÖK 006                      
ÖK 007                      
ÖK 008                      
Ara Toplam                      
Katkı0000000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)199
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)199
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)166
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






52

2
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1BÜLENT AĞBUĞA


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBE 1001 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ 2 + 0 1 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. BÜLENT AĞBUĞA bakboga@pau.edu.tr SBF A0015 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Spor bilimlerinin ortaya çıkışı, farklı alanların birleşerek spor bilimlerini oluşturmasının tarihsel gelişimi, sporun felsefik temelleri, sporda bilimsel alanlar (örneğin, spor psikolojisini temelleri, antrenman bilimi, rekreasyon ve sporcu beslenmesi gibi) ilişkilendirilmiş beden eğitimi ve spor uygulamaları, spor bilimlerinin geleceği gibi konuları ele almak
İçerik Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar, eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun yeri, işlevi, amaçları, felsefesi, diğer bilimlerle ilişkisi, beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceği, Türk Eğitim ve Spor kurumları içindeki yeri ve işlevi.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin genel tanımı, yarıyıllık konu dağılımının açıklanması, dersle ilgili genel açıklamalar.
2 Spor Nedir? Spor Bilimi nedir? Spor sözcüğünün tanımı anlamı ve bilimselleşme süreci
3 Beden eğitimi ve sporun tarihsel gelişimi. Antik çağ olimpiyatlar.
4 Türkiye’de spor ve gelişimi
5 Beden eğitimi ve spor felsefesi. Felsefe nedir ve spor ile ilişkisinin incelenmesi. Klasik felsefeler ve spor ilişkisi.
6 Spor ve diğer bilimsel alanlar (anatomi, fizyoloji, kinesioloji, pedagoji, sosyoloji gibi) ile olan ilişkileri. Spor psikolojisine giriş. Spor motivasyonu, başarı hedefleri modeli, hedef belirleme ve konsantrasyon
7 Spor psikolojisi devam.
8 Beden eğitimi ve sporda kavram sorunu.
9 Ara sınavı
10 İlişkilendirilmiş beden eğitimi uygulamaları.
11 Motor öğretim yaklaşımları (A’dan J’ye)
12 Spor ve antrenman bilimi
13 Sporcu beslenmesi
14 Spor ve rekreasyon
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Ara Sınav40Ara Sınav
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları