Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PFP 5004ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ3 + 05. Yarıyıl4

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Özel öğretim yöntemleri dersinin genel amacı, öğretimle ilgili genel ilke ve yöntemlerden hareketle belirli bir alana özgü temel kavram, strateji, yöntem, araç-gereç, materyal ve teknikleri tanıtmak suretiyle programda yer alan etkinliklerde bunların kullanımını sağlayacak gerekli bilgi, beceri ve değerleri kazandırmak olup bu çerçevede başlıca konular: Alana özgü eğitim programının, eğitim ortamlarının ve öğretim materyallerinin incelenmesi ve değerlendirme süreci; özel öğretim yöntemlerinde: proje yaklaşımı, çoklu zeka kuramı, etkili öğrenme, problem çözmeye dayalı öğrenme, işbirliğine dayalı öğrenme vd. yaklaşımlara göre programda yer alan etkinliklerin planlanması ve uygulanması.
Ders İçeriği Pedagojik formasyon eğitim dersi
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)133
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)133
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






104

4
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz17YUNUS ARSLAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PFP 5004 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 3 + 0 17 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. YUNUS ARSLAN yarslan@pau.edu.tr SBF A0007 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Özel öğretim yöntemleri dersinin genel amacı, öğretimle ilgili genel ilke ve yöntemlerden hareketle belirli bir alana özgü temel kavram, strateji, yöntem, araç-gereç, materyal ve teknikleri tanıtmak suretiyle programda yer alan etkinliklerde bunların kullanımını sağlayacak gerekli bilgi, beceri ve değerleri kazandırmak olup bu çerçevede başlıca konular: Alana özgü eğitim programının, eğitim ortamlarının ve öğretim materyallerinin incelenmesi ve değerlendirme süreci; özel öğretim yöntemlerinde: proje yaklaşımı, çoklu zeka kuramı, etkili öğrenme, problem çözmeye dayalı öğrenme, işbirliğine dayalı öğrenme vd. yaklaşımlara göre programda yer alan etkinliklerin planlanması ve uygulanması.
İçerik Pedagojik formasyon eğitim dersi
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Eğitimle ilgili temel kavramlar
2 Eğitimde program geliştirme ve program geliştirme sürecinin unsurları
3 Öğrenme-öğretme stratejileri
4 Öğretim modelleri ve öğretime uygulama
5 Öğretim modelleri ve öğretime uygulama
6 Öğretim yöntem ve teknikleri ve konu alanında uygulama
7 Öğretim yöntem ve teknikleri ve konu alanında uygulama
8 Eğitimde Çağdaş Yaklaşımlar
9 Vize
10 Yapılandırmacı yaklaşım,Çoklu Zeka kuramı vb
11 Konu alanındaki ders kitaplarının eleştirel bir bakışla ilgilenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi
12 Konu alanındaki ders kitaplarının eleştirel bir bakışla ilgilenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi
13 Mikro öğretim uygulamaları
14 Öğretimin değerlendirilmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Aslan,M.(2007).Öğretim İlke ve Yöntemleri.Ankara:Anı Yayıncılık Türkçe
Taşpınar,M.(2007).Kuramdan Uygulamaya Öğretim ilke ve Yöntemleri.Ankara:Nobel Yayıncılık Türkçe
Yıldızlar, M.(2012).Öğretim İlke ve Yöntemleri.Ankara:PegemA YayıncılıkTürkçe
Demirel,Ö.(2007).Öğretim İlke ve Yöntemleri.Ankara:PegemA YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı60Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav40Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları